Строят като за световно нови, големи комплекси в Пловдив

„Зелени” жилища отново налазиха пазара

Калпавото строителство в годините на прехода, когато всеки, посъбрал някакъв капитал у нас, започна да се изживява като предприемач, „опари” не един и двама новодомци. Това роди и безброй форуми във Фейсбук, в които предоверилите се намериха хем отдушник, хем се опитваха да спрат други „лапнишарани” - последователи. Само че, веднъж набрали скорост, човешките стремления са като отприщена вода - помитат всичко пред себе си и няма сила, която да им се опре. Бума в строителството и скачащите нагоре цени бяха като масло в огъня - разпалваха и бездруго растящия интерес.

До началото на кризата. Тя остави много стърчащи скелети на недовършени сгради и много попарени мечти за собствен дом.

Последва затишие, в което пазарът сякаш изтрезняваше от безумното си опиянение, а градът под тепетата заспиваше унесено без шума на булдозери.

Няма тишина завладя целия строителен бранш.

Само отделни малки кооперации плахо издигаха снага на някои от централните улици на Пловдив. Незасенчвани от конкуренция обаче, само след година-две, те гордо изпъчваха ярки фасади до събратята си в съседство. Локацията им ги правеше недосегаеми за обикновения трудов човек, но рано или късно и за тях се намираше купувач с малко по-издут портфейл, който, дори и да идваше от по-малък градец, се ласкаеше от факта, че ще притежава жилище на „пъпа” на Пловдив.

Така полуунесено и кротко си вървяха нещата в бранша няколко поредни години.

До началото на тази обаче. С първия полъх на пролетта се родиха и грандиозни строителни намерения. По традиция отново

@ins_sub:жилищният сектор първи се пробуди от дългогодишната летаргия 

и мощно изригна насъбралата се в годините инициатива. Последователно няколко големи жилищни комплекса заявиха присъствие и обсебиха вниманието на купувачите в Пловдив. Кой от кой по-голям и по-хубав. Отначало се появи „Корона” в „Смирненски”, после ” Четвъртък пазар” в центъра, „Олимпия” в „Тракия”, комплексът на ул. „Тракия” и още два, чието строителство инвеститорите ще започнат съвсем скоро. Стартираха мощно и смело, защото имаха зад гърба си доказали се в годините инвеститори и най-важното - осигурено финансиране.

Тази, колкото очаквана, толкова и изненадващо силна предприемаческа инициатива в града на седемте хълма,

@ins_sub:успя да изпревари дори статистиката.

Изведнъж Пловдив се оказа градът с най-много стартиращи жилищни комплекси на глава от населението. И това не беше и не е в ущърб на хората, които години наред се ослушваха за по-добри времена на имотния пазар. Старите „нови” предприемачи бяха запомнили добре урока, който им даде пазарът, и вече предлагат много по-функционални, по-просторни, много по-качествени и енергоефективни жилища. Обръщат сериозно внимание на общите части и не правят компромис с броя на паркоместата. Дори върнаха и практичното допълнение към всеки дом - избите. Почти масово в един момент те бяха изместени от т. нар. килери (като част от тесните коридори), към и без това притеснените малки жилища. И най-важното за купувачите - в момента

@ins_sub:тези жилища се предлагат на доста по-приемливи цени,

отколкото по време на бума. При едно условие обаче - отново „на зелено”. Презумцията  е: първите печелят, а за следващите - ще видим. Появиха се и позабравени в годините промоции, които следвайки изобретателността на предприемачите, понякога минават почти по ръба на закона.

За всичко това беше мечтал българският потенциален купувач от дълго време, така че схемата нямаше как да не проработи, а пазарът да върне своята активност. Част от комплексите се продават директно от инвеститора, други - с предварително сключени ексклузивни договори с агенции за недвижими имоти. Общото между тях е, че продажбите - както при едните, така и при другите, вървят с пълна пара. И няма как да е иначе, след като предприемачите се надпреварват да

@ins_sub:демонстрират едно ново, по-рационално мислене.

За да стигнат добрите им идеи до потенциалните купувачи, обаче е нужна достатъчно надеждна информираност. Търсейки най-добрия начин за това, инвеститорите все по-често се доверяват на най-голямото регионално издание - вестник „Марица”, и резултатите не закъсняват. Оказа се, че от тази практична симбиоза са доволни всички - както тези, които строят и продават своите жилища, така и тези, които мечтаят да притежават свои дом. За нас, екипът на строителното приложение „Имоти” на вестника остава само да пожелаем на добър час на всички участници на пазара и да продължим да работим в името на добрата кауза - точната, навременна и полезна информация.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
4 коментара
4i4o I4o

4i4o I4o

27.05.2015 | 17:24

Докато има малоумници да купуват ще има тарикати да строят кибритени кутийки на цена на еднофамилно жилище и за капак магазини вместо гаражи ателиета без задължителни паркоместа. Накрая общината виновна че не строи паркинги.

Отговори
0 0
Kristel

Kristel

27.05.2015 | 15:41

Prezastroiavaneto vodi do naprejenie mejdu sasedite,porodeno ot blizostta i lipsata na disciplina v spazvaneto na vatreshniat red!Dobre e da ima distancia i po-visoki tavani v jilishtata,poveche zelenina naokolo!Taka shte ima po-zdrav narod!

Отговори
0 0
съсед

съсед

27.05.2015 | 11:21

Не правили компромис с паркоместата - да не правят, изобщо не правят паркоместа и това се вижда по препълнените от коли тротоари и градинки. Авторът да не се подмазва на инвеститорите с тази статия\n

Отговори
0 0
ana888

ana888

27.05.2015 | 11:02

това на оня измисленяк Куков ли е?

Отговори
0 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?