Скандал! Паркираха кошове за смет върху нова велоалея
Стесняването на пътя убиец всява страх сред шофьорите
- 07:50, 23.11.2015
- 1292
- 5
Велоалеите, прекарани покрай старите търговски складове „Лъч” в район „Южен”, изправят косите на шофьорите. Улица „Академик Петър Динеков” спечели печалната слава на улица - убиец, защото е права, тясна и мнозина карат тук с превишена скорост. По тази причина тук вече са станали няколко кървави катастрофи.
За огромно учудване на водачите от двете страни на пътното платно са отцепени велоалеи. Трасетата, ако изобщо в случая може да се използва тази дума, минават като два ръкава, буквално залепени за тротоарите. Ивиците са тесни, наглед дори нямат и по един метър ширина, защото са еднопосочни, а отстрани са маркирани с жълта боя. Така платното се стеснява и движението по него става още по-рисково. Велосипедистите едва ли ще се чувстват комфортно, защото при този натоварен трафик са изключително уязвими, коментира един от читателите на „Марица” Росен Герасимов.
Пловдивчанинът кара и кола, и велосипед. Подчертава, че се радва за велоалеите в Пловдив, но признава, че едва ли ще ползва трасетата покрай търговските складове, защото не им е мястото тук. В Пловдив има доста други улици, където биха могли да се направят пътеки за колоездачи, счита Росен Герасимов.
Има още един проблем - велоалеята откъм страната на складовете вече се ползва за паркинг, установи проверката на „Марица” в петък. Два буса бяха спрели в ранния следобед насред пътеката пред входа в тъй наречения „Нармаг” и разтоварваха стоката. Пречка са и контейнерите за смет, за които няма място. Два от тях бяха сложени на пътеката за колоездачи. От страна на жп линията няма и пешеходен тротоар.
Любопитно е, че двете велоалеи са направени, без да се фрезова старият асфалт, както това е сторено на бул. „Кн. Мария Луиза”. Боята е нанесена направо върху настилката. Според проекта в случаите, когато трасето минава по пътното платно, се маха горния слой от настилката, прави се основа и се полага цветен асфалт. Това осигурява здравина и по-голяма трайност. Боядисването по принцип издържа от дъжд до пладне, както с пешеходните пътеки. Техният живот е 8 - 10 месеца и виждаме всяка година, как изчезват.
Ръководителят на проекта Борислав Кръстев увери, че проектът на всички велоалеи е съгласуван с КАТ и не би трябвало да има проблеми с безопасност. Вижте колко хубаво е станало на бул. „Кн. Мария Луиза”, където имаше протести, сега обаче има място и за колите, които вървят нормално, и за паркиране. Така ще е и в „Южен”, оптимистично заключи Кръстев. /Марица.бг
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни