Делят колите на 5 екокатегории, вече ще спират в града най-цапащите

Леките коли и товарните автомобили до 3,5 т се разделят в пет екологични групи в зависимост от това колко замърсяват въздуха. Екокатегорията им ще бъде записана в чип, който ще е вграден в стикера за преминат технически преглед. Това предвиждат промени в наредба, публикувана за второ обществено обсъждане. Тя бе пусната веднъж за обсъждане, даже беше показван и знакът за технически преглед, който се одобрява от министъра на транспорта. Заради многото бележки сега текстовете отново се предлагат за обсъждане, като срокът е 14 дни.

Екологичните групи се въвеждат по искане на общините, за да могат да ограничават движението на коли в определени зони, когато въздухът е замърсен. Категориите ще им помогнат и при определяне на данъците. В коя група ще попадне колата, зависи от степента на отрицателното въздействие върху околната среда. Тъй като с времето автомобилите може да почнат да отделят повече емисии, отколкото е посочено в категорията им, примерно Евро 5 да замърсява като Евро 4, показател ще бъдат отработилите газове за двигателите. В проекта има конкретни данни на какво трябва да отговарят автомобилите с бензинови и дизелови двигатели. Тези на ток и хибридите получават най-високата екокатегория.

Категорията за екологичност ще важи до следващия технически преглед.

При периодичните технически прегледи се прави идентификация на автомобила и снимка на показанията на километража. Ако числото за изминатите километри е по-малко или равно на това от предишен преглед, се иска декларация от сервиза, който е правил ремонт, дали километражът не е сменян.

В пункта ще прочитат данните от знака от последния преглед и ще се сравняват с тези от информационната система.

Стикерът за прегледа ще се лепи в средата на горната част на предното стъкло. Това се прави, за да може данни от чипа да се прочитат от камери дистанционно. Така, ако някой наруши ограничението за движение, ще получава електронен фиш с глоба.

От пунктовете за технически преглед се изисква да имат средство за електронно персонализиране на знака за преглед и на екологична група на автомобилите.

Информационната система на пункта предава всяка секунда как се прави прегледа на колата. В нея се въвеждат данните от измерванията. Изисква се осигуряване на връзка със средствата за измерване, която не допуска нерегламентирана намеса.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
10 коментара
Шмид

Шмид

02.03.2020 | 19:02

А тези дето живеят в районите с ограниченията и карат ”печки”, къде ще паркират? На старата гара? Или ще ги изселват? М@миц@т@ ви кожодери мръсни! Всичко е за да стрижете все по-късо стадото Българско! Вашта вяра читаци мръсни! Трепане!!!!!!

Отговори
11 1
БАТ МИТКО-ДАСКАЛА

БАТ МИТКО-ДАСКАЛА

02.03.2020 | 18:19

ВСИЧКО ТОВА Е ,ЗАРАДИ СТОЛИЦАТА.ТАМ ИМФРАСТРУКТУРАТА Е ЗА 1000000,АТЕ СА 2500000 КАКВО ДА СЕ ПРАВИ,КАТО НИКОЙ НЕ ВИ КАЗВА,ДОРИ И Б.Б.

Отговори
2 0
Наско Ат

Наско Ат

02.03.2020 | 16:33

Колко замърсява кола, изминаваща 1000 км/година и друга - 5000км/месец!? Екотаксата е най-добре да се включи в цената на горивата и спокойно да се начислява на още при митническите складове. Вместо да се гонят и санкционират 1000000 коли, камиони, автобуси и др. много по-лесно ще е това да става на не повече от 10 места в БГ.

Отговори
2 3
Димитър

Димитър

02.03.2020 | 16:23

Агу в коя категория са като на газ не замърсява? И си оправете качеството на горивата. Не може в Германия колата ми да върви като самолет и да харчи 8.на 100. А в бг неварви запушва се и 10 на 100

Отговори
18 0
123

123

02.03.2020 | 14:24

Откъде накъде ще ми слагат чип в колата питам аз !!!!!!!!!

Отговори
14 0
пушещата 1000 кубика бангия е по гадна от 3000 куб

пушещата 1000 кубика бангия е по гадна от 3000 куб

02.03.2020 | 12:10

то тря да спре 2/3 от автопарка, тези бангии немат шанс за еко меко шпеко

Отговори
3 6
Язе

Язе

02.03.2020 | 11:38

Преди това да се въведе и стандарт за качеството на горивата. В БГ качеството на горивата е под всякаква критика. Как да се поддържа еко стандарт с некачествено гориво. Целта май ще е да се събират повече глоби, както винаги в татковината...

Отговори
27 0
Аз питам

Аз питам

02.03.2020 | 11:34

А големите и стари камиони и автобуси кога?! Един Камаз пуши 100 метра след себе си .........

Отговори
13 1
Дфгхййклш

Дфгхййклш

02.03.2020 | 10:45

Цяла България дойде да живее в София затова няма работа за софиянци детски градини и въздух

Отговори
19 3
Коки

Коки

02.03.2020 | 09:45

Това добре. Ще има категории за бензинови и дизелови автомобили. Като ел. ще са в друга. А след като ще водят на отчет тези на газ би трябвало те да са в отделна група. В ЕС има държави в които се дотира монтажа на АГУ и плащат намален данък.

Отговори
29 1

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?