Най-щурите предизборни плакати взривиха мрежата

Екзотичните хрумвания, странни прически, налудничави погледи и правописни грешки  носят светкавична слава на кандидатите за власт в социалните мрежи.

Местните избори се превърнаха в пир на политтехнолозите, спецовете по дигитален маркетинг и имиджмейкърите. От билбордовете ни гледат кандидати с еднакви физиономии, костюми и лозунги, заели едни и същи пози. Мерят всяка дума и жест и не мърдат никъде без личните си пиари. Трябва да отдадем заслуженото на онези редки птици, които разчупват скуката и рутината и бягат от програмираните и предвидими пропагандни решения.

С някои брутални изключения, предизборната кампания засега се държи в рамките на добрия тон. Приветливи кандидати за местна власт изстрелват като скоропоговорка научени наизуст обещания, които често са отвъд границите на възможното. Още не е избухнала войната на плакатите, която при всяка кампания се характеризира с късането и обезобразяването на агитационните материали на противника или направо лепене на чужди плакати върху неговите.

На фона на протяжните лица от стените и екраните всяко оригинално хрумване носи шанс за лавинообразна популярност. Странна прическа или налудничав поглед, фрапираща правописна грешка, необичайна поза или абсурдно послание - всеки феномен тутакси се прихваща от потребителите на социалните мрежи и се завърта пред очите на милиони профили.

Почти всички от нашумелите с екстравагантната си външност и идеи няма да спечелят допълнителни гласове от славата си във Фейсбук. По-вероятно дори да станат обект на дружен присмех и тролски заяждания. Налага се все пак да признаем, че именно те дават солта на безвкусната политическа манджа преди избори.

Голяма част от цветните герои са събрани от изтъкнатия пиар и анализатор Теодор Михайлов, който с подборката си весели приятели и врагове във Фейсбук. Истински маркетингов гений е например кандидатът на БСП за кмет на столичния район „Оборище“ Васил Цолов, който е произвел бутилки с минерална вода със собствения си лик. Вероятно тук е проиграна подсъзнателната връзка между водата като вечен източник на живота и социалиста като извор на социални благини за народа.

Плакатите на кандидатката за кметица на Тутракан д-р Ирена Бонева пък приличат на нещо средно между реклама на фризьорски салон и покана за пенсионерско парти.

Роза Николова - претендентка за кметица на Бойчиновци, пък освен на шармантната си външност е заложила на мотото: „Изберете красотата и отговорността!“.

Кандидатката за общински съветник в столицата Донка Милева е подходила отговорно към посланията си, но е станала жертва на некадърни дизайнери, които са превърнали портрета <210> в нещо като пародия на икона.  

Всъщност при мнозина от осмените плакати комичният ефект се дължи на липсата на умения и грамотност. Все пак политиката е вид игра, която не бива да се взима прекалено насериозно. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?