Следвайте ни

Ген. Събев с шокираща версия за падналия МиГ-29

viber icon

Притеснява ме, че няма никакъв доклад от пилота, ако е имало някаква неизправност в системите на самолета, двигателя. В кабината на самолета има индикатори, които показват и той би следвало да доложи, че има проблем в двигателя или нещо друго. Няма никакъв доклад.

Това каза за БГНЕС ген. Съби Събев, който коментира инцидента с падналия тази нощ в морето до Шабла МиГ-29, но подчерта, че всеки  коментар остава хипотеза, докато самолетът не бъде изваден и не се констатира причината за падането му.

„Ако е решил да катапултира, той също би следвало да доложи, че ще го прави, за да се знаят какви са били действията му и съответно да го търсят на определено място. Липсата на такива доклади навежда на мисълта, че най-вероятно той е изпаднал в сложно положение.

Полетът нощем над море е доста сложен, няма никакви ориентири и недостатъчно натрениран пилот може да изпадне в сложно положение, породено от лъжливо чувство, което го кара да не вярва на уредите в самолета и тогава вече става сложно.

Човек може да изпадне в паника, да не успее да реагира своевременно и съответно да забие самолета в морето“, коментира той.

Събев добави, че към този час пилотът все още не е открит и изрази надежда да е останал жив, за да може да разкаже какво се е случило.

„Появи се информация, че спасителна жилетка е намерена. Тя може би е изпаднала от самолета“, предполага генералът, но е категоричен, че случилото се е авиационна катастрофа.

Попитан дали тези инциденти са в резултат на недостатъчните летателни часове, ген. Събев каза, че този проблем съществува от дълги години и не знае каква част от тях се взимат от пилотите, които служат в щабовете.

„Крайно недостатъчен е броят на пролетените часове от нашите пилоти. Той се различава 8-10 пъти по-малко отколкото е нормата в НАТО. Ако там летят някъде 180 часа годишно, при нас летят 20-30 часа годишно“, посочи генералът стряскащото разминаване и добави, че в такъв случай пилотът не е трябвало да бъде пускан да лети самостоятелно нощем над море заради липсата на достатъчна подготовка.

Той каза също така, че имаме недостатъчен брой самолети, гориво, нальот и той съществува от години.

„Дано с получаването на новите самолети F-16 ще решим въпроса. Трябва да се има предвид и това, че МиГ – 29 няма автоматична система за предотвратяване на сблъсък на самолета със земята и морската повърхност, каквато система имат новите самолети, които ще получим.

И всичко опира да натренираността и уменията на пилота, за да се избегне такъв сблъсък, ако самолетът изпадне в по-сложно положение“, заяви той.

На днешния ден преди 4 години хеликоптер „Пантер“ на военноморските сили също падна във водите на Черно море, а инцидентът, който се случи пак беше по време на учение.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

фичо

фичо

10.06.2021 | 05:52

Съби-сабята, то да си прост не се иска много акъл!

Отговори
0 0
С  една   дума

С една дума

09.06.2021 | 19:27

Паратика работа. Като четем за този случай е ясно че пилотът е бил добре подготвен. Но е ясно че нещо много голямо куца в нашата армия. Пилот на МИГ-29 , 47 годишен а със звание майор! Отдавна е трябвало да е полковник. На мен ми се струва че причина може да бъде и неподходящите министри на МО . Будеше смях когато високопоставени лица приемаха строя следвайки голямо шкембе пред себе си. А колко млади подготвени летци имаме. Заплахи над нашето небе може да няма но стадото е спокойно когато кучето овчарка е достолепно.

Отговори
7 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?