Подай сигнал

5 милиарда глоба, забрани и ново разследване за Facebook

Компанията ще бъде проверявана за антимонополни нарушения.

Свят

от Екип Марица 121 прегледа 0

Снимка: Google

Американската Федерална комисия по търговия (FTC) обяви официално, че действително ще глоби Facebook с 5 млрд. долара заради множество нарушения за защитата на личните данни. Освен това на компанията ще бъде наложен мониторинг и тя ще трябва да промени част от структурата си. Също така FTC започва и ново разследване срещу Facebook, което ще провери дали компанията не е извършила нарушения и на антимонополните регулации.

Глобата от 5 млрд. долара е сред най-големите, които са налагани на компания от американското правителство изобщо. Тя е и над 20 пъти по-голяма от най-голямата глоба по конкретния казус досега.

Глобата е част от по-голямо споразумение между FTC и Facebook. То включва нови ограничения за компанията, която ще трябва да промени част от корпоративната си структура и начина, по който подхожда към личните данни. Тя ще трябва да въведе и нови механизми, за да се гарантира, че директорите ще носят пряка отговорност за решенията си за личните данни и тези решения ще се взимат с подходящ надзор.

Facebook ще трябва допусне и независим външен одитор, който да проверява политиката за личните данни на компанията два пъти годишно. Той ще е задължен да извършва реални тестове на продуктите, а не само да приема доклади от ръководството на компанията. Оценителят ще бъде одобрен от FTC и ще може да бъде махан от комисията, ако тя пожелае. Институцията също ще има право да извършва мониторинг, за да се уверява, че Facebook изпълнява новите правила.

Компанията ще бъде задължена и да извършва одит на всеки нов продукт, услуга или модификация, които ще предложи, включително и в WhatsApp. Facebook ще трябва да подава доклади към комисията за всеки инцидент, който е засегнал повече от 500 души в рамките на 30 дни от откриването на инцидента.

На Facebook са наложени и нови ограничения и задължения. Тя ще трябва да контролира по-добре външните приложения, които имат достъп до платформата. Забранява се събраните за функции за сигурността телефонни номера да се използват за реклами. Трябва да се събира ясното разрешение на потребителите при използването на технологии за лицево разпознаване и др. Въвежда се и задължение паролите на потребителите да се съхраняват криптирани и да се правят редовни проверки за некриптирани пароли. Забранява се и изискването на пароли за имейл акаунти.

Новото разследване

И ако всичко това не е достатъчно за компанията, тя ще бъде разследвана отново от FTC. Този път подозренията са нарушения на антимонополните правила, като комисията вече е потърсила съдействието и на трети лица, съобщава Bloomberg. Агенцията се позовава на източник от комисията, като разследването е потвърдено и от самата институция, която обаче не дава повече подробности. Facebook коментира, че знае за проверката от около месец.

Основен фокус пада върху социалните мрежи на компанията. Адвокат Барбара Сикалидес коментира пред Bloomberg, че за да започне подобно разследване, трябва да е получен сигнал за действие на компанията, което може да е попречило на конкуренцията. Вече имаше подобни подозрения по-рано тази година, когато Университетът на Чикаго публикува проучване на дигиталните платформи. В него беше посочено, че Facebook е спряла достъпа на услугата Vine до един от инструментите си, който позволява на потребителите на Vine да се свързват с приятелите си във Facebook.

Офциални подробности за разследването и неговата фаза за сега няма. То идва на фона на очакваните по-строги мерки и проверки и на другите ИТ гиганти от американските институции.

ИЗточник: dunavmost.com