10-годишна стана съавтор на учебник

Професор Георги Иванов апробира съдържанието в крачка с открити уроци в СУ "Цар Симеон Велики"

Четвъртокласничка почти стана съавтор на учебника по технологии и предприемачество, след като хрумна идея, която не е осенила съставителя му. „Поздравления, ще те цитирам!”, здрависа се с Камелия проф. Георги Иванов.

 Преподавателят от Тракийския университет е сред авторите на учебниците на издателство „Просвета” по технологии и предприемачество. По новия закон дисциплината замести някогашното трудово обучение, което след това пък се наричаше „Домашен  бит и техника”. Децата от първи и втори клас вече учат по учебника на проф. Иванов и Ангелина Калинова, в момента тече конкурсът за 3. клас, а екипът вече пише за 4. В крачка професорът апробира съдържанието, като влиза в часове в пловдивското СУ „ Цар Симеон Велики”. Рецензент му е преподавателката там Димитрина Кръшкова, която първа в Пловдив въведе предприемачество за първокласници във време, когато това звучеше революционно.

Тайната е в това как да запознаеш с понятията, без да ползваш сложните термини, а чрез игра, казват преподавателите. И ако темата „Движение на парите” може да стресне даже студент, нищо не изглежда страшно, когато в 4. А клас влиза проф. Георги Иванов.

Имате ли малко време за забавление, поинтересува се преподавателят. И препита колко е 2х2. А 2х20? Щом всички викнаха: „40!”, гостът попита дали са сигурни и изписа отговора на дъската с пунктир - в случай че се окаже неверен.

После извади двайсетолевка и мимоходом даде урок и по история, като обясни, че на нея е ликът на Стефан Стамболов. Измъкна от сакото и картонена картичка, сгъната на две с прокаран ластик, който от едната страна образува знака за умножение "х", а от другата - за равенство "=". Проф. Иванов пъхна ловко като фокусник банкнотата под кръстосания ластик и затвори картичката, а след това повика четвъртокласничка да изрече магическите думи „Абра-кадабра, сим-саладин!”. След като момичето спази всички инструкции и духна, за да стане магията, преподавателят отвори  страничките. Под ластика, изписал знака за равенство, се оказаха същите 20 лева, без да са се удвоили.

Може би неправилно го слагаш, допусна проф. Иванов и повика Стилиян да му асистира, като реши да промени и задачата - този път двамата да умножат 20x3. „От това, което се получи, 20 лева са за мен, а на теб ще дам 40”, щедро обеща мъжът. „Абра-кадабра” обаче пак не помогна и под знака на равенство отново се оказа едничката банкнота от 20 лв.  Това са си моите, ти вземи другите 40, прати мъжът обратно на чина Стилиян с празни ръце. И изведе важна житейска поука: „Уж всички можем да смятаме, пък с парите все става проблем!”.

Преподавателят обеща на хлапетата да издаде на госпожата как банкнотата се мести от едната страница на другата. Връчи също двайсетолевката, за да я умножи по 100.

Преди четвъртокласниците да се опомнят, проф. Иванов поднесе нова изненада - измъкна от чантата си свитък картонени листове и обясни, че са за кандидатстудентски изпит. Всеки ученик получи по един. Но преди да го втресе как ще отговори на въпроси за първи курс в университета, стана ясно, че от тези бланки децата ще си измайсторят по една картичка като магическата на професора. Той остави мострата, за да я разгледат хубавичко.  

Последва нов номер, в който преподавателят извади обикновено кубче, но увери, че страничките му са вълшебни.  Ще покажа магията, но всички да затворят очи, прикани професорът. Докато хлапетата мижат, той нави една от хартийките на руло като опашка на ракета и я наниза върху сламка. Ако е ракета, ще полети, обяви преподавателят и духна в сламката. „Ракетата” се изстреля до другия край на стаята. Класът отново получи кубчето и модела, за да го разлепи, да разучи как е направен и всеки да го конструира сам. След това занесете ракетите в съседната детска градина, даде напътствия преподавателят.  

 КАРЕ:

Опашка за автографи от професора  

След ефектните трикове проф. Георги Иванов показа на мултимедията в клас странички от учебника, който пише за четвъртокласниците, и се допита до тях дали виждат и разбират добре, има ли нужда да се променят картинките или цветовете.  Те пък му показаха какви хартиени солници са измайсторили. В тях се мушкат пръстите и след това се отварят в различни конфигурации. „Запишете си мечтите и проверявайте дали се случват. Поглеждайте ги, когато сте тъжни”, препоръча проф. Иванов. Оказа се, че четвъртокласниците вече са го сторили. 

„Ще постигнеш световен мир”, бе изписала Ема на една от стените на своята солница, а на другата: „Ще се успокоиш и ще успееш!”. Жизел пък се спряла на посланията: „Не казвай „Отказвам се!” и „Не спирай да мечтаеш!”. Мозъчната атака в 4. А роди още: „Без страх обич няма”, „Ще намериш 5 лв. на следващата екскурзия”, „Мисли позитивно и ще стигнеш далеч”, „Ще спечелиш нещо важно за теб!”. Момиче решило да направи солницата тематично само с туристически дестинации и на страничките се четеше: „Ще гледаш изгрева в Стара планина” и „Ще се разхождаш по улиците на Москва”. Камелия пък  посветила своята на храните, като всяка страна е за различна група и оцветена в подходящия цвят, например синьо за морски деликатеси. „Всичко това трябва да го снимаме и да се използва!”, въодушеви се преподавателят.  Хлапетата му подариха авторска картичка и го закичиха със значката на училището, за да стане негов почетен член. Накрая се спуснаха да му искат автограф като от холивудска звезда.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?