71
Следвайте ни

Бърз влак свързва Пловдив с Горна Оряховица, минава през Карлово и Баня

viber icon

4 нови бързи влака, 2 от които сезонни, пуска БДЖ догодина

Нов директен бърз влак от Горна Оряховица до Пловдив и обратно пуска БДЖ догодина. Той ще пътува през Царева ливада и Карлово с удобна връзка за Габрово, както и за Хисаря.  Осигурява директно пътуване до Казанлък, Калофер и курортните градове Павел баня и Баня.

Общо 4 нови бързи влака, 2 от които сезонни, пуска БДЖ от 2022 г. Това става ясно от проекта за график на движение на влаковете през следващата година. Той и публикуван за обществено обсъждане на сайта на компанията, пише "24 часа".

През 2022 г. за превоз на пътници компанията осигурява 577 влака на ден, отделно е заложено да се движат още 16 международни композиции. 82 от влаковете ще са бързи, от които 4 сезонни, а пътническите са 124. Крайградските пътнически влакове са 371.

Основните промени в проекта на графика са свързани с увеличаване броя на бързите влакове в някои направления и подобряване на връзките с възможност за пътуване в различни региони на страната, съобщават от компанията.

Сезонни нощни влакове ще пътуват между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, както и между Горна Оряховица и Бургас с директни вагони от София, Плевен и Русе с удобна връзка в Мездра за пътуващите от Видин и Враца за Бургас и в обратното направление. Чрез движението на тези влакове значително ще се подобри връзката с железопътен транспорт между Северна и Южна България.

За пътуващите от София за Плевен ще бъде осигурен бърз влак в удобно време на мястото на вечерния пътнически влак по това направление, който ще изминава разстоянието за по-кратко време.

Целта на публикуването на проект на графика е да могат клиентите на БДЖ да се запознаят с намеренията на дружеството за разписанието на влаковете през следващата година и да имат достатъчно време да реагират с предложения. Те се приемат до 11 октомври.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (12)

Асп

Асп

22.09.2021 | 11:44

Къкъв бърз влак ви гони бе да не е случаино Шанхаи Маглев 2 века назад сме във всяко едно отношение а 5 века във БДЖ транспорта само Факт

Отговори
3 2
БДЖ фен

БДЖ фен

22.09.2021 | 10:58

Държавата трябва да стимулира жп транспорта. Ако пак влезе транспортна полиция във вагоните и поне малко се елиминира прословутата българска глупост и чувство за беззаконие, обич към мръсотия и кражбите на алуминиеви елементи от вагоните ще бъде изключително приятно за пътуване. С новите, а и с по-старите локомотиви има възможност за скорости до 130 км/ч. Просто не трябва да се спира на всяка гара за бързите влакове и времето ще бъде конкурент о на това при пътуване с автомобил. На запад е лукс да пътуваш с влак, особено бъра. Радвам се, че повече млади хора, интелигентни и възпитани правят приятно пътуването, както и комуникацията между хората. Ако има политици, които проумяват, че жп транспорта е основен вид транспорт за в бъдеще ще имаме доста повече положителни ефекти от използването му.

Отговори
4 1
намръщенЪ

намръщенЪ

21.09.2021 | 23:27

И по Живково време имаше влак между двата провинциални Железопътни центъра. Отлично помня годината 1984г., когато бе пуснат влакът Пловдив-ЧИРПАН-Стара Загора(към север спираше само на тях двете),-после по 4-та линия - Тулово-Дъбово(през тези две гари минава и Третата, Подбалканската)-Кръстец(билото на Ст.планина)-Плачковци-Трявна-Царева ливада(тогава се казваше Върбаново,където е разклона за Габрово)-Дряново-ВЕЛИКО ТЪРНОВО- ГОРНА ОРЯХОВИЦА, след което продължаваше по Втора главна през Стражица-Попово-Търговище-Шумен-Каспичан и накрая пристигаше в Нови пазар. От тук тръгваше около 16.30 и пристигаше до крайна гара след 7часа. С един първокласен вагон+1 бюфет(полу)вагон. На връщане към Пловдив тръгваше от Нови пазар до Шумен като пътнически и от там по същия маршрут продължаваше като бърз чак до Стара Загора, а после спираше и на някои вторични гари като Михайлово, Черна гора, Оризово, Скутаре и през Филипово "кацаше" на Централна в Пловдив. Движеше се за близо 8 часа на връщане. Редуваха се бригади от Пловдив и Горна Оряховица, които обикновено се сменяха на Стара Загора или Дъбово. Цената на първокласния билет до Велико Търново бе 7.60, до Шумен 10.90 или 11.90, второкласните бяха с 1-1.50по-евтини. На началните гари имаше право на запазени места. Първоначално се използваха вагоните "Хебър" от един бивш бърз влак Пд-Сф и на север му казваха "Белият гълъб". Кога се погуби този влак.... със сигурност е след 1994г. Хубаво е, че отново ще има връзка!!!

