Следвайте ни

Наклонените кули в Бургас и Варна посрещат и изпращат корабите 24/7

viber icon

Кулата в Пиза далеч не е единствената наклонена кула нито в Европа, нито по света. През 2015 г. с наклонени кули се сдобиха и двата най-големи морски града у нас. С въвеждането в експлоатация на Бреговите центрове за управление на трафика във Варна и в Бургас България стана първата държава в Черноморския регион, изградила модерна интегрирана система за управление на корабния трафик и информационно обслужване на корабоплаването. 

Преди да бъдат избрани точните местоположения на двата центъра, е направено сериозно проучване откъде операторите ще имат най-добра видимост. Става ясно, че от навигационна гледна точка най-подходящото място за варненския център е в Аспарухов парк, а за бургаския – в Зоната за обществен достъп на пристанището. През последните няколко години Аспарухов парк става все по-посещавана дестинация от варненци, а Свободната зона на пристанище Бургас е сред най-предпочитаните места за отдих и разходки на бургазлии и гости на града. Така съвсем естествено Бреговите центрове започват да привличат вниманието и да попадат все по-често в обективите на фотографите, като неусетно се превръщат в знакови сгради.

Истината е, че двете кули далеч не са така наклонени, както Кулата в Пиза, но тяхната причудлива форма създава такова усещане. Тя е такава заради естеството на работа на операторите. Наклонените кули никога не спят. Операторите наблюдават трафика 24 часа в денонощието, насочват корабите, организират съвместното им преминаване и влизането им в пристанищата. Нощно време е необходимо прозорците, през които те гледат, да бъдат наклонени напред, така че отраженията от светлини, които се намират в залата, да не им пречат да виждат навън в тъмното.

Бреговите центрове отговарят за двата навигационни района по Българското Черноморско крайбрежие. Северният район започва от Дуранкулак и стига до нос Емине. Южният започва от нос Емине на север и стига до Резово на юг. В тях са инсталирани редица системи за управление на корабния трафик, за електронен документооборот в морския транспорт и за управление на маневрите в пристанищата. Двата центъра, оперирани от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, предоставят възможности за обмен на информация и съвместни действия с различни държавни структури като ГД „Гранична полиция“, Военноморските сили и Агенция „Митници“.

Бреговите центрове във Варна и Бургас са изградени от ДП „Пристанищна инфраструктура“ в рамките на проект „Информационна система за управление на трафика на плавателни съдове (VTMIS)-Фаза 3“, съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт“.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?