Скандал! Паркираха кошове за смет върху нова велоалея

Стесняването на пътя убиец всява страх сред шофьорите

Велоалеите, прекарани  покрай  старите  търговски  складове „Лъч” в район „Южен”,  изправят косите на  шофьорите.  Улица „Академик  Петър Динеков”  спечели печалната слава на улица - убиец, защото е права, тясна и  мнозина карат тук с превишена скорост.  По тази причина тук вече са станали няколко кървави катастрофи.

За  огромно учудване на водачите от двете страни на пътното платно са отцепени велоалеи. Трасетата, ако изобщо в случая може да се използва тази дума, минават като два ръкава, буквално залепени за тротоарите.  Ивиците  са  тесни, наглед дори нямат и по един метър ширина,  защото са еднопосочни, а отстрани са маркирани с жълта боя.  Така платното се стеснява и  движението по него става още по-рисково.  Велосипедистите  едва ли ще се чувстват комфортно, защото при този натоварен трафик  са изключително уязвими, коментира   един от читателите на „Марица”  Росен  Герасимов.  

Пловдивчанинът  кара и кола, и велосипед. Подчертава, че се радва за велоалеите в  Пловдив, но признава, че едва ли ще ползва трасетата покрай търговските складове, защото  не им е мястото тук.  В Пловдив има доста други улици, където биха могли да се направят пътеки за колоездачи, счита Росен Герасимов.

Има още един проблем -  велоалеята откъм страната на складовете вече се ползва за паркинг, установи проверката на „Марица” в петък. Два буса бяха спрели в ранния следобед насред пътеката пред входа  в тъй наречения  „Нармаг”  и разтоварваха стоката.   Пречка са и контейнерите за смет, за които няма място. Два от тях бяха сложени на пътеката за колоездачи.  От страна на жп линията няма и пешеходен тротоар.

Любопитно е, че двете велоалеи са направени, без да се фрезова старият асфалт, както това е сторено на бул. „Кн. Мария Луиза”. Боята е нанесена направо върху настилката. Според проекта в случаите, когато трасето минава по пътното платно, се маха горния слой от настилката, прави се основа и се полага цветен асфалт. Това осигурява  здравина и по-голяма трайност. Боядисването по принцип  издържа  от дъжд до пладне, както с пешеходните пътеки. Техният живот е 8 - 10 месеца и  виждаме всяка година, как изчезват.

Ръководителят на проекта Борислав Кръстев  увери, че проектът на всички велоалеи е съгласуван с КАТ и не би трябвало да има проблеми с  безопасност. Вижте колко хубаво е станало на бул. „Кн. Мария Луиза”, където имаше протести, сега обаче има място и за колите, които вървят нормално, и за паркиране. Така ще е и в „Южен”,  оптимистично заключи Кръстев. /Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
до хъм

до хъм

23.11.2015 | 17:05

ами тва е далаверата я...я идете да видите покрай Марица , в Централен от водната палата до адата ,кьорав велосипедист,саде старци бодро бягат,други кучета разхождат,я мине 1-2 ма на ден я не.Дори и тия с щайгит карат от другата страна или по платното щото кофите са откъм блоковете...но за кражбата кръгозор няма,щото тъй било в европа,абе идиот кмет мерил ли си колко са широки уличните платна и тротоарите за пешеходците,че башка тях. велоалеи.Видяла жабата,че подковават вола,па и тя си вдигнала крака,ама кражбата,кражбата на кв.м.,цената-ум да ти зайде,а ще затварят боници и ще вдигат данъци гербероматиите.

Отговори
0 0
Хм...

Хм...

23.11.2015 | 12:06

Само да му видите физиономията на общинския инженер Борислав Кръстев, дето бил ръководител на далаверата с велоалеите и ще ви стане ясно, за какво става дума. Глупаци били, а? Проектът бил глупав, да, ама някои е прилапал 300000 лева само за да ги начертае, строителят пък 16 милиона за асфалт и боя, ак колко процента са прибрали възложителите, сами сметнете.

Отговори
0 0
Арх

Арх

23.11.2015 | 11:37

Правилно, тъкмо тия с щайгите дето обикалят от кофа на кофа да им е удобно. А това, че велоалеята всъщност е отрязала част от уличното платно и е нарушила стандартната му ширина, това забелязахте ли го? Това ли е проблема, че една кофа се е плъзнала двайсетина сантиметра или съсипията, която предизвикаха глупаво проектираните велоалеи?

Отговори
0 0
защо скандал, бе?

защо скандал, бе?

23.11.2015 | 08:40

Ми то ся само наште от маалата ползват велолейте, така казаня е близко, да ни напрайме някоя беля

Отговори
0 0
АЗ

АЗ

23.11.2015 | 07:58

На Мария Луиза селските тарикати си паркират колите на велоалеите ,защото трябва много да вървят пеш до заведението,а има и фирмени автомобили който паркират на велоалейте. Как да не минеш с кеф между масите и по кабелите и да не псуваш дивите и прости селяни който тъсят внимание с шофьорските си умения. Най-големият парадок се ,че на по-малко от 200м има полицейско управление,но на никой не му пука.

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?