Следвайте ни

Часовете за кормуване вдигат автоинструкторите на бунт

viber icon

Инструктори по авто и мото поготовка стягат протести с настояване за ревизия в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация. Повод за недоволството им е и прекъснатия диалог с Агенцията, след като изменения в Наредба 37, регламентираща дейността им, бяха определени като „лобистки“. Текстовете в настоящият им вид блокира работата на инструкторите.

Утре предстои двустранна среща със служебния министър на транспорта, и ако на нея не бъде постигнат консенсус, браншът предприема ефективни протестни действия.

Преди дни в интервю министърът съобщи, че е готов да бъдат увеличени часовене по кормуване, а именно този казус стои в основана на спора между автоинструкторите и Министерството. Според председателя на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов „това, което каза министърът, не може да се случи по този начин“.

В неделя инструкторите се събират на Национален съвет, и една от точките, които са включени в дневния ред на заседанието, е подготовка за национален протест, съобщи пред БГНЕС Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по автомото подготовка в България.

„Единственото министерство, в което до момента не се случва нищо, е Министерство на транспорта. Видяхме, че във всяко едно министерство са открити някакви нарушения, за съжаление, в това министерство десетки години назад работят едни хора, които не правят нищо друго, освен да създават едни калпави текстове в нормативни документи, които затрудняват и обучението на водачи на МПС, и съответно хората, които водят това обучение”, каза той.

Иванов посочи, че в изпитните тестове за младите шофьори има грешки, на които вече десет години никой не обръща внимание. „Най-фрапантният случай за това е, че от Нова година паднаха санкциите за отнемане на свидетелство за управление на МПС, ако не сте си платили глобите. Дори и след промяната в Закона, тази санкция все още стои в листовките и никой не ги е актуализирал към днешна дата”, посочи той. По думите му капката, която преляла тяхното търпение, е изменение на Наредбата 38 за изпитите. Така, ако минете на червен светофар и ви късат на втората минута, изпитът продължава да тече.

„Едно возене, което е безсмислено, същото е и за стопове и т. н. което означава, че в министерството има едни хора, които изобщо не си разбират от работата и те трябва да си отидат”, заяви Йонко Иванов.

Автоинструкторът коментира и недоволството на бранша по отношение на увеличаването на часовете по кормуване. „Сега се заговори в общественото пространство, че ще има увеличение на часовете по практика. Да, има учебна документация, в което това нещо е разписано, но то е свързано с един лобистки текст, че това увеличение може да влезне само ако има т.н. електронна система за следене на часовете по практика. Това е един лобистки текст, което нарушава правата на хората – трябва да има заснемане, селфита, GPS-системи и ред други неща, които първо не са необходими. Второ, никой не си задава въпроса: навсякъде в България има ли покритие с интернет, кой ще го плаща, с колко ще се утежни и с какво това ще повлияе на безопасността на движение”, каза той.

По думите му няма диалог с Министерство на транспорта последните няколко години, а с Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ – абсолютно никаква комуникация.

Утре след срещата с министъра ще стане ясно дали браншът ще предприеме ефективни протести и в какво ще се изразяват те.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?