4232

Подвеждат ли с телефонни обаждания, че договорът с телекома изтича?

Да опитат да ви подведат, че договорът ви с телекомуникационната компания изтича, когато остава цяла година до края на срока му?

Такава е историята, която разказва героинята в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“. Сигурно обаче звучи познато на немалко клиенти на доставчиците на услуги в сектора, за което свидетелстват публикации в интернет и жалби при омбудсмана.

„На 13 октомври, след 17:30 ч. ми звънят от непознат номер и ми се представя служител на един от големите мобилни оператори. Информира ме, че договорът за единия от телефонните ми номера, който е двугодишен, изтича и аз не мога да го подновя нито при преференциалната такса от 12,99 лв., нито при стандартната от 14,99 лв. след преминаването му в безсрочен. Затова ми се предлага нова такса от 22,99 лв. с повече мегабайти, с повече възможности за разговори в чужбина, но на мен това не ми е необходимо. И съм дългогодишен, лоялен клиент на този оператор, ми се предлага и нов апарат.“,

споделя журналиста от БНР Биляна Славчева, която е и водещ на предаване с дългогодишна пазарна рубрика „Потребителска кошница“.

В подкаст епизода Биляна Славчева и Габриела Руменова предупреждават потребителите да бъдат внимателни с офертите за Коледа и Нова година – да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците, но за период от една или две години.

“Разказваме тази история, за да подсетим хората, че не трябва да се доверяват безусловно на търговците, а да подлагат на проверка всяко тяхно твърдение, дори когато вече се намират в договорни отношения с тях. Опитът да бъдат подвеждани, че договорът изтича и така да им се отнема правото да се възползват от преференциите, заради които са се обвързали срочно с дружеството, е нелоялна търговска практика. Потребителите също така е полезно да знаят, че когато търговецът промени общите си условия, е длъжен да ги уведоми в 7-дневен срок. В такъв случай те имат право да приемат измененията, да продължат да изпълняват договора при старите условия или да го прекратят без такси и неустойки.“,

посочи Габриела Руменова – автор и водещ на подкаста исъздател на проекта „Ние,  потребителите“.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
6 коментара
хахо

хахо

10.12.2023 | 21:25

Всеки може да направи всичко! Просто не бъди Куха лейка!

Отговори
3 1
Неанонимен

Неанонимен

10.12.2023 | 11:50

Подобни безобразия едва ли биха могли да се случат в Австрия, примерно, Белгия или UK. Изтича ми двугодишният договор, преминава в безсрочен, и видите ли, почват "изгодните" предложения за повече мегабайти, повече хиляди минути - напълно непотребни за мен! Опитвам се да им обясня човешки, че на човек като не му е нужно едно нещо, и за 1 ст на месец да му го предлагате, просто не му трябва! Не, и не! И последва едностранна промяна на месечната такса с близо 50% нагоре от досегашната. Отказах разбира се, не защото не знам че има инфлация, а заради подигравката с дългогодишен клиент. Прекратих Договора с едномесечно предизвестие, и така! Така си губят дългогодишни, коректни, добронамерени сигурни клиенти! Надявам се коментарът ми да го прочетат и ония с петцифрените месечни заплати на върха на йерархията в мобилните оператори, и поне малко да им светне лампичката.

Отговори
32 1
Батко

Батко

10.12.2023 | 11:07

Отиваш в магазин, и о, чудо, няма такова нещо, ето ви по-изгодна оферта.

Отговори
10 0
потърпевш

потърпевш

10.12.2023 | 10:08

А 1 предполагам

Отговори
30 0
Самуилов

Самуилов

13.12.2023 | 00:38

При тия хубавци (най-голяма, най бърза и т.н. мрежа) това е практика. Друга мърсотия е мълчалива промяна в крайния срок (договорът изтича на ...), ако проверите в приложението моятА1. Постепенно този срок се скъсява! Отваряите си очите! Лъжат на поразия, като разчитат, че може да не погледнете в копието на хартия. Друга измамна практика е че използват 'таблетчета' на които се вижда само мястото, на което трябва да се подпишете. Така може да не обърнете внимание, че подписвате за това, условията по договора да влязат в сила веднага. Възможносто ви да размислите и оттеглите в срок от 7 дни съгласието си по условията на договора се изпарява.! Ако спрете механичното подписване, мушмороците започват да нервничат. Сигурно им дават наградки за договор, влезъл веднага в сила. Отваряйте си очите!

Отговори
1 0
Андон

Андон

10.12.2023 | 09:55

Случвало се е 8 месеца преди края на договора да ни звъннат че скоро изтича. Просто ги благослових и затворих

Отговори
33 0

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?