Истинският дебат за трафика и безопасността на пешеходците все още не е започнал

Радвам се, че предложението на постоянната комисия по обществен ред и транспорт  за осветление на пешеходните пътеки беше прието единодушно, с пълната сериозност от страна на общинските съветници. Това говори, че по проблема, на който искаме да се обърне внимание, това е животът на гражданите на Пловдив, ще се работи.  

Всички членове на постоянната комисия апелираме парите, заделени в бюджета за осветлението на пътеките, да не се пренасочват за други дейности, защото това е свързано с живота на всеки от нас. За 70 000 лева, които по решение на Общинския съвет трябва да се включат в бюджета за 2015 г., могат да се сложат лампи или прожектори  между 50 и 60 пътеки. Предполагам, че осветлението ще бъде направено на големите булеварди в централната градска част, където  преминават повече хора, а движението е по-натоварено.

Пътеката се оборудва лесно с осветителни тела. Монтират се специални лампи от двете страни на пътя. Светлината се насочва към зебрата с помощта на допълнителни клапи.

Другият проблем, който ще бъде разгледан на разширеното заседание през януари, е с единственото LED осветление, направено на моста на панаира.  Доста пъти минавам оттам и мога да кажа, че прекрасно са осветени и пътното платно, и тротоарите.  Позволяват много добра видимост и е удоволствие да се шофира при такова осветление.  Не трябва да се връщаме към старите осветителни тела, а само да се използват LED лампи, защото е по-евтино, работят минимум 10 000 часа и имат по-силна светлина.

През януари ще обсъдим много сериозно контрола за движението в Пловдив. На заседанието задължително ще бъдат поканени Пътна полиция и местната структура на ДАИ, в чиито правомощия е да извършват контрол. Той е недостатъчен. Така например, за тежковарните камиони са монтирани пътни знаци, но те не се спазват, защото липсва контрол. Като го няма, шофьорите смятат, че могат безпрепятствено да минават където падне, защото няма кой да ги спре. Другата причина е, че в по-голямата част на града липсват видеокамери. Няма и указателни табели на входните артерии на Пловдив.

Транзитното преминаване на товарните камиони през града е забранено и указателните табели трябва да посочат най-краткия път, по който да заобиколят града. Макар и в незавършен вид, имаме околовръстен път, свързан със „Скобелева майка“ и „Тракия“, по който може да се излезе на шосето за Асеновград към Кърджали, Хасково и т.н. По тези въпроси ще поканим представители на всички отговорни институции, включително от Областната дирекция „Полиция“, прокуратурата и съда. Искаме да чуем всички мнения, за да се вземат конкретни мерки за по-спокоен трафик в Пловдив и по-голяма безопасност на пешеходците./Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?