Разследват кой изпрати 300 пасажери в капан край Пловдив
Два самолета кацнаха аварийно, летището няма лампи, стълби и гориво
- 08:43, 23.11.2015
- 1886
- 18
300 пътници изживяха двоен кошмар в неделя през нощта, след като два самолета не успяха да кацнат в София и се приземиха извънредно в Пловдив. Заради развихрилата се буря в столицата се наложи полетите от Дубай и Валенсия да се насочат аварийно на аеропорта край Крумово. Вместо да си отдъхнат след успешното кацане малко преди 1 часа сутринта, хората попаднаха в капан. Два часа те не можаха да слязат от самолета. Причината е, че от няколко месеца Летище Пловдив работи само денем и на няма нощна смяна, която да обслужва каквото и да е полети.
Ужасът все пак завърши с хепиенд, след като пътниците бяха извозени с автобуси до София преди 4 сутринта. Двата самолета останаха още няколко часа, докато заредят, тъй като резервното гориво на летището бе на нула. В ранния следобед вчера на аеропорта нямаше и следа от среднощния екшън. Единствените хора там бяха служителите от втора смяна и патрулиращите от Гранична полиция.
Екипът за посрещане на полетите е събиран на пожар предната нощ. За късмет нямаше пострадали пасажери. Най-зле бе жена с диабет. Тя едва не колабира и се наложи да бъде извадена с пожарникарска стълба, докато пристигне обслужващият персонал. Хората негодуваха, че няма такава държава като нашата, и прегряха с молби за помощ номер 112. Имах чувството, че кацаме в Конго, а не в Пловдив, оплака се пред камерите на Нова инж. Антон Маслев след 6 часа престой край Крумово. "Тук нямаше жив човек от служителите на летището. Кацнахме в една тъмна нива, все едно сме в Конго. Няма светлина, няма жив човек, 200 пътници чакаха заклещени в самолета, докато някой се сети да дойде със стълба, да отвори самолета и да си тръгнат хората. Имаше малки деца, и какво ли още не. В България няма аварийно летище за подобни случаи, това е пълен абсурд", коментира бесен Маслев.
Група от шестима служители, извикани извънредно, пристигнаха на аеропорта 2 часа след полунощ. Те организираха по спешност извеждането на пътниците. Вероятно заради икономии до този момент летището тънеше в непрогледна тъмнина. Само в далечината мъждукаха светлините по Асеновградско шосе.
Това е положението. Ние сме като сладкарница - работим от 6 до 22 часа. Нямам представа защо двата самолета са насочени за аварийно кацане на Летище Пловдив. Това е в правомощията на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" към Министерство на транспорта и от управление на въздушното движение. Така директорът на Летище Пловдив Владимир Щърбанов отговори на въпрос на „Марица” кой и защо е дал зелен коридор към пистата в Пловдив, при положение че се знае, че аеропортът не работи през нощта? Той каза още, че за това тепърва ще има разследване. Щърбанов обясни, че бил уведомен за извънредната ситуация в 1 без 10. Обадил се на шестима служители, които доброволно и от човещина се включили в извънредната ситуация.
Ден преди нощния кошмар за 300 души и техните близки бившият директор на летището Дойчин Ангелов коментира в интервю за „Марица”, че проблемите на аеропорта тепърва предстоят заради зимата, която тропа на вратата. Той недоумява как с два снегорина ще се почиства пистата, ако има обилни снеговалежи, и как ще зареждат самолетите от новия ГСМ, който е с капацитет 3-4 пъти по-малък от стария. Прогнозата му се потвърди още този уикенд, след като се оказа, че летището няма резерв от гориво, за да обслужва извънредните полети.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни