4232

Мъките на превозвачите: Бързо минаване е, ако камионът виси на Дунав-мост под 6 часа

Хората от транспортния бранш имат особени представи за времето. За тях „бързо“ е, ако камионът мине от България в Румъния през Дунав-мост​ 2 за по-малко от шест часа. Рядко обаче се случва такъ​в късмет

Обикновено се чака между шест и 24 часа, а има случаи и на повече, коментира Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи. Другото голямо препятствие пред шофьорите на камиони е в Надлак - гранично-пропускателния пункт между Румъния и Унгария. Там се губят още 4-5 или 6 часа. Така че дотук между 12 и 15 часа камионът стои на едно място, шофьорът бездейства, а за стоката има риск да се развали. 

Йордан Арабаджиев

От Съюза на международните превозвачи са изчислили, че един час необосновано забавяне им носи разходи около 10 евро. Превозно средство, което не работи, не само че не носи приходи, но добавя и разходи, коментира Арабаджиев. „Като въобще не засягам темата със забавени доставки, заради които превозвачът търпи неустойки заради неспазения срок“, допълва той.

За транспортните фирми Шенген е панацея и те най-силно стискат палци пълноправното влизане в пространството да стане час по-скоро. Тогава тяхната работа значително ще се облекчи, но от само себе си ще се реши поне частично един чудовищен проблем - с липсата на работна ръка. Вместо наличните шофьори на тирове да висят по границите, те ще могат да изпълняват повече курсове.

Генерално, от това, че не сме пълноправни членове на Шенген, страда цялата българска икономика, счита Йордан Арабаджиев. Защото не сме равнопоставени и конкурентоспособни на другите европейски икономики. А настоящата победа за присъединяване по въздух и вода е пренебрежимо малка. Около 8% от международната търговия на България върви с кораби и със самолети. Останалите 92% са по суша.

Ако влезем и по суша в Шенгенското пространство, логистиката на стоки може да се промени с цел оптимизация. Китайското карго може да се разтоварва на пристанището в Солун, а оттам по суша да продължава към България, Румъния, Унгария и държавите от Западна Европа, разсъждава шефът на организацията на международните превозвачи. Той вижда и още един позитив - прехвърляйки служителите от граничните пунктове между България и Румъния към тези с Турция, там обслужването също ще стане по-бързо. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Катил

Катил

15.01.2024 | 09:10

Както всичко друго в България и границата е нещо, което "някои" да решили да е така, щото имат интерес. Имат интерес нещата да не вървят тука, за да си вземат парите. Турските тирове вече пътуват с фериботи до Италия, заради българските "5 евро" които решават "проблемите" на шофьорите... А за България мислят само бедните българи, които ЕСТЕСТВЕНО нямат никаква власт. Всички останали твърдят че СМЕ ДОБРЕ...

Отговори
3 0

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?