Отговори
9 3
Пловдивчанин

Пловдивчанин

22.09.2021 | 19:13

Провинциален ти е мозъка...прочети малко за значението на думата и историята на Пловдив!

Отговори
0 0
Таня Христова

Таня Христова

21.09.2021 | 22:29

Най сетне директен блак до Кк, Павелбаня о Баня карлово

Отговори
5 0
Таня Христова

Таня Христова

21.09.2021 | 22:28

Чудесно ,Дано стане догодина да пътуваме директно до Кк,Карлово Павелбаня и Баня и да е бърз влак

Отговори
2 0
Биткойнър

Биткойнър

21.09.2021 | 21:58

Как лесно и бързо да печелим криптовалута биткойн, само тук и сега : http://bitcoinzavseki.blogspot.com

Отговори
0 5
Пфффф

Пфффф

21.09.2021 | 21:22

Колко пък да е бърз... стари локомотиви, неоптимизирано трасе, скорост 60-70 км/ч... Бърз влак е се движи с над 200 км/ч. При нас е пълен т@шак.

Отговори
4 2
намръщенЪ

намръщенЪ

21.09.2021 | 23:12

Хич не сте наясно с движение по стандартна ЖП-линия с 1435мм ширина, каквито са повечето. Изключително рядко може да се вдигне повече от 180км/ч и то при терени с нисък наклон и безнаставова свръзка на участъците. По-голямата част от релефа на България е пресечен, тук преобладават ниски планински части(в т.ч. влизат и районите от високите ни планини, които са под 1000м.) и хълмисти територии. Малко са участъците като Пловдивското поле, плоски като тепсия или с много слаб наклон. При класическия стандарт на междурелсие, съчетано с този релеф ,ХИЧ НЕ СИ МЕЧТАЙТЕ ЗА СВРЪХСКОРОСТИ. За такива трябва МОНОРОЛСОВ ПЪТ + ИЗПОЛЗВАНЕ НА ВЪЗДУШНА ВЪЗГЛАВНИЦА + СПЕЦИАЛНИ СЪОРЪЖЕНИЯ ЗА ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА РАЙОНИ С ГОЛЯМА ДЕНИВИЛАЦИЯ. (Преподавател в Транспортни войски Пловдив, където служеха някога играчи на "Локо"Пд ми бе дал свой учебник, жалко, че не го пазя, за да Ви го светна, а не да говорите ДРЪН-ДРЪН)

Отговори
7 1
Пак

Пак

21.09.2021 | 19:25

Бля, бля, бля - бърз влак, удобна връзка, хората ще пътуват. Сигурно този бърз влак ще прелита над Балкана някъде около Шипка и ще каца в Горна. Това ми прилича на извадка от Работническо дело.

Отговори
9 8
намръщенЪ

намръщенЪ

22.09.2021 | 00:16

Г-не(г-жо), Четвърта главна е създадена още по времето на царЪ ФердинандЪ и понеже е възложено изпълнението на проекта на чужда компания, затова е избран този неподходящ маршрут(през Кръстец, а не през Шипка). Отделно, някои наши богаташи(сред тях се спряга и семейство Бурови) също са имали интерес, тъй като са разполагали с въгледобивни мини в района и са отклонили не през Шипка за Габрово, а през Тулово-Дъбово-Яворовец-РАДУНЦИ-БОРУЩИЦА-КРЪСТЕЦ. След Дъбово започва южният СТРЪМЕН наклон на Стара планина, след Яворовец започват тунелите(до Самоводене са общо 25, последните 2 във ВТ), като при един от тях край Борущица влазък "лази" едва-едва и го взима за почти 3 минути заради голямата денивилация. При безлистен сезон и ясно време може да се види в малък участък къде е линията "долу". НО ТАМ ИМАЛО ВЪГЛЕДОБИВ, СЛЕДОВАТЕЛНО И ИНТЕРЕСИ. Сега от тези селища по южния склон единствено Радунци е с някакъв потенциал заради това, че е удобен курорт за лечение на някои заболявания. Невъзможна за удвояване, браво на Живковите управници, че поне я електрифицираха

Отговори
4 1
Абе

Абе

22.09.2021 | 18:32

Стига си плещил глупости, бе - хълмове, равнини, Буров, Живков и тн. На некадърният българин все нещо и някой му пречи.

Отговори
0 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кой кандидат-президент ще гласувате на 14 ноември?