"Джи Пи Груп" подписа първия си жп договор за 200 млн лева

Консорциум, воден от "Джи Пи Груп", подписа първия си голям железопътен договор за около 200 млн. лв. с ДДС.

Той е за изграждането на нови системи за сигнализация и комуникация по жп линията Пловдив – Бургас и беше подписан в четвъртък в Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Договорът е част от мащабния проект за рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас. Финансирането е осигурено от европейските фондове чрез оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г.

Това е поредният договор, който консорциум, воден от "Джи Пи Груп", подписва за обект финансиран с европейски средства след скандала с разследване на сайта "Биволъ" за злоупотреби и корупция от страна на компанията избухнал през септември 2018 г., пише Mediapool.bg.

Тогава премиерът Бойко Борисов нареди "Джи Пи Груп" да бъде изключена от всички обществени поръчки, финансирани с европейски и бюджетни средства, но това така и не се случи. Няколко месеца по-късно компанията подписа договора за строителството на тунел "Железница" на магистрала "Струма" за 250 млн. лв.

По скандала с "Джи Пи Груп" започна дори проверка от страна на прокуратурата и на Европейската служба за борба с измамите ОЛАФ. Прокуратурата повдигна обвинения за укриване на данъци и пране на пари за 14 млн. евро срещу двама от началниците в компанията, но няма публична информация дали разследването по случая вече е приключило.

Проектът

Договорът за около 200 млн. лв. с консорциум "Плобур" е за обновяване на сигнализацията на 18 гари по железопътния участък Пловдив – Стара Загора – Бургас с дължина 293 км.

Ще бъде изградена и нова система за диспечерско управление на влаковото движение и системи за видеонаблюдение. Заложени са и нова система за влакова защита ETCS в участъка Маноле - Бургас с дължина 271 км и система за следене параметрите на подвижния състав.

Ще бъде монтирана и телекомуникационна апаратура в участъка Пловдив - Бургас с дължина 293 км, както и устройства за информация на пътниците и система за влакова комуникация GSM-R.

Предвижда се още и ремонт на помещенията за сигнализация в 15 гари, помещения за телекомуникации в 31 гари, помещения на диспечери и дежурни ръководители в 19 гари, както и изграждане на нови технически помещения за сигнализация в 4 гари и за телекомуникации в 7 гари.

С ремонта ще бъде гарантирана безопасността на железопътните превози по линията.

Изпълнителят

Изпълнител на проекта е консорциум "Плобур", в който участват фирмите "Джи Пи Груп" АД, "Мармет" АД, "Бомбардие Транспортейшън Итали" АД и "Бомбардие Транспортейшън Полска" ООД.

Срокът за изпълнението на проекта е 4 години. Неговата стойност е 184 999 094.47 лв. без ДДС.

В разследване сайтът "Биволъ" писа, че има съмнения, че единият от участниците в консорциума не е изпълнил дейности в обема, изискван в условията за търга. Тръжната комисия обаче не е открила такова несъответствие.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще има ли ротация на кабинета или отиваме на избори?