Пловдивското чудо - пенсионер се качва на щъркел

Обжалвахме конкурса за осемте линии, защото няма стимули за комфортен градски транспорт

Преди година и половина говорихме за проблемите с конкурса за осемте градски линии в Пловдив и сега отново се връщаме на същата стартова позиция, когато са изтекли всички двегодишни договори, които областният управител имаше право да разрешава. Не знам защо общината иска да проведе незаконосъобразна процедура. 

В условията на конкурса се дава необосновано предимство на участници с малки автобуси. В раздел 3, т.2., т.3, е записано с какви автобуси може да се кандидатства - минимум с 50 места. Преди време, когато бях обжалвал обществената поръчка, говорихме, че не трябва да се допускат градският транспорт да бъде обслужван с превозни средства тип „маршрутки“. Не може по автобусните линии да се движат бусове с 11 седящи и 11 правостоящи места. Миналата година успяхме да предпазим общината от тази грешка. Но сега отново се дава предимство на маломерни автобуси, като се заковава минимумът от 50 места.  Има маршрути, които не могат да се изпълняват с толкова малки - 7 - 8-метрови, автобуси, които ние наричаме  „щъркели“. Те са мор и за пътниците, и за превозвачите. Опасността от нараняване в такива бусове е много по-възможна, отколкото в големите коли. Нали обществената поръчка трябва да бъде в интерес на обществото?  Това означава по-висок клас на автобуси, повече сигурност и комфорт за пътници. Ще посоча един пример - фирмите „Автобусни превози“ на Петко Ангелов и „Хеброс бус“ на Веселин Дошков имат големи 12-метрови рейсове със 70 - 100 места, но според конкурсните условия общината по никакъв начин не стимулира превозвачите да предоставят удобен превоз на пътниците.

Според условията в графа „Разходи“ най-високият брой точки се дават на участника,  предложил най-ниска стойност за разходите на един километър пробег. Малките 50-местни автобуси струват по 60 000 евро, а големите - между 170 и 200 000 евро. Едните горят 15 на сто нафта, а другите - 40 на сто. Има разлика и в застраховката на тези превозни средства. Очаквахме, че ще има равнопоставеност на участниците, като се предложи справедлива методика, която в оценката за разходи да отчита пътниковместимост на автобусите.  Справедливото е да се въведе показател на един пътникокилометър, а не на километър пробег.

Учудвам се защо в конкурсните условия не са направили така, както се изплащат субсидиите и компенсациите? Там са въвели принципа за плащане според броя на местата. Започвам да мисля, че има някаква нагласистика. Искам да има равнопоставеност, обективно и прозрачно класиране на офертите и затова подадох жалба срещу конкурсните условия в Комисията за защита на конкуренцията. В момента общественият интерес от качествена транспортна услуга в никаква степен не е защитен.

Начинът, по който възложителят на обществената поръчка е определил показателите за оценка на разходи, се явява дискриминационен, не води до целесъобразно разходване на публичните средства, ограничава възможността на ефективно участие на превозвачите, които разполагат с автобуси с повече места за пътници, и толерира  фирмите с най-малките автобуси.

Попитайте възрастните хора, да не говорим за трудноподвижни, как се качват в тъй наречените „щъркели“. За тях е достъпна само ниската част на автобуса, но не и високата, където трябва да се катериш. Ние имаме предложение минимум  две трети от площта на автобуса да бъде за трудноподвижни лица, а не 1-2 кв. метра.

