Кметове ще се избият за паветата от бул. "Македония" (СНИМКИ)
- 14:01, 01.09.2014
- 14:19, 01.09.2014
- 3160
- 14
Близо 400 000 павета ще бъдат извадени от бул. „Македония“, където с пълна сила кипи ремонт и ще приключи чак на 3 ноември. Старата настилка вече е махната от кръстовището с бул. „Никола Вапцаров“ до „Скопие“. Стотици каменни блокчета се струпват на тротоара и багерът ги изсипва в камиона, който ги откарва в склада. Къде отиват паветата и дали властимащите не ги продават навън или разнасят по вилите си, питат читатели на „Марица“ и припомнят, че навремето кметът на район „Централен“ Димитър Хаджипетров твърдеше, че паветата от градските улици продавали за по една марка за бройка в Германия. Екскметът дори спечели прякор Мимо Павето.
Броим всяко паве, теглим ги, съхраняваме в нашия склад и с бележка от централна община, където се разпределяме, предоставяме за ползване, разказа главният инженер на фирма „Пътинженеринг“ Росен Налджиев. Фирмата е наета след конкурс да направи нова асфалтова настилка на един от възловите булеварди в Кючук Париж. Инж. Налджиев подчерта, че в момента не може да се каже с аптекарска точност, колко са паветата, които ще бъдат изгребани от „Македония“. Площта на участъка, където се прави ремонт, е 4900 кв. метра, като във всеки квадрат се побират 80 блокчета, нахвърли инженерът. Грубо сметнато стават 400 000 бройки.
Паветата се дават с приемателно-предавателен протокол. Бележките пък се подписват в отдела на главния инженер на общината Йордан Калев. Материалът отива за ремонт на павирани улици по районите и за „Градиини и паркове“, които правят алеи, твърди кметът Иван Тотев. Районните кметове вече са се наредили на опашка, за да вземат камъка от „Македония“. Първият, който чака ред, е „Централен“, където има най-много павирани улици.
През следващия месец започваме ремонт на ул. „Родопи“ в участъка от бул. „Христо Ботев“ към „Санкт Петербург“, обясни зам.-кметът на „Централен“ инж. Тошо Пашов. Улицата е павирана, но част от паветата са изчезнали при строеж на кооперации и до администрацията непрекъснато идват жалби на граждани с искане да сменим настилката, разказа инж. Пашов. Отсечката е около 450 квадратни метра, но отсега не може да се каже, колко блокчета ще глътне.
С павета, но от ул. „Богомил“, където не тъй отдавна също бяха махнати павета на един участък, се покрива ул. „Кричим“ /до „Кап. Райчо“/. Реконструкцията е към края, а досега тук стърчеше назъбен калдъръм. Следващата улица, чийто ремонт не търпи дълго отлагане, е „Бр. Велешки“. Там площта е 500-600 кв. метра. Не съм привърженик с павета да се правят алеи в градини и паркове, защото за разлика от подобна настилка, която се използва в други държави на ЕС, нашите павета са доста груби и по тях е неудобно да се върви, коментира инж. Пашов.
Кметът на „Северен“ инж. Ральо Ралев иска блокчета за бул. „Марица-север“, за да направи пешеходна алея покрай брега от панаирния мост до моста на ВИХВП. Същата настилка е необходима за ремонти на вътрешни павирани улици между Пешеходен мост и Карловска. В „Южен“ възнамеряват със стари павета да правят безплатни паркинги и подходи към жилищни блокове. Това ще стане догодина, защото приключваме строителната програма, отбеляза кметът Валентин Василев. Със стаари, но запазени блокчета се пълнят разместените павета, което най-често се случва на Коматевско шосе и „Даме Груев“.
Без камък на основни улици
Всички големи павирани улици трябва да бъдат асфалтирани, като се премахне камъкът. Към тази позиция се придържа кметът Иван Тотев. Павета са извадени от ул. „Петко Д. Петков“ между „Богомил“ и „Кап. Райчо“, където в момента се работи. Още един участък - до църквата „Св. Петка“ тепърва предстои да изгребване. Павета ще се премахват още от ул. „Даме Груев“, която е като дунавски вълни. Надявам се това да стане през следващата година, каза кметът на „Южен“ Валентин Василев. В списъка за асфалт е и „Скопие“, но засега не се знае кога ще стане това.
Най-големи количества - направо добив - ще бъдат извадени при ремонта на Коматевско шосе, който трябва да стартира напролет, и от бул. „Васил Априлов“. С павета ще оставим само по-малките улици, където няма натоварен трафик, задължително - в Капана и в Стария град, твърди Тотев. Според него паважната настилка затруднява движението, особено когато е натоварено, и трудно се поддържа.
Куриози
Павета са сложени и около прословутото колело на Водна палата. Според шофьори те биха могли да бъдат премахнати, за да се освободи по-голямо пространство за маневри. Общинските пътни инженери обаче обясняват, че обикновено около колелото се слагат бордюри, но в случая е решено да има паваж, за да се смекчи удара, ако се стигне до пътнотранспортно произшествие.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни