Подай сигнал

Ад в КАТ с новия данък МПС!

Старите коли с 10% по-висок налог, най-новите - с 40% по-нисък

Транспортът в Пловдив

от Валентина Йеремиева 32915 прегледа 0

Стотици шофьори на стари автомобили може да задръстят КАТ, след като влезе в сила новият данък МПС

Стотици шофьори на стари автомобили може да задръстят гишетата на КАТ, след като влезе в сила новият данък МПС, приет вчера от общинските съветници. Причината е, че ако собствениците искат да ползват намаление от налога, а в големия талон на колата не е описан евро класът на двигателя, ще трябва возилото да бъде пререгистрирано.

С 10 процента по-голям данък МПС ще плащат собствениците на старите коли в Пловдив, реши на сесията си местният парламент. Ако досега са внасяли 100 лева, тази година сметката ще се завиши с коефициент 1,1 и съответно ще стане 110 лева. Промените в общинската наредба бяха гласувани по предложение на администрацията. Данъкът вече ще се начислява с коефициент за екологичност, който беше въведен със закон от Народното събрание на принципа - който замърсява въздуха, плаща повече пари.

За автомобили с двигател Евро 1 и 2 досегашната сума се качва нагоре също с 10 на сто. За коли с Евро 3 няма промяна, а за по-екологичните ще има намаление: за Евро 4 - 10%, за Евро 5 - 20%, за Евро 6 - 40%. Намаление е предвидено за мотопеди и мотоциклети - 20% за Евро 4, а за по-висок клас - 60%. Намалява се и данъкът за автобуси и товарни автомобили - с 20% за Евро 4 и с 50% за по-горен екологичен клас.

Дани Каназирева от "Съюз за Пловдив" заяви, че дори и с тази промяна пловдивчани отново ще плащат по-висок данък МПС в сравнение със София, Бургас, Стара Загора. Тя предложи налогът да се изравни поне с нивата в София, но мнозинството в Общинския съвет не я подкрепи. Според Каназирева новата тарифа няма да допринесе за по-чист въздух и предупреди, че ще настане ад, защото всички коли преди 2015 г., за които няма данни в електронните масиви на КАТ, ще трябва да се пререгистрират.

Цвета Попова, шеф на Общинската дирекция "Местни данъци и такси", уточни, че само собствениците на автомобили, в чийто талон не е вписан екологичен клас, а го имат, трябва да поискат от КАТ да се издаде нов, ако искат да ползват намаление. В случай че не го направят или колата е много стара, ще им се начислява отгоре коефициент 1,1. "Това означава, че трябва да смениш талона, което ще струва 50 - 60 лева", отбеляза Иван Петков (БСП). Ако в талона е записано еврото, няма нужда да се ходи в КАТ, обясни още Цвета Попова и допълни, че данните ще се изпращат в Дирекцията.

"Дали по тази логика няма да се вдигне и данък сгради за хората, които се отопляват на твърдо гориво", риторично попита доц. Ангел Иванов (БСП). Според данните от изследването основната причина за мръсния въздух е използването на въглища и дърва. Божидар Здравков (ДСБ) коментира, че е логично замърсителят на въздуха да плаща, но се усъмни, че по-високият данък за старите коли ще доведе до положителен резултат. "Не сме Германия, където, като закъса икономиката, правителството казва: купувайте нови коли", репликира Здравков.

Според Петя Манева (БСП) отново се бърка в джоба на българския гражданин. Слави Георгиев (Патриотичен фронт) пък припомни балансираната политика с местните данъци и такси, включително за детскит%

Ад в КАТ с новия данък МПС!

Коментари