Експерт разкри скоростта на аудито, убило Милен Цветков
- 18:23, 21.04.2020
- 21:54, 21.04.2020
- 26 579
- 17
Скоростта, с която се е движил джипът "Ауди Q7", убил журналиста Милен Цветков, е била от порядъка на 70-100 км/ч. От записите на видеокамерите на кръстовището, където се разигра трагедията, става ясно също, че близо 20 секунди "Субару Форестър" на тв водещия стои неподвижно на светофара. Това обясни пред „Марица“ инженер автоексперт от Пловдив, който пожела да остане анонимен.
По думите му аудито е било на около 400 м назад, когато субаруто е спряло. „400 метра са страшно голямо разстояние. С каквато и скорост да се движи една кола, за толкова метри има достатъчно време да спре. Освен това, ако тръгне да спира, аудито ще се наклони напред, което не се вижда на записа“, категоричен бе инженерът.
Според него ПТП-то е изключително брутално, а такива в Пловдив не са рядко явление. Експертът си спомня за случай отпреди около година, когато на жп надлеза на Оковръстното БМВ удря челно друга кола. Загиват четирима души. Наскоро шофьорът на бавареца е осъден ефективно. Друг фрапиращ случай е от 2016 г., когато при ляв завой на бул. „Руски“ Ауди A7 с близо 100 км/ч удря Пежо и убива трима души, сред които студентка и баща на три деца.
„Шофьорът, ударил Цветков, е имал възможност да избегне произшествието. Тези 20 секунди са страшно много време, като се има предвид, че едно ПТП става за 2-3 секунди, максимум 4-5. От психологичната експертиза ще стане ясно на какво се дължи липсата на реакция у шофьора на аудито“, заяви експертът. Той обясни, че технологията, по която се доказват подобни произшествия, по никакъв начин не налага наличие на камера, която да ги заснеме. Камерата ще помогне да се изчисли скоростта с голяма точност, но не е решаваща за разследването, посочи той.
Той смята, че Законът за движение по пътищата търпи прекалено чести промени, а това, което трябва да се направи с оглед избягване на подобни инциденти, не е смяна на норматива, а превенция. "Сега ще сменят някой и друг член и ще вдигнат част от наказанията, но това няма да промени нещата. Ако на магистралата някой кара със 140 вместо със 130, е едно. То няма чак такова значение, както когато в града шофьор вдига 70 вместо разрешените 50. Разликата е огромна заради физиката. 20 отгоре нарушават спирачния път с много повече", коментира експертът.
Според него при произшествието с Милен Цветков няма как да се промени очевидното и да се търси "вратичка", през която да мине виновникът. "Една кола стои 20 секунди на светофара, а другата я удря отзад - нарушението е недвусмислено", категоричен е инженерът.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни