Нов закон: Забраняват десния волан

Собствениците на автомобили могат сами да си монтират регистрационните номера на колите си. Това е една от идеите в закона за пътните превозни средства, проект на който е публикуван за обществено обсъждане, пише "Телеграф".

Основната промяна в новия закон е отпадането на необходимостта да се минава през каналите на КАТ. Идеята е това да се прави от частни фирми, които да следят дали са пренабити номерата на рамата, двигателя, дали има изменения в конструкцията на автомобила и следи от манипулации на километража.

След минаване през проверката собственикът на колата ще получава час, в който да отиде в КАТ, за да си получи само талоните и регистрационните номера на колата, без да се реди на опашки. Регистрите на Пътна полиция и пунктовете за проверка ще бъдат свързани. 

"Преди при поставянето на регистрационните номера се слагаше и пломба. Сега не е така, поради което се обсъжда идеята и сам да можеш да си ги монтираш, обясниха експерти пред "Телеграф".

Обсъждането на проект за закон за превозните средства става факт, след като действащият Закон за движение по пътищата взе решение да бъде разделен на три - закон за водачите на МПС, бъдещ закон за движение по пътищата и закон за превозните средства. 

Първите два проекта бяха публикувани за обсъждане в началото на годината, докато този, насочен към регистрациите, се забави с 6 месеца. В неговия обхват влиза и дейността на автосервизите. Всеки, извършващ ремонти на автомобили, ще трябва да се регистрира в ДАИ.

"Първоначалната идея беше новите автомобили, които влизат в страната да не чакат на опашка в КАТ, а да могат да се дадат на частни фирми. Те трябва да правят тези прегледи – първоначални и идентификация на автомобила.

Обикновено те идват без регистрационни номера, а частните фирми няма да могат да издават пълната документация и да дават номер на автомобила. Така че се налага клиентът отново да отиде до КАТ”, обясни автомобилния състезател Румен Дунев по Нова тв.

Според него няма автомобил, който да не може да бъде регистриран в страната ни, дори да не е изряден.

Проектозаконът предвижда и забрана за внос на коли с десен волан. „Тези автомобили са доказано опасни. Те не са предназначени изцяло за ползване”, категоричен е автомобилният състезател.

Ако работи без нужното удостоверение, го очаква глоба от 1000 до 5000 лв. С хилядарка ще трябва да се бръкнат сервизите за неиздаване на касова бележка или фактура.

След ремонт ще трябва да дават гаранция от 6 месеца. Глоби се предвиждат и за граждани, които решат да ремонтират сами автомобилите си. Те ще трябва да платят санкция от 500 лева. Регистър на всички сервизи ще се съхранява в ДАИ. 

Проектът на закон обръща внимание и на търговията на авточасти втора употреба. Те трябва да се извършват само от регистрирани търговци. Те също трябва да бъдат вкарани в регистър. Нерегламентираната търговия с части ще се наказва също с глоба от 5000 лв. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
11 коментара
Бай Кольо до Копенхаген

Бай Кольо до Копенхаген

24.07.2019 | 23:13

Абе малоумник,ако пред теб има ТИР КОЙТО ИСКАШ ДА ИЗПРЕВАРИШ КАК ЩЕ РАЗБЕРЕШ ДАЛИ ОТСРЕЩА ИДВА КОЛА КАТО НЯМАШ АБСОЛЮТНО НИКАКВА ВИДИМОСТ.Начина е само един -да изнесеш цялата кола в лявото платно и тогава можеш да видиш дали отсреща идва кола,само че така това може да са ти последните секунди от твоя пумярски живот.

Отговори
1 0
Копенхаген

Копенхаген

24.07.2019 | 05:47

На крив чеп вълната му пречи на добрия шофьор няма значение къде му е волана

Отговори
0 1
Бай Хой до Иван Балабанов

Бай Хой до Иван Балабанов

24.07.2019 | 01:05

Иване,състезателя си е много нормален.Тази простотия идва от тези които са написали статията.

Отговори
1 0
НОСТРАДАМУС

НОСТРАДАМУС

24.07.2019 | 00:29

Нямам нищо против хората които са си купили кола с десен волан,но при нашите правила за движение тези коли стават изключително опасни така както за шофьора така и за околните.Внасянето им в България трябва да се забрани незабавно.За справка попитайте някой шофьор на такава кола как изпреварва колите пред него без да има абсолютно никаква видимост за идващите коли в лявото платно от насрещното движение.

Отговори
1 1
десен волан

десен волан

24.07.2019 | 00:23

Как за толкова години не извадиха читава статистика за ПТП-тата с десен волан? Мафията на италианските боклуци пак се размърда! А и след тези наводнения в Европа нали трябва да си пласират скъпо боклуците?

Отговори
1 0
Driver

Driver

23.07.2019 | 22:02

Пък бедните британци не знаят какво е КАТ! Викам - едно място дето чакаш 2-3 дни да си дадеш едни пари. Пак не разбират. Те завалиите, регистрационните табели си ги получават по пощата.

Отговори
7 0
Иван Балабанов

Иван Балабанов

23.07.2019 | 19:51

Тоя състезател има ли някакъв мозък между ушите си изобщо, колите с десен волан не били ‘предназначени за ползване’..?!? ? хаха, по-голяма глупост не бях чувал отдавна ! ??

Отговори
11 3
Даниел

Даниел

23.07.2019 | 19:02

Повечето предвидени промени определено са положителни.

Отговори
4 4
ааааааа,

ааааааа,

23.07.2019 | 18:53

схемата вече е измислена от гербаджиите и затова налагат промените. Само тяхни фирми ще лицензират за първоначалния преглед и документите.

Отговори
13 2
коко

коко

23.07.2019 | 18:42

Щото сме мошеници и пак ще се правят далавери с колите,затова

Отговори
8 1

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?