Фестивалът на розовия домат срещна висшата кулинария с автентичните български храни

Добра храна, добри приятели, тонове от добро настроение и розови домати съпътстваха 3-тото издание на Фестивала на розовия домат в София, който събра на едно място най-добрите фермери, производители на розови домати, популярни ресторанти като Андре, Космос и Кармаре, както и хиляди почитатели на автентичната българска кухня и храна. 

Над 1650 порции току-що приготвена лютеница успя да раздаде на софиянци Ангел Ангелов от Музея на хляба и традиционните храни в Копривщица, които с удоволствие участваха и в нейното приготовление. Без сили остана и екипът на „Дивата ферма“, на чийто щанд Благовеста Василева предлагаше на гостите на фестивала токущо изпържени телешки гюзлеми и специални колбаси и консерви приготвени от биосертифицирано месо. В съседство, Дойчин Ганев, от биомандра Ръченица не смогваше с поръчките за козе и овче сирене.

 Естествено в центъра на вниманието бе българският розов селски домат, с чийто 3-ти пореден празник МЕТРО България отбеляза успешното развитие на програмата си „Отгледано с грижа в България“. Валентина Тотева от Първомайци бе един от фермерите, представили своите розови домати по време на фестивала. „Тази година участваме за първи път. Успяхме да продадем почти всичко, което донесохме. Благодарни сме на МЕТРО за прекрасното изживяване. Запознахме се с много наши колеги в бранша, обменихме опит и ще се радваме занапред също да присъстваме на този фестивал.“ 

Любомир Млеканов от Мало Конаре, Пазарджишко, работи с МЕТРО вече три години, а от две успява да изнася продукция в чужбина, благодарение на компанията. „С МЕТРО България работим вече две години за износ. Повече от продукцията, която произвеждам, дори може би над 80%, се реализира в МЕТРО.“, казва той. Помощта от тяхна страна е голяма – избягваме борси и прекупвачи. Стоката ни се събира през деня, следобед се кара в магазините на компанията и се пласира.“

„Всеки един българин знае и обича всичко направено с розов домат. Тази година успяхме да удвоим обема, който изнесохме към Европа - над 25 тона автентичен розов домат от сорта Розова магия, за страни-членки на ЕС.“, казва Иван Райнов, отговарящ за закупуването на плодове и зеленчуци в МЕТРО.

Фермерският пазар в рамките на фестивала включваше още автентични сирена, месни продукти и популярния смилянски фасул. “От 2019 г. желаем да покажем нашите продукти на българския пазар. Произвеждаме трайни млечни продукти – зрели, създадени от 100% първокачествена фермерска суровина.“, казва Николай Николов от мандра Дестан. „МЕТРО ни подаде ръка като включи нашите продукти в програмата си „Отгледано с грижа в България“.

„През последната година, благодарение на партньорството ни с МЕТРО, имаме значително увеличаване на продажбите. Всеки път доставката е по-голяма.“, казва Банко Кючуков, производител на смилянски фасул. „ Хубавото е, че благодарение на това партньорство, в нашия регион площите със смилянски фасул ще се увеличат. Това е една възможност за хората за повече доходи, същевременно и перспектива за младото поколение.“

Банко Кючуков произвежда фасул от 15-20 години. По думите му, ако се отглежда правилно, продукцията от фасула може да достигне 150-200 килограма на декар. Производителят е категоричен, че иска партньорството му с МЕТРО да продължи. С подкрепата на МЕТРО местната общност от производители вече регистрира и сдружение, с което да кандидатства за защитено наименование за произход на ниво Европейски съюз.  

За да бъде пълна палитрата от неповторимите вкусове и възможности, които предлагат българските производители, на празника присъстваха и изявени топ готвачи и майстори на традиционна българска кулинария. За посетителите на фестивала готвиха ресторантите Космос и Андре, готвачите от софийския Шефс клуб, популярните шеф-готвачи Георги Бойковски и Джун Йошида.

За доброто настроение се погрижиха фолклорните групи и ансамбли, спечелили награди на тазгодишното надиграване „Хоро се вие, извива“, които заразиха с енергия всички гости на празника, както и страхотните изпълнения на духовия оркестър „Виво Монтана“.

В работилницата на организация "Нулев отпадък" деца и родители успяха да се включат в правенето на домашна паста за зъби, научиха как да превърнат стари тениски в торби за пазаруване и как да компостират биологични отпадъци.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?