Нова важна промяна касаеща всички български шофьори

Експерти психолози трябва да преценят през колко време водачите от различни възрастови групи трябва да преминат през физически и психологически тестове

Възрастните водачи ще преминават по-често обстойни физически и психологически тестове, за да имат право да шофират. Въвеждането на промяната е на етап експертно обсъждане. От 2011 година до 2018 година 370 шофьори над 65 години са загинали на пътя.

Само за миналата година броят на жертвите в тази възрастова група е 56 души. Те са близо 10% от всички жертви на катастрофи през 2018 г. Ранените възрастни шофьори през последните 8 години са 2 645.


Георги Ангелов е на 84 години. Има книжка от 1973 година, а чак през 2025 година ще му се наложи да мине медицински прегледи, за да поднови книжката си. Смята себе си за отличен шофьор „Имам заболяване, но те не пречат за шофирането. Със зрението горе-долу съм много добре, а дори и със слуха”, казва Ангелов пред Нова тв.


Често е зад волана, за да отиде до вилата си или на пазар. Няма нито едно нарушение на пътя. Въпреки това смята, че е добра идея редовно да го преглеждат лекари, за да е сигурен, че е безопасен водач. Убеден е, че младите водачи са по-опасни от възрастните. „Да им напомнят, че трябва да изпълняват законите. Мисля, че младите са по-опасни, защото се увличат в големите скорости”, казва още той.

От новата Държавна агенция по пътна безопасност са на едно мнение с Георги и планират да се въведе промяна, с която не само възрастните шофьори, но и младите водачи да минават по-често прегледи. „Това от което се нуждаем е адекватна система за установяване на физическата и психологическата годност на всички водачи”, коментира председателят на Държавна агенция по пътна безопасност Малина Крумова.


Експерти психолози трябва да преценят през колко време шофьорите от различни възрастови групи трябва да преминат през физически и психологически тестове.

До няколко месеца ще стане ясно  водачи на каква възраст ще посещават лекари по-често и за кои ще се въведе психотест. А Георги сам е преценил кога трябва да се слезе от автомобила. „Жив и здрав, след 2-3 години може би трябва да се откажа”, казва той.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
23 коментара
Ангел

Ангел

03.05.2019 | 19:26

Тези кожодери и изедници удушиха народа,то не бе еко такси незаконни,големи глоби непосилни за човека.СТАЧКА и на бунището на малоумници те от герб.

Отговори
2 0
Неизползван

Неизползван

02.05.2019 | 21:17

На вниманието на Министър председателя: Как може да сме годни за работа до 65г.а да не може да управлява личния си автомобил.

Отговори
15 1
Германия

Германия

02.05.2019 | 16:09

На тая гяурска кочина когато и да й метнеш ядрена бомба й е късно

Отговори
8 8
Петър Янчев

Петър Янчев

02.05.2019 | 14:56

А тази агенция защо не побликува данните.Колко от катастрофите са от МОЗЪЧНИТЕ ИНВАЛИДИ НА КОИТО Е ОСИГУРИЛА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА МПС.А ТЕ НЕ МОГАТ ДА ЧЕТАТ.НОВА ХРАНИЛКА ЗА ПАРТИЙНИ БЕЗДАРНИЦИ.ТАКОВА ЖИВОТНО ПСИХОПРЕГЛЕДИ ПО СВЕТА НЯМА.ИМА ЗА ФИЗИЧЕСКА ГОДНОСТ.А ЛУДИТЕ СА В ЛУДНИЦАТА.

Отговори
28 2
Красен

Красен

02.05.2019 | 14:26

Нищо не спомен ават за циганите, които не могат да четат, тях ги закрилят конвенциите, а нас пак ще ни мачкат, изедници.

Отговори
29 3
Ама хич не съм експерт

Ама хич не съм експерт

02.05.2019 | 14:02

Тук видях някаква лъжлива статистика-колко възрастни водачи били загинали при ПТП.Само че не се уточнява колко от тях са причинили ПТП-то.Гаранция че поне 80%от тях са били смазани от малоумничетата с джипове и др."достойни"МПС-та.Пенсии не дават.Хайде сега и книжките им да съберат.До това ли опряхте "експерти"л

Отговори
38 2
Бозов

Бозов

02.05.2019 | 14:00

Забравих коментар за качеството на настилките. Улиците и пътищата са изпълнени с дупки, които не се ремонтират с години. Няма улица или път без дупки. В Македония не видях нито една дупка, а да не говоря за държавите на запад от нашата граница. това е най спешното да се направи и то качествено.

Отговори
23 1
Не съм експерт

Не съм експерт

02.05.2019 | 13:53

Ако питат "експертите-психолози" те ще кажат всички водачи и млади и стари под ножа през 6 месеца.Защото точно те ще лапкат по 50лв на калпак

Отговори
24 1
Бозов

Бозов

02.05.2019 | 13:29

Считам че трябва да се възстанови психо техническият изпит и за категория "В" преди започване на курса за шофьори, както беше по рано. Трябва да се монтират много камери и контролните органи да бъдат безкомпромисни към нарушителите, както е в останалите Европейски държави. по този начин ще се дисциплинират шофьорите и ще се напълни бюджета. Абсолютно да се забрани ползването на телефони и пушенето по време на шофиране, както е в Холандия и другаде за да не се отклонява вниманието на водачите на автомобили, като глобите да се изравнят с тези държави.

Отговори
8 16
Евгени Георгиев

Евгени Георгиев

02.05.2019 | 13:07

Трябва да им се одере още по една кожа на пенсионерите. НАПРАВЕТЕ СПРАВКА ЗА ЗАГИНАЛИТЕ НАД 65ГОД И ТЕЗИ ОТ18ДО30 ГОД, СЪЩО И НА НЕПЪЛНОЛЕТНИТЕ ЗАГИНАЛИ!!!!

Отговори
33 0

Анкета

Кои са най-важните проекти за Пловдив?