четвъртък, 19 Октомври 2017 01:12 ч.

10 причини защо добрият сън е толкова важен

20.03.2017   |   23:32
Прочетена: 833   |
Коментари: 0
10 причини защо добрият сън е толкова важен

На 21 март е Световен ден на добрия сън. Ето защо добрият сън е важен.

Сънят разхубавява

Между 22.00 часа и полунощ е времето на така наречения „разхубавителен сън”. Тогава сънят е най-дълбок и много качествен, а възставновяването - най-пълно, което има благоприятно въздействие върху лицевите мускули, очите и настроението.

Сънят намалява стреса

Натрупаният стрес през деня се изтрива магически с редовната осем часова доза сън. Гледайте на съня като на природно лекарство, което задължително трябва да приемете в края на деня, за да имате сили за следващия.

Сънят възстановява и дава енергия

Сънят е много важен за спортуващите, тъй като, когато тялото е в максимален покой, започва най-дългият период на мускулен растеж за денонощието. Сънят е не по-малко важен и за неспортуващия човек. Докато всеки от нас вечер поспива, организмът ни работи за нашето здраве и самочувствие.

Сънят лекува

Сънят оказва благотворно влияние върху много болести – психични, неврологични, сърдечни. Не е тайна, че благодарение на имунния механизъм, който се включва по време на сън, дори човек с простуда или грип на сутринта се чувства значително по-добре и е почти оздравял.

Сънят успокоява

Опитайте се да привикнете към билкови успокояващи чайове вечер (маточина, липа, мента, валериана и др.), подсладени с мед. Това, в комбинация със съня, ви гарантира събуждане с успокоено тяло и ум, готови за новия ден.

Сънят помага за позитивното мислене

Утрото е по-мъдро от вечерта, ни учи една класическа приказка. И е много вярно. Поради преизпълване с информация, в края на деня често умът ни изпада в летаргия или депресия. Забравете хапчетата! Просто се наспете добре – светът изглежда по-различно с изгрева на слънцето.

Сънят стимулира креативността

Добрият сън подобрява функцията на мозъка и изостря усещанията. Дори когато човек спи, мозъкът продължава да работи и да прави връзки между несъвместими в будно състояние концепции или идеи. Това, от своя страна, е добра почва за творческия процес.

Сънят помага за асимилирането на нова информация

Умът не е стая, която можем до безкрай да пълним с мебели. За да приемем нова информация, трябва да изчистим част от старата. Сънят ни помага за това – той изчиства ненужното от операционната памет, дефрагментира дългосрочната и ни позволява да продължим напред.

Сънят ражда нови идеи

Сънищата понякога са истинска феерия от багри и събития. Хората с развита фантазия сънуват невероятни неща. Да си спомним историята за Нютон, ябълката и гравитацията. Повечето открития в историята на човечеството са дошли по време на сън или в банята - места, в които хората имат навика да се отпускат максимално.

Сънят помага за растежа при децата

Съвсем не маловажно, макар и оставено като последна точка. Децата прекарват в сън около 17 часа като бебета, което стига до 10 часа в пубертета. Имайки предвид, че в този период те събират и натрупват количество информация, което е приблизително колкото ще получат в останалата част от живота си, този сън е безкрайно необходим.

Как да се наспим добре?

Температура: Изключително здравословно е да се спи на хладно, около 18° през зимата и 26° през лятото, за температурния пояс, в който се намира България. Имайте предвид, че големите температурни разлики също не за препоръчителни. Туристите знаят, че когато спите навън, в палатката 5 градуса не са голям проблем. Не се страхувайте от хладния въздух!

Вода: Обливането с вода преди и след сън е колкото приятно, толкова и здравословно. Изчиства остатъците от натрупаното напрежение и ви влива свежест и спокойствие. Тялото ви е 70% вода и обича съприкосновението с нея. Пийте повече от 2л дневно. Водата е здраве

Обстановка: Разчистете спалнята си от всички излишни вещи. Умът отпочива най-добре, когато е в приятна обстановка. Избягвайте поставянето на телевизори, уредби и други електрически уреди в спанята и около леглото си. Вместо филм или предаване, опитайте да се приспите с хубава книга.

Церемония: Създайте си церемония преди лягане. Чаша чай, прегръдка, разходка, хладен душ, книга. Умът обича церемониите, регулярно повтарящи се действия, те го успокояват и му дават чувство за сигурност. Обича също красотата, бавното движение и позитивното обкръжение.

Източник: .bellanotte.bg


Топ новини
Плащат по-малко за първите три дни болнични догодина
18.10.2017   |
22:08   |
615
Коментари: 0
Първите три дни болнични ще струват на работодателите само 50 процента от дневната заплата на работниците, вместо досегашните 70 процента. Тази промяна се предвижда от...