Подай сигнал

11 км до Асеновград за 23 млн., 600 м на Гладстон - за 6 млн.

Позлатихме подлеза под Пощата, а той се превръща в море при всеки дъжд

Разследване

от Валентина Йеремиева 2689 прегледа 0

11 км до Асеновград за 23 млн., 600 м на Гладстон - за 6 млн.

Ремонтите на подлеза на ул. „Гладстон”, бул. „Руски” и „Васил Априлов” струват близо 25 млн. лева, но след проливните дъждове видяхме, че има нещо гнило не в Дания, а в Пловдив. Съоръжението беше се превърнало в най-скъпия плувен басейн под тепетата.

Реконструкцията на подлеза под Централна поща е петият подобект на инженеринга, който беше възложен на фирма „Драгиев и ко” под общото название „Облагородяване на територията на площад „Централен”. Единствено за подлеза имаше одобрен от Община Пловдив проект, в който бяха разписани всички дейности по отстраняване на течовете. Оказа се, че новата хидроизолация пропуска, а водата на ул. "Гладстон" не се оттича, затова беше стигнала цял метър.


Строително-монтажните работи за подобект № 5 бяха възложени на подизпълнителя на "Драгиев и ко" - фирма "ИСА 2000", която се ползва с добра репутация. Това се потвърди и на пътя Пловдив - Асеновград, където "ИСА 2000" изпълни държавна поръчка. Там за 23 млн. лева фирмата изгради изцяло ново платно с 2 ленти, дълго близо 11 км, направи пълна реконструкция на старото, добави две огромни кръгови кръстовища, мантинели, маркировка, крайпътна инфраструктура с канавки и всички останали задължителни елементи.

В същото време основният ремонт на подлеза на ул. "Гладстон", дълъг малко повече от 600 метра, струва 5 960 940 лева без ДДС, или 7 153 131 лева с включен данък. Макар никой да не видя проекта, изработен на прословутия инженеринг, освен преасфалтиране на двете платна фирмата е санирала съоръжението, което обаче не е по-дълго от 300 метра.

За подлеза, както и за площада финансирането пак е от държавата.

То е част от 20-те милиона, които правителството отпусна за подготовката за Европейска столица на културата. Разликата е, че в случая с подлеза на "Гладстон" възложител на поръчката е Община Пловдив.


В техническата документация на проекта за ремонт на подлеза изрично е записано, че при направа на изкопните работи зад устоите на съоръжението ще се открият съществуващите канализации. Там, където тръбите не отговарят на изискванията, трябва да бъдат подменени с цел да се спре изтичането на дъждовни и фекални води.


Проектантите подчертават също така, че хидроизолацията на подлеза се изпълнява от битумна мембрана, модифицирана с APAO полимери и че е необходимо тя да съответства на единната европейска норма, която важи за стоманобетонни мостове. В техническата документация се казва още: "Всички повърхности и площи, върху които материалите ще бъдат полагани чрез метода на газо-пламъчно заваряване, трябва да бъдат сухи, твърди и чисти. Всякакви замърсявания, прах, остатъци и свободни частици трябва да бъдат отстранени преди започване на работата. Основата трябва да бъде без дупки или пропадания, ако има такива, следва те да бъдат запълнени и заравнени. Всички остри издатини и ръбове трябва да бъдат загладени. Лошите метеорологични/ климатични условия (дъжд, сняг, висока влажност) могат да причинят усложнения и да влошат качеството на операциите на полагане".

За всяка обществена поръчка се избира надзор.

Отделно инвеститорът, в случая Община Пловдив, има задължение за контрол на строително-монтажните работи. В тяхна компетенция е да се произнесат защо в подлеза на ул. "Гладстон" можеше да се плува с лодки.

От "Драгиев и ко" обясняват, че по горната част на съоръжението, особено откъм градината, все още се работи. Главният инженер на ВиК ЕООД Антон Гълъбов в интервю за "Марица" каза, че каналът на ул. "Гладстон" е с максимално възможен диаметър ФИ 1000 и не може да бъде подменен.

Иначе ние видяхме, че офанзивата по ремонта на подлеза и площада не спря през цялата зима, включително и в дъждовно време. Сроковете са спазени, парите - усвоени. У пловдивчани обаче остава горчилката, че и след скъпия ремонт подлезът се превръща в езеро при всеки дъжд. И съмнение защо една и съща фирма работи на едни цени в Пловдив и на съвсем други на няколко километра от града.

Коментари


Съвсем нормално е цената на квадрат да излиза много по-скъпо за шосе в града, в сравнение с извънградско такова. В града има електроинсталации, канализационни тръби осветление, а конкретно на този подлез направиха и хидроизолация. Даже би трябвало да е доста по скъпо на квадрат. А относно наводняването, няма как да се избегне при такъв пороен дъжд и наличната канализация в целия град. Просто едно време е проектирана за много по малко население и сгради. За да не се наводняват по-ниските точки, трябва да се смени цялата канализация в Пловдив с по големи тръби и на по-голяма дълбочина. А за това ще трябват баснословни суми и десетки години ремонти по всички улици. Съответно по-високи данъци и т.н. Просто градът е пренаселен за тази канализация. Аз също не съм щастлив от начинът на управление на цялата държава, но такива статии са "лов на вещици". Така не се правят конструктивни промени. Лаиците да започват да плюят...

Блажим ли, блажим ли, дедо попе? Блажим, чедо!

Искаме трети мандат за ИнжИнер Тотяв! Да видим какво още ще съсипе и колко още ще открадне.

Не всеки ден вали, кво толкова? Селяндурите искат да се разкарват с колите си из целия Пловдив. Ами ще се поограничат малко. Да се помни кога ОПГ ГРОБ е грабила България.

По-голяма кражба от тоя подлез скоро Пловдив не беше виждал!

ИСА 2000 е турска фирма . Защо се дават на нея милионите , а не се дават на БГ фирма ? Всичко в БГ от ДПС ли се командва ?

Важното е парите да циркулират, другарки и другари. А сега познайте какво ще стане с лудата идея "пробив под гарата" и "Модър - Царевец">>> Честито на който е познал :)

Хм.. що ми се струва, че.... Тотев е пътник към затвора. Цялата работа ВОНИ!

какво толкова се чудите гейберската сган начело с мамин тотьо е усвоила няколко милиона...нищо ново