44

Михаил Михайлов: Оптимист съм за бъдещето на българското розово масло

Поредното, 21-во издание на конкурса "Фермер на Тракия", организиран от в. "Марица" и "Хермес медиа", приключи успешно. Верни на традицията, и тази година наградихме 10 успешни земеделски производители, които стигнаха до финала, от областите Пловдив, Пазарджик, Хасково и Смолян. В няколко поредни броя ви запознаваме с тях, а днес представяме последните трима. 

Михаил Михайлов (третият от ляво надясно) с китайските си партньори по време на розобер

Михаил Михайлов със сигурност е най-добрият производител на маслодайна роза сред авиоинженерите и най-добрият авиоинженер сред розопроизводителите в страната. Преди повече от 20 г. възпитаникът на Висшето военновъздушно училище „Георги Бенковски“ се разделя със самолетите и пагона, за да тръгне по стъпките на дедите си, които навремето отглеждали етеричномаслени култури. За да прави всичко професионално, завършва Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите в Пловдив и се гордее, че е от първия му випуск.

Днес стопанисва около 5000 дка земеделска земя в община Брезово, като голяма част от площите са в с. Златосел. Отглежда основно маслодайна роза и признава, че тя е любов и страст за цял живот. Има също лавандула, мента, маточина, лайка, както и зърнено-житни култури. Голяма част от насажденията са биологично сертифицирани. През годините е успял да затвори цикъла на производство с дестилерия и козметична фабрика, в която влага основно собствена суровина. Портфолиото включва широка гама продукти за лице, тяло, коса и др.

Когато китайските ни партньори се запознаят на място с производството ни, доверието към нас е по-голямо, казва Михаил Михайлов

Част от сериите притежават биосертификат. Основната пазарна ниша е в Азия, а клиентите му по цял свят търсят козметика на базата на българската ​роза дамасцена. „Това, че влагаме собствена суровина, ни дава предимство пред клиентите ни в чужбина, защото имат доверие в това, което произвеждаме“, казва Михайлов. И уточнява, че доверието се засилва по време на кампаниите за розобер, които посещават чуждестранните му партньори. На място в дестилерията и фабриката се запознават и с целия процес на производство.

Михаил Михайлов има няколко реализирани проекта по Програмата за развитие на селските райони. Инвестициите са насочени в нови насаждения и съоръжения в дестилерията, както и в земеделска техника. Средства са вложени и в изграждане на собствена фотоволтаична централа, а благодарение на намаления разход за електроенергия е постигнато постоянство на крайните цени за дълъг период от време.  

Фирмата му осигурява постоянна заетост на 40 души, с тенденция скоро да станат 50. Отделно по време на кампаниите наема между 200 и 300 сезонни работници. Сред младата сила в компанията е китайката Чжао Янг, която наскоро завърши Университета по хранителни технологии в Пловдив със специалност „Технология на мазнините, етеричните масла, парфюмерията и козметиката“. Тя е и фирменият посланик на българската роза в Поднебесната империя. 

Бъдещите професионални планове на Михаил Михайлов включват да увеличава биоплощите, да разширява производството с нова гама натурални продукти и още повече да промотира културата на биологичното и натуралното производство. Той е оптимист за бъдещето на българското розово масло и е категоричен, че емблемата на България трябва да се съхрани за поколенията. 

Снимки: Валентина Биларева/личен архив

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?