ПРАВАТА НИ КАТО ПЪТНИЦИ: Превозвачи връщат пари при закъснение над 2 часа



Куфарът, слънчевите очила, джапанките - всичко е готово. Тръгвате на море, планина или в чужбина с автобус. А знаете ли си правата? Знаете ли какво ви се полага, ако превозвачът не изпълни курса си, закъснее или се окажете с дублирано място? А наясно ли сте на кого да се оплачете? Европейската комисия изработи специален наръчник  „Вашите пътнически права”, който се качва на мобилния телефон и дава отговори на всички възникващи по време на пътуването въпроси. Приложението става за Android, Apple, WP7  и Blackberry и може да се свали от страницата на Европа Директ - Пловдив.
-----------------------------------------------------

Като членове на ЕС българите имат същите права, както и останалите европейци при пътуване с междуградски автобус. Ако разстоянието е над 250 километра, пътниците могат да разчитат на по-специално отношение при фалове по време на пътуване. Като например:

* Ако пътуване на дълго разстояние (над 250 км), за което сте направили резервация, бъде отменено или заминаването се забави с повече от 2 часа, ще ви бъде дадена възможност за избор. Вариантите са два - първият е да ви бъде възстановена сумата за билета и ако е необходимо, да ви се осигури безплатно връщане до мястото, от което е започнало вашето пътуване. Това често се случва, ако отмяната или закъснението на автобуса  възпрепятстват да изпълните целта на вашето пътуване. С други думи - пропускате среща, конференция, събрание или друго мероприятие. Другият вариант е да бъдете превозен при сходни условия до вашата крайна дестинация при първа възможност и без допълнителни разходи.

* Ако не ви бъдат предложени тези възможности за избор, по-късно можете да подадете жалба и да поискате възстановяване на платената сума за билета плюс обезщетение в размер от 50% от стойността на билета.

* Ако вашето пътуване на дълго разстояние (над 250 км) продължава по разписание повече от 3 часа, а отпътуването е забавено с повече от 90 минути или е отменено, имате право на: храна и напитки - пропорционално на времето на чакане; настаняване (ако трябва да пренощувате) - до 2 нощувки, като максималната цена е 80 евро на нощувка. Превозвачите обаче не са длъжни да заплащат настаняването, ако закъснението е причинено от лоши метеорологични условия или природни бедствия.


= Жалби =

Ако смятате, че правата ви не са спазени, можете да се оплачете на превозвача в рамките на 3 месеца. Превозвачът трябва да реагира в срок от 1 месец и да ви даде окончателен отговор 3 месеца след получаване на жалбата.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?