Убиват евтините таксита в Пловдив с минимална тарифа

Превозвачи искат 0,65 стотинки дневна и 0,75 нощна. Това е картел, категоричен е шефът на Еко такси" Станимир Донев

В Пловдив се слага край на евтините таксита, които возят на дъмпингови цени. С  последните промени в Закона  за автомобилните превози се въвежда минималната цена на километър. Досега  имаше само горна граница,  която беше определил Общинският съвет и която таксиджиите нямаха право да надхвърлят.

Минималната цена също ще бъде фиксирана по предложение на администрацията и след решение на местния парламент. Подготвяме среща с представителите на таксиметровите фирми, на която да уточним прага,  съобщи вчера зам.-кметът Александър Държиков.  Според него промяната е справедлива, защото  досега таксиметровите шофьори масово се оплакваха от дъмпинг. Изкуствено занижените цени зле се отразяват върху качеството на услугата, счита Държиков. В Пловдив  са издадени разрешителни за 1400 таксита. При дъмпинг приходите се намаляват, макар че и сега не са кой знае колко големи, и собствениците на таксиметровите фирми не могат да инвестират в нови коли.

Пловдив, който през последните години държи първото място в класацията на най-евтините таксита в страната, скоро ще слезе надолу в класацията. В момента най- ниската тарифа, на която работят две от фирмите - „Интер такси” и „Еко такси” е 0,45 стотинки дневна и  0,55 нощна. От  „Елма такси” също бяха принудени да намалят цените, за да издържат на конкуренцията.  Останалите фирми работят на 0,65 през деня и 0,75 вечер.  Заради голямата разлика в тарифите, много от превозвачите работят с промоция от „от точка до точка” в рамките на град, като фиксираната цена е 3 лева.

Повечето собственици на таксиметрови компании обаче са категорично против дъмпинговите тарифи и настояват за въвеждане на минимални ставки.

„Минимални тарифи трябва да бъдат въведени по най-бързия начин. Повечето превозвачи от бранша отдавна настояват за такъв регламент и сме доволни, че Народното събрание успя да приеме промените в закона. Цената ще бъде определена на обща среща, но засега смятаме, че 0,65 лв. дневна и 0,75 нощна са оптималните цени. Така ще успеем да задържим клиентите, тъй като периодът на кризата все още не е отминал, а същевременно ще могат да се отделят повече средства за поддръжка на автомобилите” коментира Диян Станев, собственик на „Виайлет такси” и председател на  Асоциацията на таксиметровите водачи в Пловдив, в която членуват близо 500 таксиметрови водачи. Организацията защитава и идеята за въвеждане на единна тарифа в рамките на града.

„Отдавна настояваме за минимална тарифа, защото през последните години браншът буквално бе съсипан от нелоялна конкуренция. Тарифа, която е под себестойността на услугата не е в полза нито превозвача, нито на шофьора, нито на клиентите. Косата ми настръхва като виждам как разпадащи се автомобили, с изтъркани гуми возят хора. Не знам дали клиентите са наясно, че рискуват ужасно, когато спестяват стотинки или левче” твърди Шефът на „Такси 1” Иван Анчев.  Колегата му от „Перфект” е още по-краен. „21 век се върнахме към робовладелския строй. Шофьорите трябва да работят денонощно , за да се приберат с 15- 20 лева в къщи. Това е си е чиста експлоатация. И това е така, защото в бранша влязоха пълни олигофрени, които си нямат понятие от мениджъмънт. Ако има нормална тарифа , условията за бизнес ще се нормализират” категоричен е Мариян Киров  от „Перфект такси”. Той също смята, че тарифа 0,65- 0,75 ще е изгодна за коректните превозвачи.

Според Иван Анчев обаче е много важен и въпросът за контрола. След като бъде въведена минимална тарифа ,  промоциите „от точка до точка” и различните отстъпки, че бъдат незаконни, защото ще противоречат на наредбата. „Затова от самото начало трябва да бъде ясно кой ще контролира систематично тарифите” твърди предприемачът.

На абсолютно противоположна позиция обаче е собственикът на „Еко такси” Станимир Донев. „Това ми прилича повече на картелно споразумение, отколкото на чиста пазарна икономика. Цените трябва да бъдат определяни от търсенето и предлагането, а не от общината. Законът позволява вече 15 годишни коли да се движат като таксита. Каква е логиката да возим пътниците със стари трошки и да вдигаме цените? Така съвсем ще си загубим клиентите!” казва таксиметровият бос. Той е категоричен, че цената от 0,45 стотинки не е под себестойността на услугата. „ В нашия бизнес се иска работа. Някои хора искат да направят по 5-6 курса на ден и да си направят надницата. Но няма как да стане. Имаме много клиенти и шофьорите ни са доволни. Ако не можеха да си покриват разходите, нямаше да стоят при нас. Ето сега половината са в отпуск по 1 месец. Ако на някого не му стигат парите ще може ли да си позволи толкова голяма ваканция”, пита Донев.

