Връщат дефектния Фалкон на производителя

“Настоявам самолетът да отиде директно в завода на производителя във Франция и там да се направи пълна проверка на машината. Притеснен съм, че доста често се случва този дефект. Ако производителят не даде някаква гаранция, ще напиша доклад този самолет да бъде сменен”. Това заяви в понеделник министърът на транспорта Ивайло Московски. Той беше на борда на правителствения "Фалкон", който в неделя кацна аварийно заради сигнал, че не са се прибрали колесниците, съобщава "24 часа".

При излитането от Варна с премиера Бойко Борисов и министри на борда лампите в кабината, които дават сигнал, че колесниците са прибрани, са светели в червено. Това е сигнал, че или те са спуснати, или не са се заключили, каза за “24 часа” техническият директор на Авиоотряд 28 Валери Кадийски.

Екипажът предприел действия за спускане на колесниците. Лампите светнали в зелено, което означава, че те са се спуснали и са се заключили. След това самолетът се е приземил във Варна. Кръжал 15 минути над морето не за да изразходва гориво, а тъй като трафикът на летището е бил голям. Фолкънът се приземил след другите, за да не пречи, обясни още главният инженер.

Премиерът бил готов да прелети със самолета

до Пловдив със спуснати колесници,

но мерките за сигурност не го позволили.

От транспортното министерство съобщиха в понеделник, че правителственият самолет вече е на летище София след принудителното кацане във Варна. Полетът бил със спуснати колесници. Започваме да изследваме причините за неизправностите, казва Кадийски. Това означава, че ще се вдига самолетът във въздуха и ще спускат и прибират колесниците. На въпрос дали проблемът е в електрониката, както предните пъти, главният инженер заяви, че ще се изследват и всичките системи - електроника и хидравлика.

Ако при тестовете пак се появи индикация, че колесниците не се прибират, ще се търси швейцарската фирма “ТАГ авиейшън”, която отговаря за поддържането и ремонта му.

Още не е платен предишният ремонт,

при който явно не е открита причината за дефекта.

За последните 6 месеца имаше няколко инцидента с неприбрани колесници. На 11 февруари при излитане за Брюксел, пак с премиера Борисов и транспортния министър Ивайло Московски на борда, машината кръжа един час над София, за да изразходва гориво и кацна отново на софийското летище заради неприбран колесник. Това даде повод на Борисов тогава да се пошегува със самолета. Той заяви, че му приличал на болен щъркел. Тъй като прелетял ниско, за да огледат от земята дали наистина колесникът се е прибрал, премиерът заяви, че “отдолу му осветяват корема с прожектори като на гинеколог”. И допълни: “Кръжим в тъмното над София, гледам долу Банкя, къщата ми, а нямам парашут да сляза”.

На 17 февруари при тестването на правителствения самолет от звеното за разследване на авиопроизшествия колесникът пак не се прибра.

На 15 април правителственият самолет летял празен, когато се е появила отново сигнализация, че има проблем с колесника. Направените проверки на земята показали, че всичко е изправно, но самолетът пак е бил пратен в Женева.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?