Маршрутките с GPS, климатици и платформи за инвалиди

Режат три линии, след конкурса остават 7

Общината ще контролира маршрутните  таксита с GPS, по подобие на градските автобуси. Това е едно от новите изисквания, заложени в конкурсните условия за избор на превозвач. Договорът със сегашния - фирма “Грация” на д-р Валери Лозанов - изтича през август и в общината вече са подготвени  критерии за фирмите, които ще се състезават за обслужването на допълнителния градски транспорт.


Изискванията са много по-високи, отколкото бяха на предишните конкурси, тъй като целта ни е да подобрим качеството на превозите на пътници, коментира зам.-кметът Александър Държиков.
Контролът чрез GPS се въвежда, за да се  спазват стриктно разписанията и разрешената  скорост. Има много оплаквания, че отделни шофьори на маршрутки карат бясно, не спазват правилата на движението и спират рязко, твърди зам.-кметът. Линиите се намаляват на 7 вместо досегашните 10.  Закрити ще бъдат № 10, 16 и 19, малки корекции ще има и по други маршрути. В момента през центъра и най-вече през Тунела минават 7 линии. В конкурсните условия е записано, че от тях ще останат само четири.  Една от маршрутките обаче ще върви по бул. “Кн. Мария-Луиза”. Има квартали, до които този транспорт не стига, затова предлагаме корекции, каза Държиков.


Според новите условия се намалява броят на колите, както и пробегът, макар че общината не дава нито лев субсидии за този допълнителен превоз. Бусовете по две от линиите трябва да бъдат оборудвани изцяло с платформи за инвалиди, а по останалите - на 35 процента. Сега хора с увреждания не могат да се качат в нито една маршрутка. Другото задължително условие е в колите да има климатици. За първи път се поставя условие за екологичен клас - минимум евро 4.


В договора с превозвача изрично ще бъде записано, че пушенето в маршрутните таксита е забранено. Табу ще е и чалгата, каквито правила важат за градския транспорт.


Не съм сигурен дали ще участвам, каза д-р Валери Лозанов. Наскоро той внесе в общината над 5000 подписа на пътници, които настояват да бъдат запазени съществуващите 10 линии. Част от тях возят пътници до съседните села по договор с други общини.  Според министерската наредба маршрутните таксита се считат за допълнителен транспорт. В тях не важат карти с намаление за ученици, студенти, пенсионери и инвалиди, но пък и дейността на транспортната фирма, която обслужва линиите, не се дотира от държавата и общината. На ден в маршрутките се возят по пет-шест хиляди души.


Условията за избор на фирма ще се обсъждат в Общинския съвет. Очаква се това да стане на 22 май.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
4 коментара
до иван асенов

до иван асенов

30.07.2014 | 17:06

граия пак си остава за съжаление дори шофьорите и кондукторите слушат чалга във автобус 25 на един автобус исузу ново bqh

Отговори
0 0
lud pic

lud pic

25.07.2014 | 14:37

ivan asenov \n1-мнението ще ти изтрия заради главните букви даже ще те банна по ип завинаги ако не спреш\n2-искаш ли батаклиев вместо лозанов

Отговори
0 0
ИВАН АСЕНОВ

ИВАН АСЕНОВ

23.04.2014 | 23:45

ВЬН ЛОЗАНОВ ДАЙТЕ ГИ НА ДРУГ ПО СВЕСТЕН БАРАБАР С 1 66 20 25 26

Отговори
0 0
дои

дои

23.04.2014 | 11:30

Тези условия за климатици, чисти и с добре и чисти новотапицирани седалки. Има един автобус № 1 които вече един месец има липсваща тапицерия на предни седалки

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?