Превозвачи спряха конкурса за линиите на Батаклиев
Общинският съветник от ГЕРБ и бившият от БСП бутат търга
- 15:11, 02.09.2014
- 17:16, 02.09.2014
- 1123
- 5
Конкурсът за осемте автобусни линии, отнети преди година и половина от фирма „Градски транспорт“ на Ангел Батаклиев, отново е отменен. За разлика от първия път, когато Комисията за защита на конкуренцията беше спряла търга, сега го стори община Пловдив. Офертите за линиите № 26, 25, 21, 9, 11, 17, 113 и 36 трябваше да се подават до 4 септември. Вместо рейсовете, бълващи пушеци, които вървят по част от маршрутите с временни договори, общината искаше от превозвачите качествени автобуси с двигател минимум евро 4, с платформи за инвалиди и климатици.
Учуден съм, че конкурсът е отменен, това е много озадачаващо, коментира вчера за „Марица“ шефът на „Хеброс бус“ инж. Веселин Дошков. Фирмата му обслужва най-много градски линии и за конкурса вече е приготвила нови автобуси.
Според Ангел Батаклиев европейският регламент 1370 предвижда много по-големи дотации за градския транспорт в сравнение с "трохите", които сега се отпускат на превозвачите. Общината дава едва 5 млн. лева, които се поделят между шестте фирми, наети да возят пътници по 29 маршрута.
Решихме сами да спрем процедурата, защото има писма от превозвачи с препоръки да променим някои условия, обясни ресорният зам.-кмет инж. Александър Държиков. Недоволството е от фирмите „Алекс ОК“ от Велико Търново, чийто собственик Александър Нанков е общински съветник от ГЕРБ в същия град, фирма „Златанови“, която държи няколко линии в Пловдив, и „Месемврия транс“ на Ангел Батаклиев. Превозвачите искат общината да съобрази проектодоговора с регламент № 1370 на ЕС за разпределение на субсидии и компенсации и с електронното таксуване, предвидено по транспортния проект. Другото несъгласие е с изискването на общината кандидатите да представят оферта за предвидената печалба до 5 процента пак по силата на европейския регламент.
По-разумно ще бъде, ако разгледаме тези препоръки заедно с юристите и ако е възможно, да се съобразим с тях, каза Държиков. Конкурсът е спрян в петък, а вчера същото разпореди и Комисията за защита на конкуренцията. Няма да се бавим с новите условия, защото през февруари стават две години, откакто осемте линии се обслужват с временни договори, отбеляза зам.-кметът.
Други са причините за спрения конкурс, предполага шефът на "Хеброс бус". Дошков напомня, че размерът и методиката за разпределяне на субсидиите и компенсациите се приема с решение на Общинския съвет, а не на конкурса.
В общината не са наясно как ще се плащат субсидиите, след като се въведе електронното таксуване на пътници в градските рейсове. Безкондукторното обслужване е част от транспортния проект, за който ЕС дава 44 млн. лева, но процедурата също буксува, тъй като е обжалвана. Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ потвърди, че конкурсът за избор на фирма изпълнител е проведен по всички правила, очакваме решение на Върховния съд, обясни Александър Държиков.
Делото за електронната система в градския транспорт е насрочено от ВАС за 7 октомври. На 20 октомври пък също във ВАС ще се гледа спорът между общината и недоволните кандидати за изграждане на център за управление на трафика, нови светофари на 50 основни кръстовища и скосяване на тротоари за по-лесно преминаване. И тази поръчка е потвърдена от КЗК, подчерта Държиков.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни