Следвайте ни

Ден без асансьори на 25 април

Инициативата Ден без асансьори търси своя участник №500 000 в България

viber icon

Асансьори в цялата страната ще спрат на 25 април като част от международната инициатива Ден без асансьори No Elevators Day. За четвърта поредна година каузата обединява у нас институции, компании, медии и обществени личности, за да бъде привлечено общественото внимание към темата за това колко важна за здравето е ежедневната физическа активност.

Активните университети, кoито се включват през 2018 и ще изненадат с инициативата младите хора са например УНСС- Университет за национално и световно стопанство, Медицински Университет "ПРОФ. Д-Р П. СТОЯНОВ" – Варна, Шуменски университет "Епископ Константин Преславски", Технически Университет - София - Филиал Пловдив и София, Тракийски университет, гр. Стара Загора.

Организатор на Деня без асансьори е сдружение BG Бъди активен.  Вече няколко години в последната сряда на месец април сдружението се опитва да докаже, че без допълнително време и средства всеки може да допринесе дългосрочно за здравето и настроението си, като избере стълбите вместо асансьора.

България продължава да е сред страните, чиито граждани не спортуват активно, макар че според скорошно изследване на Евробарометър физическата активност на българите расте, като сдружение BG Бъди активен.  има принос за това: само за няколко години организацията успя да привлече близо 1 милион участници, благодарение на подкрепата на партньори през годините като Центърът за развитие на човешките ресурси (ЦРЧР), Министерство на здравеопазването, Българска асоциация за управление на хора, и активното участие на BSS Media Group, всички национални телевизии, Инвестор Медиа Груп, Спортал, Webground, Дарик Радио, Майко Мила и др.

През 2018 година Ден без асансьори търси своя участник № 500 000 в България, който ще стане български посланик на инициативата в кампанията NowWeMOVE, от която Ден без асансьори е част на европейско ниво. Българският посланик ще бъде избран чрез жребий сред всички участници, използвали официалния хаштаг на Деня без асансьори в социалните мрежи: #ЯмСтълбиЗаЗакуска.

 Tой ще има възможност да ни представи на една от локациите по вертикално качване на стълби на https://www.towerrunning.com, един от специалните ни световни партньори тази година.

За първи път партньор на кампанията е новатa интерактивна платформа, предоставяща информация за забележителностите на България - мобилното приложение iLoveBulgaria. Партньорите призовават не само да се използват пoчивните дни за преоткриване на страната ни и интересни маршрути, но и посочват неповторими кътчета, които съдържат стълби или планински трудно достъпни обекти: Паметника Шипка, Античен театър – Пловдив, Асеновата крепост, Археологически комплекс Перперикон, Връх Околчица – лобното място на Христо Ботев, Паметник „Създатели на българската държава” Шумен, Панорама „Плевенска епопея 1877 г.” - град Плевен. Всеки сканирал една от табелките на изброените обекти или качил снимка в социални мрежи с #ЯмСтълбиЗаЗакуска от мястото, ще участва в допълнителна томбола за страхотни награди.

В инициативата, заедно със свои служители и партньори се включват и едни от най-големите и социално отговорни компании в България: Mondelez, NN, Tellus , VM WARE, Доверие, Ели Лили, Max Europe.  Всеки, който иска да се включи и да изненада колегите, има още време, като се запише на сайта или се свърже с нас.

За кампанията NowWeMOVE

NowWeMOVE е най- голямата обществена кампания за физическа активност и спорт в Европа. Сдружение „BG Бъди активен“ е национален координатор на кампанията NowWeMOVE и Европейската седмица на физическата активност и спорта – MOVE Week. Кампанията се гради на 3 принципа: Да се повиши информираността, относно ползите от физическата активност; Да се насърчи редовното участие в различни видове спорт и друга физическа активност; Да се подобрят възможностите за достъп до спорт и физическа активност.

От 2012 година насам сдружение “BG Бъди активен”, координатор на кампанията в България,  работи усилено, за да запали хората да се движат повече. За тези 5 години, чрез стабилно изградена мрежа от партньорски организации, агенти на движението от НПО сектора и доброволци, зад гърба си сдружението има близо 2000 събития в над 200 населени места в България, и над 1млн участвали.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?