Пълно безхаберие: Общината нехае, автоматите - безполезни

Сертифицирането ще трае поне месец, но общината трябва да поръча услугата, посочват от Института по метрология

Устройствата за продажба на билети по спирките и в автобусите ще продължават да стоят абсолютно безполезни като паметници още дълго. Преди повече от месец община Пловдив подаде заявка за сертифициране на техниката до Български институт за метрология (БИМ), но все още не е транспортирала устройство до София, което да бъде обследвано. Специалистите от БИМ са готови да дойдат на място в града под тепетата, за да тестват апаратурата, но от местната администрация не са поискали такава услуга. Нещо повече, дълго време общината и институтът си играли на „развален телефон”, понеже в заявката от Пловдив бил вписан грешен телефон за връзка с местната администрация. За куриоза „Марица” писа още преди един месец. В крайна сметка комуникацията е осъществена, но работата все не е свършена. Иначе услугата е надлежно заплатена от община Пловдив още преди месец, потвърдиха от Института. 

 


Изпитанията на интегрираната система в най-добрия случай ще продължат около месец, посочиха ориентировъчно от БИМ. Ако има забележки, те се отправят към разработчиците, отстраняват се и след това отново се изпитват, разказаха за реда от Института.

 



Според наредбата на финансовото министерство за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства, за да тръгне системата за електронно таксуване в Пловдив, апаратите трябва да са сертифицирани и свързани онлайн с НАП. За целта е създадена междуведомствена група от експертите на БИМ и НАП. Работата на данъчните е чак на финала и тя е буквално за минути. След като се сертифицира апаратурата, заявката за онлайн връзка се прави на секундата, без да са нужни повече документи или физически разходки, категорични са данъчните.

 



Както "Марица" вчера писа, от испанската фирма "Индира Системас С.А", която въвежда електронната система в градския транспорт, чистосърдечно предупредиха, че настройването ще е продължителен процес и може да отнеме дори шест месеца. Така че, очаквано, ученици, пенсионери, инвалиди и майки с деца ще продължават да пътуват и през месец май с обикновени карти, а не с електронни. В момента не можеш да си купиш карта с чип за една линия например (която струва 35 лв.), не можеш да заредиш пластик за десет пътувания, няма как и да си извадиш електронен билет за 24 часа или за един ден. Монетните автомати в автобусите също не продават билети. Всички тези екстри са предвидени в общинската наредба, но на практика ги няма./Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
6 коментара
глупости

глупости

08.05.2016 | 22:49

Защо пишете тези глупости, смарт-карти се продават във всички районни кметства, с пауза от няколко дни, защото се ползва времевия ресурс на празниците да се извършват допълнителни настройки по сигурността на системата... нали никой не желае да му бъдат терминирани активите по сметката в смарт-картата. Така е и в другите държави в ЕС..., но там системата е приведена в режим на рутинно обслужване а тук сме пионери в Пловдив и следваме сигурният път на работа а не емоционалния.

Отговори
0 0
отиват си крадците, види се , и бързат да трупат п

отиват си крадците, види се , и бързат да трупат п

07.05.2016 | 10:52

Гарантирано от ГЕРБ !!!

Отговори
0 0
TOTEV

TOTEV

05.05.2016 | 14:11

Kak koi, az gushnah parite ! Novoto krilo na hotela trqbva da se obzavejda ....a i vilata vBelashtitsha e za dovarshvane BALATSHI S BALATSHITE vi ! :)

Отговори
0 0
@

@

05.05.2016 | 12:05

а кой гушна паричките?!...

Отговори
0 0
гери

гери

05.05.2016 | 11:01

Питам. ПОРАДИ КАКВИ ПРИЧИНИ НА СЛУЖИТЕЛИТЕ НА ОБЩИНАТА СА ИМ ПРЕДОСТАВЕНИ КАРТИ ЗА ПЪТУВАНЕ? До колкото знам те са безплатни.

Отговори
0 0
Далаверата

Далаверата

05.05.2016 | 09:19

Далаверата с краденето на обществени пари ( общински- от нашите данъци) е във вихъра си, уважаеми съграждани. От община Пловдив измислиха система, съгласно която самата община продава билетите на граждани и гости на Пловдив, а превозвачите получават субсидия на километър изминат път. Така ВСЕКИ МЕСЕЦ общината превежда между 2,5 и 3,5 МИЛИОНА лева на фирмите изпълнители. Да, ама не, драги ми смехурковци. Господата от общината, 3 години след като подписаха договорите с изпълнителите, изведнъж с изненада и почуда установиха, че нещо не става работата! И сега обвиняват едни, дето са на 4 000 км от Пловдив, защо ли? А в автобусите, хем си взимат по 2-2,5 лв. субсидия на км, хем си продават билетчетата кондукторите вътре. ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ, къде спи прокуратурата??

Отговори
0 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?