Лиляна Павлова: Най-спешен е ремонтът на АМ "Тракия" край Пловдив и Пазарджик

За Цветница ще направим всичко, за да отворим пътя за Бачково, уверила игуменът дядо Симон министърката

Най-спешните ремонти, които АПИ ще направи с отпуснатите от МС средства са автомагистралите „Тракия”, особено в двата критични участъка в област Пазарджик и област Пловдив и АМ „Хемус” - в направлението Варна-Шумен, както по и старото направление София-Ябланица, където има най-критични участъци и най сериозни проблеми. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаването „Преди всички” по „Хоризонт“.С осигуряването на средства за Агенция „Пътна инфраструктура" ще започне цялостен ремонт, увери тя:

От 20 години по тези участъци се поддържат с палиативни мерки и кърпежи. Запълването на малки дупки, при следващ дъжд и най-вече след зимен сезон се отварят два пъти по-големи. Където е направена кръпка, до нея старият участък е толкова лош, че се отварят нови и нови.

Това са магистрали, изграждани и ремонтирани последно през 1986 г. и оттогава в тези участъци нищо не е правено. Ремонт не е правен толкова години.

Ремонтът включва цялостно ремонтиране, включително с основата, с всички платна. Тук не говорим за кърпежи на дупки, а за цялостно преасфалтиране и ремонтиране на тези участъци, за да бъдат приведени в такова състояние, че да могат да отговарят на минималните изисквания за автомагистрален участък, където да позволим в последствие максималната скорост от 140 км/ч в тези участъци. Паралелно с това работим за критични участъци, на които имаме свлачища.

Отново се е наложило затваряне на пътя Асеновград – Смолян в участъка при Бачково заради свлачище, съобщи Павлова. Тя е уверила игумена на Бачковския манастир, че ще направи всичко възможно хората да могат да стигнат до храма за Цветница. Необходими са сериозни укрепителни мерки. На мястото са изпратени геолози. След като бъдат преодолени щетите свлачищата, на пътя, който беше ремонтиран миналата година ще бъде положен и „износващ“ слой.

Почти 15-метровата пукнатина по новия участък от АМ „Струма“ преди Дупница се дължи на подземни води, категорична е Павлова:

В резултат на валежите през изминалата година почвата отдолу е преовлажнена и е отмила част от основата на пътя. Това е довело до тази пукнатина. Тя в момента е запълнена и е спряно нейното увеличаване. За сметка на изпълнителя е, защото този път е и в гаранция, независимо че има свлачище в този участък. Изпълнителят в момента за своя сметка го укрепва, прави нов проект. Ще се прави допълнително отводняване на този участък от пътя, защото е видно и след последните дъждове, че количествата са много по-големи. До лятото фирмата ще направи проекта, ще го ремонтира и ще го довърши за своя сметка.

Павлова коментира и основните варианти за довършване на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле – с 24 тунела и виадукти през дефилето или дълъг 15-километров тунел. Крайната дума имат специалистите, каза Павлова. През 2008 г. са разглеждани 8 варианта. Още тогава е смятано, че разширяване на съществуващото трасе е най-добрият вариант, защото то следва реката. Геоложки и сеизмоложки доклади са изразили и притеснения относно проекта с един единствен дълъг тунел през скалата. Очакванията са, ако се избере проектът с много тунели и виадукти, това да спести и пари, коментира Павлова. Все още обаче няма готов проект за да има реална оценка.

Павлова е оптимист, че през 2015 г. с европейски средства ще бъдат извършени голяма част от дейностите по изграждането на Северната скоростна тангента на околовръстния път.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?