Следвайте ни

Експерт за трагедията на "Тракия": Мантинела не може да спре 40 тона ТИР

viber icon

Смисълът на ограничителната система не е да спре превозното средство, а да ограничи навлизането му. Всяко спиране при определена тежест ще доведе до травми на хората в превозното средство, посочи инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" пред БНТ.

Ограничителната система се изчислява така, че определен товар да може да бъде задържан на определено разстояние. Той подчерта, че тежкотоварен автомобил от този калибър не може да бъде задържан от ограничителната система.

Автомобилният състезател доц. Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени".
 


Снимка: БГНЕС

Що се отнася до мантинелата, Илиев я определи като изгнило желязо, което е било лесно да се скъса. Той допълни, че и при стабилно съоръжение, подобно развитие на събитията е било неизбежно заради тежестта на тира.

Инж. Петков отбеляза, че несъмнено липсата на ограничение за движение на тирове в почивните дни е направила възможно присъствието на камиона на магистралата по това време, но това не е причината за инцидента. На този етап причината остава неясна. Изключително важно е да има толерантност на пътя.
 


Снимка: БГНЕС

"На пътя животът е с предимство", каза той.

Доц. Илиев допълни, че професията на шофьора на камион е много тежка. Шофьорът е ограничаван и контролиран отвсякъде, имаш право да шофираш 4 часа, длъжен си да почиваш половин час, да караш нови 4 часа, след което задължително трябва да спиш 8 часа или да почиваш 8 часа. Той обясни, че когато тези хора пътуват сами, нямат колега, с когото да се сменят, изпълнението на тези правила става почти невъзможно.

По тази причина е трудно и да се каже какво е довело до въпросния инцидент. По отношение на пътния участък, където е станала катастрофата, Димитър Илиев потвърди, че там трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, тъй като там ограничението е 90 км/ч, а дясната лента на практика не може да се използва, защото е в много лошо състояние.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

4000

4000

14.07.2020 | 09:56

То за това в развитите страни не слагат мантинела , а бетонови блокове по цялата магистрала .

Отговори
6 0
Швейк

Швейк

14.07.2020 | 13:28

Изключително точно казано! Когато такива набедени "експерти" като този са проектирали магистралата с 1 метър разделителна ивица е трябвало да заложат мантинела от бетон! Е да по-скъпо щеше да излезе, но нали трябва все да е по - евтинко за да имат псевдоекспертите какво да крадат! Другият вариант е като турските магистрали с по 10-15 метра меду платната, там е трудно да влезеш в насрещното дори с ТИР!

Отговори
2 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кого бихте гласували, ако изборите бяха днес?