1553

10 грешки на шефа, които вбесяват

Поддържането на мотивацията на служителите в един офис е постоянна работа. Тя е по-съществена и от самия бизнес, тъй като работниците са моторът на всеки напредък и развитие, пише "Тялото". 

 

Знаете всичко

Шеф, който вече „знае всичко“, не прави много, за да взаимодейства смислено с другите по време на среща. Този тип ръководители говорят… и говорят… и говорят, но слушат много малко, защото са стигнали до твърдото убеждение, че техният начин е най-добрият начин, тяхното знание е правилното знание и никой друг не може да даде валиден принос.

 

Неангажирани сте

Когато няма изградени смислени взаимоотношения с персонала се губи връзката между шеф и служители, а оттам и лоялността, създаването на корпоративна култура, личната ангажираност, чувството за принадлежност. На практика служителят се чувства като дърво без корен и няма как да разчитате на него или дори да изисквате от него.

 

Управлявате чрез микромениджмънт

Служителите се нуждаят от автономия, за да се чувстват успешни. Те трябва да се чувстват успешни, за да останат мотивирани. И може би най-важното е, че работниците трябва да бъдат мотивирани да бъдат продуктивни. Постоянното стоене зад рамото на някого, изискването на многобройни проверки на общите процеси и общото микроуправление вероятно няма да породят нищо друго освен раздор между вашите екипи – избягвайте тези управленски капани, за да поддържате екипите си мотивирани.

 

Казвате НЕ на промяната

Шефът, който непрекъснато отговаря: „... но ние винаги сме го правили по този начин“ всеки път, когато някой направи предложение за подобряване на резултатите, е истинска пречка. Нещо повече, някой, който е заседнал по пътя си, може да изсмуче живота на проект, върху който работят нови членове на екипа. Независимо дали промяната е нов оперативен стандарт, корпоративно ребрандиране, процедурна промяна или някаква друга промяна, ключът към запазване на мотивацията на служителите по време на преходните периоди е приветстването на промяната.

 

Не успявате да създадете силна фирмена култура

Слабата фирмена култура може да бъде по-лоша от липсата на фирмена култура по отношение на мотивацията на служителите. Знаейки, че компанията ги цени и инвестира в тях, е нещо, което държи служителите фокусирани през трудни времена, като същевременно привлича нови таланти към вашите екипи.

 

Поставяте себе си на първо място

Добрият лидер разбира, че хората, чиито нужди са задоволени, са по-добри в задоволяването на нуждите на другите – особено когато „другите“ са компанията. Фокусирането на ресурсите върху посрещането на личните, професионалните и социалните нужди на екипа е чудесен начин хората да бъдат мотивирани да посрещнат нуждите на екипа и в крайна сметка на фирмата.

Въпреки това мениджърите, които се фокусират само върху това, от което сами се нуждаят (и по-специално върху това как получават това, от което се нуждаят от другите), развалят атмосферата и допринасят за по-ниската мотивация на служителите навсякъде.

 

Не насърчавате правилния баланс между работата и личния живот

Установяването на добър баланс работа/личен живот е един от ключовете към щастливите служители. Неуспехът да се даде шанс на персонала да балансира работата и домашния си живот създава дисонанс, с който много хора никога не могат наистина да се примирят. Шеф, който просто не приема, че хората в офиса имат собствен живот извън работата, няма да може да мотивира служителите успешно.

 

Съдите веднага, но никога не хвалите

Шефът, който умее само да критикува, бързо става враг номер 1 в екипа. Трябва да бъдете много внимателни и наистина градивни, когато видите нечии грешки и никога да не забравяте да оцените добре свършената работа.

 

Имате нереалистични очаквания към служителите

Страхотните мениджъри познават хората си, какви са техните умения и на какво са способни при даден набор от обстоятелства. Шефовете, които могат да оценят уменията, необходими за даден проект, да обсъдят изискванията с екипа си и да направят подходящ избор на персонал за даден проект на тази база, са страхотни мотиватори.

Шефове, които правят предположения без реална основа или избират да ангажират ресурси за проект, без да разбират необходимите умения, оказват демотивиращо влияние върху екипа.

 

Фаворизирате

Допълнителен ефект от предпочитането на индивидуалните усилия пред сътрудничеството е идеята за офис „звезди“ – онези хора, които изглежда не правят нищо лошо в очите на шефовете, независимо от действителните им таланти или умения. Това е разделящо поведение в най-лошия си вид – отхвърляне на офис културата, която трябва да обединява хората малко по малко.

Въпреки че някои хора може да са природно или технически по-талантливи от други, жизненоважно е шефовете да подчертават доброто, което идва от всички членове на екипа, за да помогнат на всички да бъдат ангажирани с продължаващия успех на компанията.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Това “ръководство”

Това “ръководство”

21.08.2022 | 09:45

За шефове хубаво е доста хора да го прочетат и имат впредвид.

Отговори
2 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?