44

Онлайн реклами на липсващи атрактивни ученически стоки мамят потребители

Една от уловките при кампаниите за продажби на ученически стоки в електронните магазини са рекламите на заглавните страници, предупреди в ефира на Радио “Фокус” създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

“Тетрадки, несесeри и други пособия за училище са представени с най-привлекателната си визия. Когато човек последва връзката, след като е видял корица на тетрадка, например, установява, че тя е част от поредица с други корици, но точно тази, която го е отвела да разгледа серията, липсва. И все пак, той слага в кошницата нещо от наличното, защото няма време или защото вече се е настроил да купи. Това е една компромисна покупка”, разказа тя.

Рискът при онлайн покупките е, че не можем да се уверим достатъчно добре в характеристиките на стоките и че не всички могат да бъдат върнати или заменени. "Ако поръчаме раница или блуза с индивидуално избран принт или пък закупим диск с езикови уроци, компютърен софтуер или друг продукт на интелектуалната собственост и го разпечатаме, нямаме 14-дневен срок да ги върнем”, обясни Руменова и посъветва тези покупки да се правят заедно с децата.

На въпрос на водещата трябва ли учениците да имат телефони, Руменова изрази мнение, че електронните устройства разсейват децата и те прекарват твърде много време в социалните мрежи, но от друга страна във времена като днешните – с много рискове, те дават възможност на родителите да проследяват къде се намират децата им и какво е поведението им в интернет. Затова според нея удачно решение е да се събират и съхраняват надеждно през учебните занятия, след което да им се връщат обратно.

 

 

Анкета

Кой е най-големият проблем на българското училище?