Следвайте ни

Моделът "свеж плод" зацикли

viber icon

Преди няколко месеца заместник-министър Чавдар Маринов лансира идеята за т. нар. „свеж плод“, често прилагана в Европа. Набирането на продукта се случва в рамките на 24 часа, след което се транспортира до търговски обект, който е в радиус не повече от 150 км от мястото на производство. Тогава той обясни, че по този начин ще се подкрепят значително българските производители, като се избягват прекупвачите. Очакваше се първоначалните резултати по реализирането на тази идея да са факт до  миналия септември, но до момента по темата се мълчи. 

Още тогава секретарят на Асоциация "Български пипер" Георги Василев изрази съмнение в реализацията на идеята. Според него е важно да се прави ясно разграничение между свеж и пресен зеленчук. Пресните плодове и зеленчуци трябва да са непреработени, но те може да са стояли в хранилища у нас и други държави по половин година и повече. В момента три четвърти  от тези стоки в търговските вериги са точно такива, коментира Василев.

Според статистиката на браншовите асоциации в България вносът на плодове и зеленчуци е около 90%, но според проучвания на МЗХГ данните не са в такива рамки. 

Мария Петрова

Мария Петрова

Журналист - екип "Бизнес"

Мария Петрова е ръководител на екип "Бизнес". От 2006 г. работи във вестник „Марица“. С награди от посолствата на USA и Ирландия и приз Зелено перо.   Още

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?