Разследват кой изпрати 300 пасажери в капан край Пловдив

Два самолета кацнаха аварийно, летището няма лампи, стълби и гориво

300 пътници изживяха двоен кошмар в неделя през нощта, след като два самолета не успяха да кацнат в София и се приземиха извънредно в Пловдив. Заради развихрилата се буря в столицата  се наложи полетите от Дубай и Валенсия да се насочат аварийно на аеропорта край Крумово. Вместо да си отдъхнат след успешното кацане малко преди 1 часа сутринта, хората попаднаха в капан. Два часа те не можаха да слязат от самолета. Причината е, че от няколко месеца Летище Пловдив работи само денем и на няма нощна смяна, която да обслужва каквото и да е полети.  

Ужасът  все пак завърши с хепиенд, след като пътниците бяха извозени с автобуси до София преди 4 сутринта. Двата самолета останаха още няколко часа, докато заредят, тъй като резервното гориво на летището бе на нула. В ранния следобед вчера на аеропорта нямаше и следа от среднощния екшън. Единствените хора там бяха служителите от втора смяна и патрулиращите от Гранична полиция.  

Екипът за посрещане на полетите е събиран на пожар предната нощ. За късмет нямаше пострадали пасажери. Най-зле бе жена с диабет. Тя едва не колабира и се наложи да бъде извадена с пожарникарска стълба, докато пристигне обслужващият персонал. Хората негодуваха, че няма такава държава като нашата, и прегряха с молби за помощ номер 112. Имах чувството, че кацаме в Конго, а не в Пловдив, оплака се пред камерите на Нова инж. Антон Маслев след 6 часа престой край Крумово. "Тук нямаше жив човек от служителите на летището. Кацнахме в една тъмна нива, все едно сме в Конго. Няма светлина, няма жив човек, 200 пътници чакаха заклещени в самолета, докато някой се сети да дойде със стълба, да отвори самолета и да си тръгнат хората. Имаше малки деца, и какво ли още не. В България няма аварийно летище за подобни случаи, това е пълен абсурд", коментира бесен Маслев. 

Група от шестима служители, извикани извънредно, пристигнаха на аеропорта 2 часа след полунощ. Те организираха по спешност извеждането на пътниците. Вероятно заради икономии до този момент летището тънеше в непрогледна тъмнина. Само в далечината мъждукаха светлините по Асеновградско шосе.  

Това е положението. Ние сме като сладкарница - работим от 6 до 22 часа. Нямам представа защо двата самолета са насочени за аварийно кацане на Летище Пловдив. Това е в правомощията на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" към Министерство на транспорта и от управление на въздушното движение. Така директорът на Летище Пловдив Владимир Щърбанов отговори на въпрос на „Марица” кой и защо е дал зелен коридор към пистата в Пловдив, при положение че се знае, че аеропортът не работи през нощта? Той каза още, че за това тепърва ще има разследване. Щърбанов обясни, че бил уведомен за извънредната ситуация в 1 без 10. Обадил се на шестима служители, които доброволно и от човещина се включили в извънредната ситуация.

Ден преди нощния кошмар за 300 души и техните близки бившият директор на летището Дойчин Ангелов коментира в интервю за „Марица”, че проблемите на аеропорта тепърва предстоят заради зимата, която тропа на вратата. Той недоумява как с два снегорина ще се почиства пистата, ако има обилни снеговалежи, и как ще зареждат самолетите от новия ГСМ, който е с капацитет 3-4 пъти  по-малък от стария. Прогнозата му се потвърди още този уикенд, след като се оказа, че летището няма резерв от гориво, за да обслужва извънредните полети.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
18 коментара
7777

7777

23.11.2015 | 11:52

Тоз педа Щърбака уволни сумати народ - в това число сертифицирани самотни майки.........\n

Отговори
0 0
беззъба демокрация

беззъба демокрация

23.11.2015 | 11:10

Как кой, старите, пияни седесари казаха, че са комунистите и Путин!

Отговори
0 0
Йосиф

Йосиф

23.11.2015 | 11:04

Бих искал да попитам г-н Директора, дали си е намалил заплата и заплатите на другите членове на Директорския борд, след като работното време е намалено и работят като СЛАДКАРНИЦА????\nТакива като него и други ръководни кадри превърнаха Пловдив в ГЛУХА ПРОВИНЦИАЛНА ДУПКА ...за съжаление.

Отговори
0 0
Barr

Barr

23.11.2015 | 10:52

Haide na Kupon dovechera v 22 chasa v nai novata diskoteka lItIshI Plovdiv sled 22 kupon letishteto ne sashtestvuva

Отговори
0 0
Йоско

Йоско

23.11.2015 | 10:38

Простете, с \"Руковските авиолинии\" ли летяхте до Мадрид ?

Отговори
0 0
love

love

23.11.2015 | 10:28

И аз преди 2 години седях в самолет на Мадрид без някой да обясни какво става, ама нямаше мрънкачи, щото всички знаят, че трябва да стигнат живи и чакаха търпеливо да се реши проблема.

Отговори
0 0
сиси

сиси

23.11.2015 | 10:25

Хора разбиращи и не разбиращи се изказват. Вместо да се радват, че се е приземил успешно, всички плюят. Толкова динамично време беше тези дни, и по-добре ли щеше да е ако самолета беше катастрофирал в София. И да ревете и да не ревете ще има концесия за летището. Даже ще е по-здравословно да стане по-бързо, че идва активен зимен сезон. Ай сиктир от разбирачи!!!!!!

Отговори
0 0
Djulli

Djulli

23.11.2015 | 10:20

Възмутена съм! Как е възможно в 21 век, летището във втория по големина град в България да работи до 22ч? Трябва да работи денонощно и да се натоварва достатъчно-24ч., а не само през деня и при аварийни ситуации! Това може да стане, но има хора, които целенасочено искат да го съсипят и унищожат.

Отговори
0 0
а.дойчинов

а.дойчинов

23.11.2015 | 10:15

\"Зелен коридор\"-ха,ха! Ограмотете се малко, ставате смешни с написаното. И \"бесния\" инж. Маслев. Защо никой не пита защо летището е на този хал и кой е виновен. И бившия Дойчин да не се прави на голям специалист и да налива акъл на незнаещите. А питате ли се къде е местото на пилотите в тази ситуация? Дали и те нямат вина за това?

Отговори
0 0
Шикер

Шикер

23.11.2015 | 09:56

Извинете г-н Щърбанов, във вашата сладкарница БОЗЪЪъъ и кадаиФ има ли?

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?