Въпреки опасните жици: Съдът още крепи тролейбусната мрежа
Проводниците обаче висят със страшна сила. Някой ден ще стане голяма беля, алармират читателите на "Марица"
- 13:29, 02.09.2015
- 13:29, 02.09.2015
- 800
- 4
Тролейбусната мрежа е провиснала на няколко места в Пловдив, алармираха читателите на "Марица". Жиците са се огънали най-вече след бурята в отделни участъци на бул. "Шести септември", на "Васил Априлов", на "Христо Ботев".
Премахването на проводниците, за което настоява общината, скоро няма да се случи. Пловдивският Окръжен съд не одобри оздравителния план на фирма "Градски транспорт" АД, чиято собственост е въздушно-контактната мрежа, и се очакваше, че ще обяви приватизираното дружество в несъстоятелност. Мажоритарният собственик на "Градски транспорт" Ангел Батаклиев обжалва решението пред Апелативен съд. Докато апелативните магистрати не се произнесат по спора, тролейбусната мрежа няма как да се пипне.
Кредиторите, включително и община Пловдив, са депозирали молби пред Окръжен съд за обявяване на "Градски транспорт" в несъстоятелност поради отказа на министъра на финансите да одобри оздравителния план, както и поради опасност мрежата да падне, каза вчера шефът на дирекция "Финанси" в общината Илиан Иванов. По негови данни само към НАП фирмата дължи около 7 млн. лева, по които всеки месец се начисляват 100 000 лева лихви.
Ангел Батаклиев продължава да се бори като лъв за оцеляването на дружеството. Оздравителният план беше съгласуван с всички компетентни инстанции, от НАП също се получи съгласие, изтъква мажоритарният собственик на "Градски транспорт". Фирмата - длъжник предлага 3 млн. лева от задълженията да се внесат кеш, а останалата сума да се погасява на вноски. В оздравителния план е заложено отделяне на тролейбусния транспорт в самостоятелно дружество. Ако мрежата се демонтира, Пловдив никога няма да има най-чистия в екологично отношение транспорт, а и най-евтин, счита Ангел Батаклиев.
Собственикът на "Градски транспорт" категорично е несъгласен, че мрежата не се поддържа. Напротив, има дежурен екип, който следи за всяка неизправност и ако има така, я отстранява. Мрежата е в добро състояние и може да служи още много години, твърди Батаклиев. Той продължава да смята, че срещу "Градски транспорт" е организирана атака с политическа цел или в услуга на други превозвачи, които държат автобусни линии в града. /Марица.бг
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни