НСО: Виновни сме, става въпрос за дете!

„Ние сме априори виновни, все пак става въпрос за дете”. Това каза пиарът на Националната служба за охрана (НСО) Веселин Нинов, потърсен за коментар по повод катастрофата с кола на службата в София, при която тежко пострада 14-годишен ученик.

„Шофьорът е проверен на излизане и на влизане в гаража на НСО с дрегер, няма алкохол”, подчерта говорителят на държавната служба към президента Румен Радев. На въпроса дали БМВ-то се е движело под специален режим, Нинов бе категоричен: „Не, не е имало специален режим. Става дума за кола, която не се ползва от охраняемо лице”, подчерта Веселин Нинов.

Попитан защо маршрутът на колата минавал по столичния бул. „Драган Цанков”, говорителят на НСО обясни, че по булеварда автомобилът се прибирал към един от гаражите на службата.

„Поднасям още веднъж своите извинения на семейството на детето. В постоянна връзка сме с неговите родители, както и с лекарския екип, който се грижи за момчето. Готови сме да помогнем с каквото можем за неговото възстановяване”, увери пресаташето на НСО.
По думите му, след като Военно-окръжна прокуратура-София си свърши работата, всеки ще поеме своята персонална отговорност според буквата на закона. 

„Националната служба за охрана (НСО) е специализирана военизирана държавна служба към президента на Република България. Това гласи чл. 5 (1) от Глава втора „Статут и устройство” на Закона за Националната служба за охрана, влязъл в сила на 1 ноември 2015-а, след като дълги години спецслужбата охраняваше държавните мъже без действащ закон.

В този смисъл президентът Румен Радев дължи отговори на няколко много важни въпроса, които да изяснят чия е вината за 14-годишното момче, което бере душа в „Св. Анна”, казаха от Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание.
„Категоричен, че вината за трагедията е на НСО, а не на конкретния шофьор, блъснал детето. Службата, която е като държава в държавата, ще се опита да прехвърли вината на водача, така е било винаги. Но за да се стигне до истината, трябва да се установят няколко детайла - например, шофьорът преминал ли е инструктаж, който се прави всеки ден, и ако да, от кого е инструктиран?

Много важно е да се разбере и колко време водачът е почивал през последната седмица, защото в НСО има служители, които работят с дни наред недоспали. Друго обяснение, което НСО и в частност президентът дължат, е какво е техническото състояние на автомобила, кога е преминал преглед, къде е направена проверката”, подчерта информаторът ни.

От изключителна важност е да се разбере и дали в момента на катастрофата автомобилът на НСО е бил под специален режим на движение, т.е., с включена светлинна и звукова сигнализация. Говорителят на спецохранителите Веселин Нинов обаче разясни, че колата не е била под спецрежим на движение.

 
 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?