Кметове ще се избият за паветата от бул. "Македония" (СНИМКИ)

Близо 400 000 павета ще бъдат извадени от бул. „Македония“, където с пълна сила кипи ремонт и  ще приключи чак на 3 ноември.  Старата настилка вече е махната  от кръстовището с бул. „Никола  Вапцаров“ до „Скопие“. Стотици  каменни блокчета  се струпват на  тротоара и  багерът ги изсипва в камиона, който ги откарва в склада. Къде отиват паветата и дали властимащите  не ги продават навън или разнасят по вилите  си, питат читатели на „Марица“ и припомнят, че навремето  кметът на район „Централен“ Димитър Хаджипетров твърдеше, че паветата  от градските улици  продавали  за по една марка  за бройка в Германия.  Екскметът дори спечели прякор Мимо  Павето.

Броим всяко паве, теглим ги, съхраняваме в нашия склад и с бележка от централна община, където се разпределяме,  предоставяме за ползване, разказа   главният инженер на фирма „Пътинженеринг“ Росен Налджиев. Фирмата е наета  след конкурс да направи нова асфалтова настилка на един от възловите булеварди в Кючук  Париж. Инж. Налджиев подчерта, че в момента не може да се каже с аптекарска точност, колко са паветата, които ще бъдат изгребани от „Македония“. Площта на участъка, където се прави ремонт, е  4900 кв. метра, като във всеки квадрат се побират 80 блокчета,  нахвърли инженерът.  Грубо сметнато стават 400 000 бройки.

Паветата се дават  с приемателно-предавателен протокол. Бележките пък се подписват  в отдела на главния инженер на  общината Йордан Калев. Материалът отива за ремонт на  павирани улици по районите и за „Градиини и паркове“, които правят алеи,  твърди кметът Иван Тотев. Районните кметове  вече са се наредили на опашка, за да вземат камъка от „Македония“. Първият, който чака ред, е „Централен“, където има най-много павирани улици.

През следващия месец започваме ремонт на ул. „Родопи“  в участъка от бул. „Христо Ботев“ към „Санкт Петербург“,  обясни  зам.-кметът на „Централен“ инж. Тошо Пашов.  Улицата е павирана, но част от паветата са изчезнали при строеж на  кооперации и до администрацията непрекъснато идват жалби на граждани с искане да сменим настилката, разказа инж. Пашов.  Отсечката е около 450 квадратни метра, но отсега не може да се каже, колко блокчета ще глътне.

С павета, но от ул. „Богомил“, където не тъй отдавна също бяха махнати  павета на един участък,  се покрива ул. „Кричим“ /до „Кап. Райчо“/. Реконструкцията е към края, а досега тук стърчеше назъбен калдъръм. Следващата улица, чийто ремонт не търпи дълго отлагане, е „Бр. Велешки“. Там площта е 500-600 кв. метра.  Не съм привърженик с павета да се правят алеи в градини и паркове, защото за разлика от подобна настилка, която се използва в  други държави на ЕС, нашите павета са доста груби и по тях е неудобно да се върви, коментира инж. Пашов.

Кметът на „Северен“ инж. Ральо Ралев иска блокчета за бул. „Марица-север“, за да направи пешеходна алея покрай брега от панаирния мост до моста на ВИХВП. Същата настилка  е необходима за  ремонти  на вътрешни павирани улици между Пешеходен мост и Карловска.  В „Южен“  възнамеряват със стари павета да правят  безплатни паркинги и подходи към жилищни блокове. Това ще стане догодина, защото приключваме строителната програма, отбеляза кметът Валентин Василев.  Със стаари, но запазени блокчета се пълнят разместените павета, което най-често се случва на Коматевско шосе и „Даме Груев“.

Без камък на основни улици

Всички големи павирани улици трябва да бъдат асфалтирани, като се премахне камъкът. Към тази позиция се придържа кметът Иван Тотев.  Павета са извадени от ул. „Петко Д. Петков“ между „Богомил“ и „Кап. Райчо“, където в момента  се работи. Още един участък  - до църквата „Св. Петка“ тепърва предстои да изгребване. Павета ще се премахват още от ул. „Даме Груев“, която е като дунавски вълни. Надявам се това да стане през следващата  година, каза кметът на „Южен“ Валентин  Василев.  В списъка за асфалт е и „Скопие“, но засега не се знае кога ще стане това.

