Ей, Пловдив, падна ти рекламата
- 09:00, 10.10.2015
- 2378
- 5
В дъждовен ден като днешния две труженички на древната професия се скрили от капките под крайпътния навес на старата спирка. Край тях ромска фамилия събирала орехи. Едно от хлапетата се спряло до момите. В този момент две котки в любовна игра се изтърсили от покрива на заслона. Ей, каки, падна ви рекламата, отбелязало загрижено малкото ромче. И то било наясно, че няма успех в живота и бизнеса без добра реклама. Знаят го и политиците.
Затова вече втора седмица ни гледат от билбордовете и плакатите с ведри усмивки и обещаващи физиономии.
Време е за избори и мераклиите за власт са в стихията си. Облъчват електората с всякакви послания. Ако опитаме да ги разчетем на местна почва, ще разберем няколко важни неща за града. Според доскоро управлявалите Пловдив се развива. Имаме най-дългата пешеходна зона в България (тази в центъра, макар че половината улици в града нямат тротоари), най-хубавата градина (Цар-Симеоновата, за останалите паркове по-добре да мълчим), милиони цветя, страхотен арт квартал в „Капана“, индустрия, нови работни места, велоалеи и Колодрум. А освен това ще сме културна столица на Европа през 2019-а, от което и туризмът ще цъфне.
Според тези, които искат да нахлуят в кабинетите на властта, Пловдив никак не се развива добре. Няма здрав булевард (което не е съвсем вярно, но не е и далеч от истината), плащаме най-високите местни данъци и такси, бизнесът бяга от града заради административния гнет и корупцията, а заплатите в Пловдив изостават от тези във Враца и Габрово. Да не говорим за София, Стара Загора и Бургас.
Гледат ни опонентите по билбордове и плакати, спорят и ни примамват да им станем клиенти с всички трикове на пиара и хитрите послания. Само малкото ромче го няма, да им каже - ей, батета и каки, падна ви рекламата.
Защото, каквото и да говорят политиците, през годините Пловдив загуби най-важната си реклама - славата си на изконна столица на българския предприемачески дух, спорта и културата. Колкото и експертите от платформата „Едно“ и „Индъстри Уоч" да ни убеждават в обратното.
Ето например каква е ситуацията в спорта, от който разбира всеки българин. Като изключим каратистите и последните мохикани в гребането и атлетиката, градът на Стефка Костадинова, Христо Стоичков, Николай Бухалов, Асен Златев, Стоян Делчев и цяла плеада големи шампиони отдавна е втора ръка. Ботев и Локото едва кретат и се задържат в родния елит единствено с жилавия корен на местния футболен талант. Волейболът също е жив само заради традициите и се развива въпреки безхаберната политика на местната власт. В града няма и един стадион за пред света. След десетилетия чакане едва тази година се сдобихме с нормална за европейските стандарти спортна зала. Никой обаче не ни казва какви ще ги вършим на Колодрума.
От вчера Европа е волейбол. София и Варна посрещат най-големите звезди на тази велика игра. В същото време на Колодрума ще правим световен конгрес на евангелистите, защото закъсняхме със строителството на залата. Нищо, каквото било - било, да гледаме напред, ще кажат вечните оптимисти. Да де, ама къде е светлината в тунела, ще попитат умерените песимисти. Защото зала вече имаме, но май няма кой да спортува в нея. И ще трябва да се надяваме на Крис Норман и евангелистите, та да съберем пари за издръжката на Колодрума.
Спортът вероятно не е най-важното нещо в живота, а днешното му дередже едва ли е много удобно за пиарите на властта. Той обаче е уникален социален феномен и неговото състояние винаги е мерило за кондицията на нацията. Тук то никак не е добро и е време някой да ни каже - ей, Пловдив, падна ти рекламата. /Марица.бг
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни