4020

Пет бензинови коли втора ръка, които не са за изпускане

И 5 модела с изпитаните мотори, от които трябва да бягате надалеч

В ерата, която бележи настъпването на електрическите коли, бензиновите мотори остават категорично номер 1 на пазара. Те са предпочитани все още на първо място не само от българите, но и почти във всички страни.

Бензиновите двигатели са минали през изпитанието на времето, носят несравнимо удоволствие на маниаците, които обичат рева на машината. Спазват вече многобройните екологични норми и затова мнозина се чудят защо насила трябва да ги сменят. Не, бензинът ще има своите почитатели още дълго време. 

И тъй като не всеки има пари да купи мечтаната кола като нова, тук даваме оценките на експертите от прочути европейски къщи, които са правили анкети сред впечатляващите 25 000 шофьори. Ето кои бензинови автомобили си заслужава да купите. И от кои да стоите далеч.

О​ТЛИЧНИЦИТЕ

5. Volkswagen Up (2012-настояще) Рейтинг на надеждност: 96,9%  

Up споделя същите основи като Skoda Citigo и е дори по-надежден от своя събрат. Въпреки че 17% от немските мъници имат повреда, те могат да се карат спокойно, а влизането в сервиз - да бъде планирано, твърдят анкетираните. И да са готови до седмица.

Иначе оплаквания има от климатик, спирачки, каросерия, електричество и скоростна кутия/съединител. Добрата новина е, че 38% от автомобилите са ремонтирани безплатно, а нито една сметка при останалите не надвишава 500-700 евро.

4. Suzuki Swift (2010-2017)  Рейтинг на надеждност: 98,1% 

Проблемът с акумулатора е единствен, посочен от шофьорите на този японски симпатяга. Засяга 6 процента. Моделите на Suzuki  са евтини и ремонтите на Swift следват тази тенденция. Собствениците плащат нещо от сорта на 40 до 110 евро, за да поправят колите си. Единствената черна точка е фактът, че 50% от колите, стигнали до сервиз, стоят повечко от седмица.  

3. Toyota Yaris (2011-2020)  Рейтинг на надеждност: 98,6% 

Бензиновият Yaris е най-добрият залог, ако търсите по-стар малък хечбек Toyota. Само 5% от бензиновите автомобили се трошат в сравнение с 33% от дизеловите и 23% от хибридните модели . Окачването се оказва единствената проблемна област. Всички в анкетата счупени коли обаче са в движение, а ремонтът трае няколко часа. Половината сметки са под 40 евро. Останалите нямат 350.

2. Mazda 3 (2014-2019) Рейтинг на надеждност: 99,3% 

Само незначителни електрически проблеми поразвалят изживяването на собствениците на Mazda 3, но не повече от 4%. Сервизите на японската фирма поправят всички коли за ден или по-малко, а сметките нямат обикновено 50 евро. Рай!

1. Honda Jazz (2015-2020) Рейтинг на надеждност: 100%  

Третото поколение Jazz съчетава ниските експлоатационни разходи на малък хечбек автомобил с практичността на малък MPV. И също така е безупречно надежден. Собствениците са категорични, че нито един от техните Jazz не се е повредил през предходните 24 месеца, което е наистина фантастично! Така че разходите са НУЛА!

И ​СЛАБАЦИТЕ

1. Opel/ Vauxhall Astra (2009-2015) Рейтинг на надеждност: 50,5% 

Немската марка се намира доста близо до дъното. Дизеловите Astra имат доста проблеми (29%), но бензиновите направо ги удрят в земята. 44% от анкетираните собственици се оплакват. Климатикът и двигателят са най-често цитираните проблемни области, но се споменават и такива с акумулатора, каросерията, електричеството, ауспуха, скоростната кутия/съединителя, окачването. То не остана друго! 

Повечето автомобили все още може да се управляват, факт. Но само една трета от неизправностите са отстранени за ден или по-малко, а останалите отнемат до седмица. За щастие, 70% от сметките са под 330 евро. Уви, 12% от собствениците е трябвало да се бръкнат от 1200 до 1700 евро, за да поправят колите си. 

2. Mercedes C-Class (2014 -2021) Рейтинг на надеждност: 54,9%  

Ако искате C-класа от предишно поколение, най-добре е хибриден модел. 25% от тях са с проблеми, докато процентът скача до 44 при дизелите и до 46 при бензините. Акумулатор и окачване са най-честите оплаквания на собствениците на бензинова C-класа, последвани от проблеми с електричеството и с ауспуха. 

Близо една трета от автомобилите са били в сервиза повече от седмица. Въпреки че Mercedes е платил за 14% от ремонтите, 60% от собствениците са със сметки до 650 евро, а 24% трябва да намерят двойно повече. Скъпо, но това е кефът да караш емблемата от Щутгарт!

3. Nissan Qashqai (2014-2021)  Рейтинг на надеждност: 64,4% 

Бензиновият Qashqai се оказва по-малко надежден от дизелите: 43% срещу 30%.  Двигателят и електричеството са най-честата причина за главоболие на шофьорите, следвани от климатика.

Положително е, че 80% от автомобилите все още могат да се управляват, а 50% са ремонтирани за ден или по-малко. Nissan приема без пари 29% от повредените бройки. Повечето собственици имат сметки до 650 евро, докато 11% трябва да се бръкнат с над 1800. Ужас!

4. Nissan Micra (2010-2016) Рейтинг на надеждност: 66,4% 

Nissan няма силна репутация за производство на най-надеждните автомобили, а Micra е един от по-слабите му модели. Собственици казват, че 47% от колите им са имали проблеми. 29% - с окачването и 24% - с двигателя или електрическите системи. 

Само 8% от колите са били извън пътя повече от седмица. Шестдесет процента от повредите струват по-малко от 350 евро, но останалите варират от 350 до 1200.

5. Skoda Octavia (2004-2013) Рейтинг на надеждност: 71,2% 

Не е за вярване, че чехите са тук, но факт. Необичайно е бензиновият модел да има повече проблеми от своя дизелов брат, това е случаят с Octavia - 47% срещу 33%. Акумулатор, двигател, електричеството извън мотора и окачването са основните грижи.  

Skoda покрива разходите за само 9% от ремонтите, но повечето сметки са приемливи - под 330 евро. Лошо за тях, също 9% от собствениците трябва да намерят повече от 1800. Положителното е, че две трети от колите са били отново на пътя за ден или по-малко, а само 9% са прекарали повече от седмица в гаража.

Анкета

За кой отбор ще стискате палци на Евро 2024?