Масово и опасно! Велоалеите фраш с пешаци

На бул. "Никола Вапцаров" пистата за колоездачи е "изяла" тротоара

Пешеходците масово вървят по велоалеите, които вече имат асфалт, установи проверката на „Марица”. Основната причина за това е, че колоездачните писти са с чисто нова настилка, а тротоарите в много от случаите или са много тесни, или със стари и дори разбити плочки.

На отделни места пък изобщо липсват тротоари. Един от фрапиращите случаи е на бул. „Никола Вапцаров”, където велоалеята е почти изцяло завършена, с червен асфалт. От кръстовището с Коматевско шосе пътеката за колоездачи тръгва от северната страна, след това се прехвърля на южната. След пресечката с ул. „Стефан Стамболов” тротоарът се стеснява така, че на него едва ли могат да се разминат две детски колички. Куриозът се получава на стотина метра от кръстовището с ул. „Димитър Талев”. Тук велоалеята е широка и двупосочна, а тротоарът е като фуния, която опира в недовършения строеж и изчезва. Много малка - най-много 50 сантиметра, ивица от тротоарни плочки е оставена досами пътното платно. По нея обаче няма как да мине майка с детска количка, камо ли количка на инвалид, защото тук има и електрически стълбове.

При кръстовището с ул. „Димитър Талев” пешеходна част няма, сякаш е „изядена”. Само велоалея има и пред бившето кино „Тракия”. Конфликт между пешеходци и велосипедисти се очертава и на ул. „Академик Петър Динеков”, която минава покрай търговия „Лъч”. От южната страна на улицата, която и без това заради многото катастрофи е спечелила прякор „убиец”, тротоарът е разкопан и насипан с чакъл за бъдещата велоалея. По същия начин поне засега изглежда и ул. „Константин Геров”.

На бул. „Христо Ботев”, до бензиностанцията на Младежкия хълм, тротоарът ще се ползва заедно от пешеходци и велосипедисти. Колоездачите обаче ще трябва да спират и да вървят пеша, бутайки превозното средство. На бул. „Марица - юг” пешеходците масово вървят по велоалеята, защото нямат навик да се качват горе, до подпорната стена, където им е отредено мястото за преминаване.

КАРЕ
25 километра напълно готови

Ръководителят на проекта Борислав Кръстев твърди, че велоалеите  са съгласувани с всички компетентни инстанции, а при подготовката на проекта са избирани най-оптималните варианти. Напълно са завършени 25-26 километра от общо 48. До края на октомври всички ще бъдат готови, счита Борислав Кръстев и напомня, че срокът за приключването на строително-монтажните работи е удължен с три месеца – до края на годината.

Колоездачи могат да въртят педали, без да се притесняват, че ще ги блъсне кола, по Цариградско шосе, бул. „Санкт Петербург”, „Княз Борис III” , „Шипка” и „Освобождение” в „Тракия”, по бул. „Менделев” срещу зала „Колодрума”, по „Цар Симеон”. Направени са велоалеите на бул. „Кн. Мария Луиза”, но без маркировка и знаци за паркиране. Те са от двете страни на пътното платно, заради което имаше протестна подписка за това, че се отнема една лента и се намаляват местата за автомобили. Протестът обаче не успя да спре проекта.

По същата причина недоволство имаше на бул. „Никола Вапцаров” и на „Шести септември”, пред областната управа. И там работата върви с пълна пара. Частично са завършени велоалеите на бул. „Марица - юг”, до Адата, „Копривщица”, „Никола Вапцаров” и почти изцяло - на Гребния канал, където колоездачите вече правят 5-километрови обиколки, разказа Борислав Кръстев.  

На всички други места е свършена най-трудоемката работа - насипан е чакъл и са наредени жълтите бордюри, каза Кръстев.

КАРЕ
LEД светофари вместо крушки

На 19 кръстовища в Пловдив се извършва  реконструкция по транспортния проект, който предвижда тъй нареченото интелигентно управление на светофарите.  Прекарват се кабели, а на пет кръстовища старите светофари с крушки са подменени с нови уредби с по-ярко и по-икономично LED осветление. Засега те не са включени, тъй като центърът тепърва предстои да бъде оборудван, а и трябва да бъдат сменени светофарите на общо 42 кръстовища и 8 пешеходни пътеки.  Новите уредби с вграден компютър се монтират на бул. „България”, „Христо Ботев”, Асеновградско шосе, „Иван Вазов”, „Източен”. Светлините ще се управляват от центъра, към който светофарите ще подават сигнал.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
7 коментара
Баш пещеходец

Баш пещеходец

01.10.2015 | 01:15

Велоалеите в Пловдив са поредното доказателство за слабоумитето и тоталното безхаберие на крадливата шайка, начело с Маминия!

Отговори
0 0
пешеходец

пешеходец

30.09.2015 | 20:36

един от най-корумпираните градове на тема кмет,КАТ,ВИК и държавни иституции, и предприятия.резил отвсякъде са велоалеите,тротоарите с паркирани автомоболи и безотговорността на КАТ,който прикри и убиец на пътя

Отговори
0 0
inkognito

inkognito

30.09.2015 | 19:46

ул .\"Цар Симеон\" вТракия не е довършена.През 70-80 метра липсва настилка която на завършените места в града е от тротоарни плочки.

Отговори
0 0
ай стига бе

ай стига бе

30.09.2015 | 13:34

Идете и вижте велоалеята до Лаута в какво състояние , няма и 3-4 месеца от както е направиха и вече целият червен асфалт е напукан , след зимата всичко ще се отвори и стават дупки . Какви са тези фирми строители , какви са тези строителни надзори ? Ама кметчето индж. Тотев е за бой най-вече . Нали си взема процентите и и му е през оная работа какво ще стане .

Отговори
0 0
222

222

30.09.2015 | 10:12

Велосипедът е двуколесно превозно средство. Колелото е най-масово разпространеното транспортно средство в световен мащаб. В много градове по света съществуват велоалеи, предназначени само за велосипедисти, които са разположени в най-дясната част на автомобилното платно и имат специално обозначение, за разлика от безумието тук, велоалеите да бъдат изградени върху тротоара, който е зона предназначена за пешеходци. Като пътно превозно средство велосипедът следва да спазва правилата за движение по пътищата, т.е. да се движи в най-дясната страна на пътното платно и да се съобразява с пътната сигнализация. Изграждането на велоалеи върху тротоарните площи лиши пешеходците,майките с колички и инвалидите от възможността да се движат свободно и създава предпоставки за инциденти.\nЕдинствено на бул.\"Мария Луиза\", където велоалеите са обособена част от пътното платно са изградени така , че да бъдат използвани удобно, без да пречат на пешеходците.\n

Отговори
0 0
RRR

RRR

30.09.2015 | 09:48

На снимката ясно и нагледно е показано цялото безумие на тази идея. Че къде другаде в случая може да върви пешеходеца. На много места за пешеходците остана по една плочка тротоар да вървят в партизанска нишка. От многобройните безумия по изграждането на велоалеите става ясно, че проект едва ли има или и нарисуван едно към гьотере, колкото да започне краденето на парите. На много места заради тях се унищожиха паркоместа. Всичката работа на маминият е такава, през куп за грош.

Отговори
0 0
колоездач

колоездач

30.09.2015 | 09:28

Абе това не са никакви велоалеи , ама то и кмета ни е фалшив . Какво да очакваме от него .

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?