С едни гърди напред: Луд петък в аванс

Служителите на хипермаркета за детски стоки "Хиполенд" днес са спокойни. Но попитайте ги какво им беше точно седмица по-рано. Магазинът вече трета година обявява не Черен петък, а Луд петък на 20 ноември.

Тогава всички стоки са намалени с 25%, а родители окупират вратата часове преди работното време. Татковци, майки, баби, стринки нахлуват в магазина, деца пипат, бутат и плачат, описа с едно изречение треската за намаление Лили Драганова, която тази година тества Лудия петък. Магазинът затвори едва в 22 часа вечерта. На следващия ден обектът беше почти опустошен, а служители трескаво подреждаха пометени от клиентите дрешки и играчки, видя репортерът.

„Съжаляваме, сега ще подредим облеклата по съответната номерация”, извиняваха се смутено продавачките, докато разнасяха стоки по местата им.

Лудият петък се провежда само веднъж в годината, също както и Черния. От веригата побързаха да се застраховат, че поради големия брой поръчки на онлайн магазина доставката ще пристигне до адреса в по-разтеглен срок - до 14 дни. А поръчките се обработват на принципа "първият печели", така че клиентите ветерани избързаха да напазаруват още в 9 сутринта, когато и онлайн магазинът отвори. С приключването на петъчния ден обаче работата на служителите в "Хиполенд" съвсем не е свършила. В рамките на половин месец хората, поръчали стоки, които са се изчерпали, ще получат обратно парите си. Става въпрос за плащания с дебитни и кредитни карти. И за да няма „пазаруване на едро”, от "Хиполенд" сложиха ограничение - само до десет артикула при поръчка от един потребител. Лудото онлайн пазаруване тук си заслужава за покупки над 100 лева, понеже доставката излиза безплатна. 

Прагматични родители обаче направиха предварителен списък с нещата, които ще купуват, и в деня на голямото пазаруване само активираха поръчките си с един клик. И това обаче не се оказа на сто процента сигурен ход, тъй като "наличността в магазините се променя много бързо и ако финализирате поръчката си по-късно, е възможно стоките да се изчерпат", отговориха от магазина за детски стоки. 

Още миналата година няколко от най-големите молове в България решиха да врътнат номер на конкуренцията, изпреварвайки традиционния черен петък с една седмица. Вместо на 28 ноември, последния петък от месеца, те обявиха мега намаленията на 21 ноември. Направиха го по всички правила на кампанията, дори удължиха работното време до полунощ. Отстъпките бяха между 50 и 70%.

Тогава и Fashion Days предложиха общо 10 милиона евро отстъпки на 500 000 продукта от повече от 1000 международни марки в кампанията си Black Friday. Разпродажбата продължи три дни - до полунощ на 23 ноември. /Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
felixedmundovich

felixedmundovich

27.11.2015 | 09:20

...Нещо на евтина реклама ми мирише...

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?