Заради необмислените условия конкурсът се обжалва за четвърти път, като веднъж общината сама е оттеглила поръчката. Дали „Комексмаш“ ще бъде превозвач в Пловдив, няма значение. Важното е да има толерантно отношение към пътниците. Аз съм пазарил скъпи и хубави 12-метрови автобуси, за да участвам в конкурса за целия пакет с 65 броя, платил съм 30 процента от цената, но не смея да ги докарам, за да не ми се подиграват, че съм изгубил заради нагласената поръчка. Вероятно по тази причина не идват чужди фирми. Как да дойдат при тези условия?  Фактът, че поръчката е обжалвана от още един авторитетен превозвач - фирма „Алекс ОК“ Велико Търново, говори за сериозни нарушения.  Пловдивчани заслужават добра транспортна услуга и нека общината  да не обслужва определени фирми в ущърб на пътниците и фирмите, които коректно са инвестирали във висок клас автобуси./Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
7 коментара
информър

информър

13.12.2014 | 03:25

Пиронков е мекерето на Веселин Дошков, който заграби Хеброс бус с РМД-то и за който не знае играят заедно, интересен е казусът, че и двамата спекулират с декларациите за субсидиите от общинският бюджет и точат държавна пара всеки месец, представяйки документи с невярно съдържание за пътникопотоците. Най-добре е новият шеф на ОПОКТ да ги започне екстремно и да ги третира като обикниовени измамници, за да има някакви порядки все пак в Община Пловдив !

Отговори
0 0
Защо?

Защо?

12.12.2014 | 06:42

Отговорът - Спас Гърневски!Какви са последствията- унижения и наказания за пътуващите,големи печалби за превозвачите! Досего никой не отговаря на въпросокак се изчислява и колко е себестойността на един билет?Кой проверява разписанията,какво е поведението на шофьорите и т.н и т.н. Ако това е губещ бизнес, ще се натискат ли толкава за него?А въпросът за поведението на Общината е друг!Във всеки случай,важна е далаверата!

Отговори
0 0
Защо?

Защо?

12.12.2014 | 06:40

Нека въпросите започнат сега!Не ,че ще има решение,подобно на европеските държави,на все пак. Защото правораздавателните институции си клатят краката и чакат някой да ги сезира.Тогава пък отговарят- няма данни за престъпления и точка.\n И ето- Защо в София и в Европа,градският транспорт е Общинска?Кой унищожи градският транспорт в Пловдив?\n

Отговори
0 0
Любопит  Знайков

Любопит Знайков

11.12.2014 | 20:33

Градския транспорт в Асеновград е негов.Бедна Вие фантазията какво представлява.Автобусите са толкова мръсни.че ако пропътуваш цялата линия си готов за пране.Шофьорите са опушени от изгорелите газове и озлобени защото не им плаща редовно.Редовно автобусите закъсват а последните линии не ги изпълняват.Само може да се радвате.че няма да Ви обслужва.

Отговори
0 0
aloooooo

aloooooo

11.12.2014 | 18:05

Комекс маш е загубена фирма. АЗ СЪМ ПОЛЗВАЛ УСЛУГИТЕ И ЗА МЕЖДУСЕЛИЩНИ ПРЕВОЗИ :стари автобуси ,миришешти на изгорели газове,шофйори ,които си правят каквото искат.Пътниците са някакви навлеци с претенции,но братята фирмаджии ги поставят на място.Как смее Пиронков да иска градски линии ,за да пренесе този хаус и в града ли?

Отговори
0 0
Ангел

Ангел

11.12.2014 | 15:20

За всички вече е ясно, че общината не иска да се проведе конкурс за тези линии. Четири пъти да ти казват, че имаш нарушения в конкурсните документи е патология. Някой няма интерес да се проведе нормален конкурс и да има конкуренция. Някой, който го устройва сегашната ситуация. Само не знам какво прави прокуратурата и защо не започне проверка за длъжностните лица, които с действие или бездействие са нарушили НК. Страха от това, че на конкурса ще се явят нови фирми, с нови автобуси е голям. Зам. кмета отдавна не е безпристрастен, но какво прави кмета и той ли е зависим от превозвачите? Затова Пловдив е единствения град, в който се движат таратайки на 30год. и училищни автобуси за малки деца непригодни за градски превоз. Аз искам да докараме бащите и майките на тези превозвачи и да ги качим в тези \"Щъркели\" и след това да ги питам удобно ли е.

Отговори
0 0
edna e dumata

edna e dumata

11.12.2014 | 14:24

KRADCI

Отговори
0 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?