вторник, 25 Април 2017 11:31 ч.

5 начина да се справим със задържането на вода

Количеството й в организма може да достигне между 3 и 8 кг
20.04.2017   |   23:11
Прочетена: 1184   |
Коментари: 0
5 начина да се справим със задържането на вода

Освен с пролетна умора, месеците април и май могат да съкрушат тонуса и с констатацията за няколко килограма над нормалното тегло. Невинаги обаче стрелката на кантара се отклонява в омразната посока заради натрупани мазнини. Причината може да е задържането на вода, която при някои хора достига 3 кг, а при наднормено тегло може да е дори 8 кг. Това се получава, когато течностите не се отстраняват чрез лимфната система правилно. Задържането им е проблем, с който лесно можем да се справим, ако не е причинен от  заболяване. Симптомите включват тежест, подуване на ръцете, краката, корема, подпухване на лицето. Наблюдава се значително потене на стъпалата, краката и други части на тялото, както и повишаване на теглото до няколко килограма. 

При такива симптоми е важно да се консултирате с лекар, за да определи точната причина. Тя може да е дехидратация, запек, прекалена употреба на сол или захар, недостиг на хранителни вещества и стрес, но също проблеми със сърцето или бъбреците, хормонални нарушения или влияние на месечния цикъл при жените.

Ето няколко съвета как да се справите, ако причината не е сериозно заболяване:

 1. Намалете солта  - натрият в нея участва в процеса на отделяне на течности за запас в организма. Дори еднократното приемане на по-високо количество сол може да предизвика задържане на течности в тъканите. Храните, които са най-богати на сол, са преработените продукти като колбаси, тестени закуски, консерви и др., които е силно препоръчително да избягвате.

 2. Увеличете приема на магнезий - този минерал участва в най-много ензимни реакции и това го прави един от най-важните. Според мащабно проучване 200 мг магнезий дневно намаляват значително задържането на вода в организма по време на месечния цикъл на жените. За да си набавяте необходимото количество, е препоръчително да консумирате пълнозърнести храни, листни зеленчуци и ядки, като 5-6 ядки на ден няма да попречат на режима ви и са напълно достатъчни.

 3. Яжте храни, богати на калий - той е жизнено необходим минерал, който се използва от почти всяка клетка, тъкан и орган. Той е особено критичен за здравето на сърдечния мускул. Помага за намаляване задържането на течности по два начина - увеличава производството на урина и намалява нивата на натрий. Основният източник са плодовете и зеленчуците, като най-големи количества се съдържат в бананите, авокадото и доматите.

 4. Ограничете простите въглехидрати - те се усвояват бързо, което води до стремително покачване на кръвната захар и производството на инсулин. Високите нива на инсулин карат тялото да задържа повече натрий, като увеличава реабсорбирането на натрий от бъбреците. Това от своя страна причинява увеличаването на количеството течности, задържани в организма. Непълноценните въглехидрати имат ниска хранителна стойност. Съдържат се в храни като захарни пръчки, сладолед, сладкиши и бонбони, газирани напитки, бял хляб, бял ориз и др.

 5. Пийте  вода - когато тялото страда от обезводняване, то задържа вода, за да оцелее. Ако пиете достатъчно вода, билкови чайове и други напитки без кофеин, позволявате на организма си да се отводнява и да отстранява течностите правилно, като спре да запасява с вода отоците. Препоръчително е да пиете 6-8 чаши на ден. С 2 чаши вода преди всяко хранене ще можете едновременно да приемате нужното количество вода и да подпомагате храносмилането.


Топ новини
Не минавайте по бул. Шести септември от 13:30 до 14:30 часа
25.04.2017   |
10:43   |
106
Коментари: 0
Северното платно на бул. „ Шести септември“ в участъка от кръстовището на бул. „Руски“ до ул. „Жан Жорес“  се затваря за движение на...