Наши камиони блокират София и Брюксел

Протестната акция ще е по време на неформалната среща на премиерите от ЕС у нас в средата на май

Камиони ще блокират София на 16 или 17 май по време на срещата на върха ЕС - Западни Балкани, в която ще участват държавните глави. По-късно акция на наши превозвачи ще има и в Брюксел. Повод за протестите е въвеждането в редица западни държави на законодателни промени, които целят да попречат на предприемачи от Изтока да работят свободно на общия европейски пазар. За организираните демонстрации съобщи евродепутатът Ангел Джамбазки на пресконференция в Пловдив.

"Предвиждаме голям протест и в Брюксел, като ще привлечем не само български превозвачи, но и всички заинтересовани - държавите на изток от Виена. В белгийската столица се надявам да работим много силно с превозваческите организации и синдикати, полски и чешки. Поляците са много организирани и много добре си бранят правата. В резултат на това за известно време Брюксел ще остане парализиран от блокадата с камиони", добави Джамбазки.

Той обяви, че в програмата му под тепетата е предвидена среща с пловдивските превозвачи, които са пряко засегнати от готвените промени. "Това е особено актуална тема за Пловдив и ние ще имаме няколко срещи със собствениците и съдружниците на големи транспортни фирми, защото най-големият бизнес в Европейския съюз е транспортният бизнес, а най-много заети хора има в Пловдив и най-големите фирми са тук. Тук е едно от най-големите сдружения на превозвачи... Разговорът ще е със собствениците на ПИМК и с Петко Ангелов, обясни евродепутатът.

"Една от целите на инициативата "Доходен съюз", върху която акцентираме, е да направим поредната стъпка в усилията ни в Европарламента в борбата с двойните стандарти, които налага Европейската комисия. Това е актуална тема в българското общество - както при храните и при други стоки, така и на пазара на труда", каза Ангел Джамбазки. Той напомни за събраните досега подписи чрез европейската гражданска инициатива за изравняване на заплащането на пазара на труда в Европейския съюз (11 000 за Пловдивска област и над 200 000 за ЕС). Целта е събирането на поне 1 милион подписа в Съюза, което би трябвало да принуди Европейската комисия да смени политиката на двойни стандарти и да препоръча на Европейския парламент да направи законодателни промени.

Джамбазки подчерта, че темата е особено актуална не само във връзка с ниското заплащане на труда в Източна Европа спрямо Западна, но и с оглед на готвените промени в европейското законодателство. "Запознати сме с атаката, предприета чрез предложението на президента Макрон - така наречената директива за командированите и в частност на транспортните работници. А това пряко застрашава интересите на българските предприемачи. Целта им е източните фирми да бъдат принудени да намалят или да прекратят своята дейност на западните пазари, а нашите шофьори да станат наемници в техните фирми. Това е причината да започнем начинанието "Доходен съюз". В това начинание заедно работим с полски, унгарски, чешки колеги, с трите прибалтийски държави, защото всички те имат сериозен дял в транспортния бизнес в Европа и са силно застрашени. 

Целта е в директивата да се махнат две неща - първо, тя да важи само за командированите работници, а не за тези от транспорта. Защото работното място на водача е в кабината на камиона - той не е командирован. Второто важно нещо е да не допуснем задължението за връщане на водачите. Няма логика в това камионът да бъде разкарван на празен ход", каза евродепутатът. Според него е наложително в рамките на българското председателство да успеем да извоюваме защитата на интересите на българските предприемачи, шофьори и дори строители. Промените, предлагани от Макрон, застрашава огромна част от българския бизнес. Само като водачи на тежкотоварни камиони в България са регистрирани повече от 66 000 човека, напомни зам.-председателят на ВМРО.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?