Най-големи количества - направо добив - ще бъдат извадени при ремонта на Коматевско шосе, който трябва да стартира напролет, и от бул. „Васил Априлов“.  С павета ще оставим само по-малките улици, където  няма натоварен трафик,  задължително - в Капана и в Стария град,  твърди  Тотев. Според него паважната настилка затруднява движението, особено когато е натоварено, и трудно се поддържа.

Куриози

Павета са сложени и около  прословутото колело на Водна палата. Според шофьори те биха могли да бъдат премахнати, за да се освободи по-голямо пространство за маневри. Общинските пътни инженери обаче обясняват, че обикновено около колелото се слагат бордюри, но в случая е решено да има паваж, за да се смекчи удара, ако се стигне  до пътнотранспортно произшествие.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
14 коментара
АМИ БАКЪРА?

АМИ БАКЪРА?

01.09.2014 | 20:58

Бая килограм първокачествен БАКЪР (пардон, МЕД, де) от изградената от Червени Боклуци контактна мрежа на КОМУНИСТИЧЕСКИТЕ пловдивски ТРОЛЕЙбуси в чие малко джобче изчезнаха, знае ли някое прокурорченце? Дето заплатата му върви безгрижно? Дали на Маминото индж. Иб. Тотев или на Чичовото Ст. Ст., или те НИЩО НЕ ЗНАЯТ по въпросчето за по-лесничко, че са заети със Световни Първенства по ГиганЦки Слаломи? Докато Пловдив се задъхва напръскан с инсектициди заради индустриалните количества КОМАРИ около \"гребните\" канали (заграбени квадратури без План)?

Отговори
0 0
ГРАДСКИ паваж!

ГРАДСКИ паваж!

01.09.2014 | 20:52

Павето е ЛУКСОЗНА, ръчна изработка настилка за стари, кибар ГРАДОВЕ - лесна за поддръжка, за отваряне и затваряне и подреждане, ограничаваща налудничавите спринтьори. За селища със затихващи функции като бившото Филибе просташките, индустриални, ЕВТИНИ асфалтови настилки, които из света полагат сред царевиците на къра са по-изгодни (за фирмаджията и чиновничето-възложител). Напред към светлото бъдеще на Феодализма! Хвала!

Отговори
0 0
иван асенов

иван асенов

01.09.2014 | 20:26

нямат акьл нека се бият за фирмите грация и пьлдинбус на Лозанов за кво се бият за едни павета след време да се замерват ли по институцийте глупаци нямат акьл като тримата глупаци детска работа

Отговори
0 0
4003

4003

01.09.2014 | 17:20

4000 КАТО СИ ТЪП ЗА КМЕТ ,НЕ ГИ ЗАСЛУЖАВАШ .

Отговори
0 0
4000

4000

01.09.2014 | 16:48

Сега след като изкарат паветата и ги наредят имам предложение да се проверият колко павета има в базата за съхранение . Бас хващам , че липсват поне няколко хиляди павета , които са продадени и парите са отичли в някой началник/кмет .

Отговори
0 0
r.k.

r.k.

01.09.2014 | 16:32

Браво на кмета на р-н \"Южен\",че е забелязал ул.\"Даме Груев\" на какво прилича,но дали е видял тротоарът на същата улица в участъка от кръстовището с ул.\"Пере Тошев\" до кръстовището с бул.\"Македония \" ,този тротоар както го помня повече от 35 год. е все на едно и също положение и прилича не на дунавски вълни ,а на черноморски от 2-3 бала /дано не се оправдаят с дърветата,защото при желание да се оправи и тротоарът ще се намери и начин за това/

Отговори
0 0
общинар

общинар

01.09.2014 | 16:32

преса фалира ме - преасфалтираме

Отговори
0 0
общинар

общинар

01.09.2014 | 16:29

До далавераджиев - дай ги на общината тези мераклии да си купят павета по 4 до 10 лева бройката, веднага им ги даваме. В 1 кв.м. са около 80-85 павета по твоите цени излиза, че ще вземем по от 320 до 800 лева за квадратен метър паваж? !? Със спечелените пари ще можем да преса фалира ме всички булеварди, улици и улички...

Отговори
0 0
Татин

Татин

01.09.2014 | 16:09

Павираните улици са като \"дунавски вълни\", защото от времето на Другаря Живков никой не ги е пренареждал и са оставени на самотек. Единствено паважът пред Империал е нареден прилецно !?

Отговори
0 0
atanas

atanas

01.09.2014 | 15:38

Аз съм категорично против да се развалят всички павирани улици в Пловдив. Нека се подържат в този вид.

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?