Масово и опасно! Велоалеите фраш с пешаци
На бул. "Никола Вапцаров" пистата за колоездачи е "изяла" тротоара
- 07:28, 30.09.2015
- 1012
- 7
Пешеходците масово вървят по велоалеите, които вече имат асфалт, установи проверката на „Марица”. Основната причина за това е, че колоездачните писти са с чисто нова настилка, а тротоарите в много от случаите или са много тесни, или със стари и дори разбити плочки.
На отделни места пък изобщо липсват тротоари. Един от фрапиращите случаи е на бул. „Никола Вапцаров”, където велоалеята е почти изцяло завършена, с червен асфалт. От кръстовището с Коматевско шосе пътеката за колоездачи тръгва от северната страна, след това се прехвърля на южната. След пресечката с ул. „Стефан Стамболов” тротоарът се стеснява така, че на него едва ли могат да се разминат две детски колички. Куриозът се получава на стотина метра от кръстовището с ул. „Димитър Талев”. Тук велоалеята е широка и двупосочна, а тротоарът е като фуния, която опира в недовършения строеж и изчезва. Много малка - най-много 50 сантиметра, ивица от тротоарни плочки е оставена досами пътното платно. По нея обаче няма как да мине майка с детска количка, камо ли количка на инвалид, защото тук има и електрически стълбове.
При кръстовището с ул. „Димитър Талев” пешеходна част няма, сякаш е „изядена”. Само велоалея има и пред бившето кино „Тракия”. Конфликт между пешеходци и велосипедисти се очертава и на ул. „Академик Петър Динеков”, която минава покрай търговия „Лъч”. От южната страна на улицата, която и без това заради многото катастрофи е спечелила прякор „убиец”, тротоарът е разкопан и насипан с чакъл за бъдещата велоалея. По същия начин поне засега изглежда и ул. „Константин Геров”.
На бул. „Христо Ботев”, до бензиностанцията на Младежкия хълм, тротоарът ще се ползва заедно от пешеходци и велосипедисти. Колоездачите обаче ще трябва да спират и да вървят пеша, бутайки превозното средство. На бул. „Марица - юг” пешеходците масово вървят по велоалеята, защото нямат навик да се качват горе, до подпорната стена, където им е отредено мястото за преминаване.
КАРЕ
25 километра напълно готови
Ръководителят на проекта Борислав Кръстев твърди, че велоалеите са съгласувани с всички компетентни инстанции, а при подготовката на проекта са избирани най-оптималните варианти. Напълно са завършени 25-26 километра от общо 48. До края на октомври всички ще бъдат готови, счита Борислав Кръстев и напомня, че срокът за приключването на строително-монтажните работи е удължен с три месеца – до края на годината.
Колоездачи могат да въртят педали, без да се притесняват, че ще ги блъсне кола, по Цариградско шосе, бул. „Санкт Петербург”, „Княз Борис III” , „Шипка” и „Освобождение” в „Тракия”, по бул. „Менделев” срещу зала „Колодрума”, по „Цар Симеон”. Направени са велоалеите на бул. „Кн. Мария Луиза”, но без маркировка и знаци за паркиране. Те са от двете страни на пътното платно, заради което имаше протестна подписка за това, че се отнема една лента и се намаляват местата за автомобили. Протестът обаче не успя да спре проекта.
По същата причина недоволство имаше на бул. „Никола Вапцаров” и на „Шести септември”, пред областната управа. И там работата върви с пълна пара. Частично са завършени велоалеите на бул. „Марица - юг”, до Адата, „Копривщица”, „Никола Вапцаров” и почти изцяло - на Гребния канал, където колоездачите вече правят 5-километрови обиколки, разказа Борислав Кръстев.
На всички други места е свършена най-трудоемката работа - насипан е чакъл и са наредени жълтите бордюри, каза Кръстев.
КАРЕ
LEД светофари вместо крушки
На 19 кръстовища в Пловдив се извършва реконструкция по транспортния проект, който предвижда тъй нареченото интелигентно управление на светофарите. Прекарват се кабели, а на пет кръстовища старите светофари с крушки са подменени с нови уредби с по-ярко и по-икономично LED осветление. Засега те не са включени, тъй като центърът тепърва предстои да бъде оборудван, а и трябва да бъдат сменени светофарите на общо 42 кръстовища и 8 пешеходни пътеки. Новите уредби с вграден компютър се монтират на бул. „България”, „Христо Ботев”, Асеновградско шосе, „Иван Вазов”, „Източен”. Светлините ще се управляват от центъра, към който светофарите ще подават сигнал.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни