Резил! Посрещаме гостите на Пловдив с руини до гарата (СНИМКИ)

Разрушената Транспортна болница е като декор за филм на ужасите

С течащ подлез на Централна гара и  с безобразни руини на бул. „Христо Ботев“ посреща гостите си Пловдив, спечелил престижната титла Европейска столица на културата. Въпреки очакванията, че концесионерът - фирма „Железопътна гара - Пловдив“ на Миролюб Столарски ще инвестира в реконструкцията на гарата 13,5 млн. лева, пътниците продължават да мъкнат тежкия багаж по стръмните стълбища и да се чудят на разрухата. Пешеходният подлез под жп ареала, откъдето през май бяха прогонени с полиция наемателите на 70 магазина, както Марица.бг неведнъж писа, тече, мирише на зловонна тоалетна и заради мръсотията предизвиква погнуса у  всеки, който пристига във втория град в страната с тръпката, че ще се разхожда из европейския град.

Каква Европа, като само на стотина метра от гарата пред погледите на гостите  се появява първата „забележителност“ - руините, останали от някогашната Транспортна болница и съборените сгради на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ /НКЖИ/.  Това не е Европа, а същински Бейрут, би казал всеки турист, пък сигурно и всеки пловдивчанин. Покрай тротоара на бул. „Христо Ботев“ се извисява планина от счупени тухли, керемиди, бетонни блокове, скъсан балатум, потрошени стъкла, изгнила дограма, ръждясала арматура. Катакомбите, оцелели при събарянето, са се превърнали в смърдящи гьолове. В тях, който мине, изхвърля боклук, защото руините не са оградени.  Впрочем руините вече се използват за сметище. Изхвърлят боклука от жп гарата, разкри пазачът на съседната сграда, възмутен от въпиещата безстопанственост.

Занемареният имот е собственост на НКЖИ, както впрочем и неугледният подлез, където пешеходците всеки ден газят вода. Защо на държавното дружество не му пука за имотите и кога ще бъдат разчистени руините на бул. „Христо Ботев“?

Интересен въпрос, но нямам право да отговарям и трябва да го зададете писмено на пресцентъра на НКЖИ, съветва Иван Гунчев, директор на жп секцията. Секция, която непосредствено отговаря за всичко, което става на територията на пловдивската жп гара. Въпросът не е към мен, вдига рамене и зам.-шефът на секцията Гошо Къчков. А е общински съветник от ГЕРБ, който би трябвало да има някакви правомощия или поне граждански интерес.  Но  местните шефове на НКЖИ  явно са безгласни букви.

Защо местната власт, сиреч община Пловдив, не разпореди на държавната фирма да разчисти незаконното сметище от строителни и битови отпадъци, което вече конкурира депата в Първенец и Цалапица?  

Ресорният зам.-кмет инж. Димитър Кацарски посреща въпроса с недоумение. Какво можем да направим, възкликва той и допълва: съборената сграда нито пречи на движението, нито на хората, които минават покрай нея. Концесията на централна гара е спряна, договорът не е влязъл в сила, събарянето сградите се проверява от прокуратурата, така че нищо не може да се направи, слага точка на питанията инж. Кацарски.

Най-големият проблем на чиновниците е, че твърде много са пристрастени към израза: „Нищо не може да се направи“. Впрочем, колкото и абсурдно да звучи, общината има сметка от руините до гарата. Сградите не са съборени докрай и за тях „богата“ НКЖИ плаща данъци!

Къде е концесионерът и защо не продължи разчистването на бившата транспортна болница?

Нямаме право, казва директорът на „Железопътна гара - Пловдив“ Стоян Димитров. Върхът на абсурда е, че събарянето на старите и необитаеми сгради на НКЖИ е спряно от лятото на 2013 г. по разпореждане на ръководството на компанията. Написахме писмо, защото когато получихме тази заповед от постройките беше останала една стена, опасна за минувачите. Разрешиха да я бутнем, но повече да не пипаме нищо, описа безпрецедентната сага Стоян Димитров.

Концесията  на гарата е учредена за срок от 35 години преди година и половина. Имаме пълна проектна готовност, дори бяхме поръчали ескалатори за стълбищата от пероните, но всичко е спряно, защото се водят безкрайни съдебни дела, обясни директорът.

Делата са заради „черешката на тортата“ - търговските обекти в подлеза под жп линията. Години наред те бяха стопанисвани от бизнесмена Тодор Бурджиев, чийто договор за наем изтече през август миналата година. Той обжалва в съда заповедта на бившия областен управител Венцислав Каймаканов за освобождаване на подлеза. Загубил е делото, но веднага беше заведено ново, този път от фирма „ПКГ“, която в момента се води на сина на Бурджиев. Поредното заседание на ВАС е насрочено за 24 ноември, но не е ясно, кога ще има окончателно решение по сагата, наречена Централна гара.

Нищо чудно Пловдив да посрещне 2019 г. - годината на Европейска столица на културата - с оригинален спектакъл насред руините до гарата - филм на ужасите на живо./ Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
узунов

узунов

21.11.2014 | 21:32

колкото стоя транспортна болница в разруха като мозей-толкова ще стоят и разрухите от нея благодарение на тотев и атанасов. каква европейска столица какви пет лева. това е цигански град начело с управниците. тази гледка ще я гледате най малко още 10год. както беше и пионерския дом на младешкия хълм превърнал се тогава на дом на проститутките.

Отговори
0 0
европеец

европеец

21.11.2014 | 18:37

\"Нищо не можем да направим\", \"няма пари\", \"НКЖИ\", \"БДЖ\".....на първи прочит четири бастиона на социализЪма в България!

Отговори
0 0
простотията е безгранична !

простотията е безгранична !

21.11.2014 | 17:00

Горните тъпаци въобще не са чели статията. Важното е да се плюе наред и да се спазват опорните точки .

Отговори
0 0
случаен

случаен

21.11.2014 | 16:10

Забрави да напишеш ^..и благодарност ....тоест (възторг ,възхищение и благодарност ).

Отговори
0 0
знам

знам

21.11.2014 | 15:55

...много скоро тук на тези руини ще има един голям и хубав хотел които ще носи името IMPERIAL!!! ...разбира се тази новина е тайна за сега но когато стане публично достояние пловивчани ще приемат новината със възторг и възхищение.

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?