Въвеждането на минимална тарифа ще бъде полезна за  регулиране на конкуренцията, но няма да реши основния въпрос- липсата на постъпления под формата на данъци в държавния бюджет. Таксиметровите превози продължават да бъдат в „зоната на здрача” и приходите от тях са символични.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
34 коментара
nai gotinija bakchish

nai gotinija bakchish

10.08.2014 | 22:21

ako taksi ebeti si maikata za tova jeniti vi se ebat,zashtoto nemojete da zanesete 10lv y vas .xa xa xa

Отговори
0 0
Еко такси

Еко такси

02.08.2014 | 10:17

мишко КИРОВ , да ти еба майката Асеновградска къде дойде в Пловдив,\n\nя извади данъчната декларация на фирмата на жената с която живееш на семейни начала Мария Пеева, с 5000лв печалба на година е сигурно, а ограби Пощенска банка и НОЙ с бременните циганки\nКак ще определяш ти цените бе царвул, боклук?\n\nкоя партия спонсорираше, че имаше чадър от нап, А???\n\n\n

Отговори
0 0
boycar

boycar

01.08.2014 | 20:29

на много хора с коментарите им миришат чорапите и ништо не разбират от тази работа заштото това е занаиат а не работа между другото ,аза подражката на автомобилите всеки да си прави сметката ,не може да се ходи по дискотеки, барове и да играеш хазарт и да 4акаш господ да ти потдаржа колата и да ти е навигатор.

Отговори
0 0
стивън

стивън

01.08.2014 | 16:41

Всики таксита които каран на 0.65 ст.с отстъпката от точка до точка карат реално на 0.30 ст. и нека ми кажат че некарт на такава тарифа.Тези колеги от Валет кадето се бият в гардите че искарват много това го нияма добре че Дианчо и онзи под него Калинчо да плащат за стоянки като Галакси и неговите шофиьори да казват ча са добре но неможеж да чакаш само наедна станка и да искарваш пари .Я попитаите колко плщат за ефира в Валет нели по 34,лв. наседмица че даже ако закснеш с плащането с един ден или повече с всеки изминал ден ти слагат по 5 лв. отгоре инатова аз му викам алчност и то като за световно.Завиждат на ЕКО ТАКСИ и другите фирми с по ниски тарифи.

Отговори
0 0
pamukova

pamukova

31.07.2014 | 23:01

bosat ot eko s tezi komentari da ne se sabyi okon4atelno.

Отговори
0 0
bakshishka

bakshishka

31.07.2014 | 22:26

Стани-мирчо не ти ли стигат наемите от колите и ЛАПАНИЦАТА,АМИ ЯДЕШ И ОТ НАШИЯ ХЛЯБ.долу на 0,45ст.

Отговори
0 0
bakshishka

bakshishka

31.07.2014 | 22:12

Е това му се казва конкоренция!!!!!

Отговори
0 0
Иво Ивов

Иво Ивов

31.07.2014 | 20:54

Да живее градския транспорт.Простите шефове на фирми се опитват да правят картел.А пък абсурдната \"държава \" убива пазарната икономика.\nМинимална и максимална тарифа-пълна порнография.Като са загрижени за това депутатите -да осигурят работни места за тези таксиметрови шофьори,защото при 0.65 и 0.75 лв, шофьорите ще правят максимум 3-4 лв оборот на час.С този оборот-да живее сивата икономика! !!

Отговори
0 0
Иван петров

Иван петров

31.07.2014 | 08:52

Еко такси е фирмата най коректна на пазара.нека нейните шефове са доволни от това. Винаги ще има злонамерени хора в тази държава. А цените може много леко и да се вдигнат.

Отговори
0 0
ИВАН АСЕНОВ

ИВАН АСЕНОВ

30.07.2014 | 23:52

СТИГА БЕ ДЬРЖИКОВ НЕ СЕ ЛИ НАЯДОХТЕ С ТОТЕВ ВИДЯХТЕ ЧЕ ЧОЛАКА И ГРОБАРЯ ОСТАНАХА БЕЗ ПАРИ ИЛИ ИМ ПОПРЕЧИХА ЕВТИНИТЕ ТАКСИТА И НАМАЛЯ Г,ШАТА ВИ СТИГА ЧЕ НЯМА КЬСНИ КОЛИ ОТ ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТИ ЧОВЕК НЕМОЖЕ ДА СЕ ПРИБЕРЕ И СПРЕТЕ ДА ЛЬЖЕТЕ ГРАЖДАНИТЕ ЧЕ ИМА КЬСНИ КОЛИ ТОВА Е ЛЬЖАНА МОШЕНИЦИ И МУШЕНГИА ТО АКО ИМА КЬСНИ КОЛИ ТО ЗА ВАС НЯМА ДА ИМА КУФЬРЧЕТО ПОД МАСАТА ОТ ГРОБАРЯ ЛОЗАНОВ И ЧОЛАКА

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?