2374

Мащабни реформи в БДЖ, цената на билета няма да се двига

Мащабна реформа в железниците, обяви транспортният министър. Николай Събев уточни, че към момента цените на билетите за влак няма да се променят.

Целта на реформата - до 2023 г. железниците трябва да излязат на печалба. Министърът представи новото ръководство на борда на директорите в БДЖ и отбеляза, че реформите тепърва трябва да минат през обществено обсъждане, както и в ресорната парламентарна комисия.

„Променяме БДЖ така, че да ни превозва, чисто, безопасно и приятно. Променяме го така, че да се върне на пазара на товарните и пътническите превози. Променяме го така, че 7500-те души, които работят в този държавен организъм, да се чувстват горди, че работят за БДЖ“, заяви Събев.

Министърът на транспорта представи новия Съвет на директорите на БДЖ, който включва петима експерти, които заедно с екипа от зам.-министри поставят началото на реформата в железницата. Симеон Евтимов, председател на борда, Йордан Мирчев, Кирил Григоров, Любомир Сяров, Петко Петков са новите членове на Съвета на директорите на БДЖ. Всеки един от тях е много сериозен експерт в областта на железниците, каза министър Събев, цитиран от БТА. 

Ние като нов Съвет на директорите поемаме отговорност към принципала за управление на държавния капитал в обществена полза като превърнем БДЖ в истинска национална компания, да да стане железницата предпочитания транспорт в България, каза Евтимов. Целта е гражданите да се радват от свободата на придвижване, бизнесът да има достъп до пазарите, а обществото като цяло да разчита на сигурността на железните пътища. Искаме да променим нещата и места пазарната функция на железницата да се използва като социален инструмент, искаме социалната функция на железницата да се ползва за интегриране на транспортния пазар, отбеляза Евтимов.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
внт

внт

04.02.2022 | 15:44

Най -важното е, че цената на билета няма да се Двига. Оправете си заглавието, първолаци.

Отговори
0 0

Анкета

Кой е най-добрият изход от политическата криза у нас?