Подай сигнал

Ако ви мъчи безсъние, яжте тези храни

Здраве

от Екип Марица 1383 прегледа 0

Ако ви мъчи безсъние, яжте тези храни

Ако ви мъчи безсъние, тези храни могат да ви помогнат да спите пълноценно.

Банани: ако направите бананите част от своето ежедневие, ще си осигурите добро количество калий и магнезий – хранителни вещества, които по естествен начин релаксират мускулите. Освен това, те съдържат аминокиселината „триптофан„, сънотворно, което се превръща в серотонин и мелатонин в мозъка (тази аминокиселина не се произвежда по естествен път от тялото, а трябва да се набавя чрез храната).

Протеин: “Храните с високо съдържание на протеин влияят добре на съня, а освен това се борят успешно с киселинния рефлукс”, казва д-р Тайтелбаум. Както добре знаем, киселините в стомаха често избухват през нощта, а това прави съня почти невъзможен. Заради всичко това, едно добро хапване преди лягане би включвало чисто месо, сирене, сварено яйце или извара.

Бадемите са пълни с протеини.

Освен това ще ви предоставят солидна доза магнезий, който насърчава добрия сън и мускулната релаксация (подобно на бананите). Ако нямате под ръка бадеми, орехите също биха свършили чудесна работа.

Риба: повечето видове риба (особено сьомгата) съдържат добри нива на витамин В6, който е необходим за производството на мелатонин (хормон, който се отделя при липсата на светлина). Освен рибата, добър източник на витамин В6 е и нахутът.

Мляко: добрата стара рецепта с топла чаша мляко определено ще насърчи добрия сън. Млякото е пълно с „триптофан“, а вече разбрахме, че това е чудесно средство срещу безсънието.

Освен това, млякото е добър източник на калций, който подпомага производството на мелатонин.

Зеле: То също съдържа наличието на този хранителен елемент, чийто дефицит е доказано, че може да попречи на заспиването.

Една шепа череши преди лягане (може и сушени, ако пресните не са в сезон) ще ви съпроводи, без препятствия, до вълшебната страна на сънищата.

Чай: зеленият чай например съдържа „L-теанин“, аминокиселина подпомагаща намаляването на стреса, безпокойството, което от своя страна подобрява и съня.

Разбира се, не всички видове чай са подходящи, тъй като някои съдържат кофеин. Изберете такъв, който не съдържа съставката, присъща на кафето.

Овесена каша: само една купичка овес ще ви предложи изобилие от калций, магнезий, фосфор, силиций и калий – все хранителни вещества подпомагащи добрия сън.

Но внимавайте с подсладителите, които слагате в овесените ядки, тъй като прекалено многото захар може и да саботира сладките ви сънища.

Мед: захарта от меда повдига нивата на инсулин, позволявайки на триптофана по-лесно да проникне в мозъка, където да започне да предизвиква спокойния ви сън. Ала не прекалявайте!

Изяжте една лъжица натурален мед преди лягане, за предпочитане на празен стомах. Ако ви е прекалено сладко, разбъркайте лъжицата в чаша чай от лайка.

Грозде: гроздето също е един от малкото познати плодове, които съдържат мелатонин – химикал в помощ на съня. Това е и причината виното да действа успокоително.

Коментари