Ще завършим надлез "Скобелева майка" до 1 година
Георги Гергов от половин година няма нищо общо с фирмата
- 09:33, 13.11.2014
- 09:39, 13.11.2014
- 3372
- 8
-Г-жо Попиванова, след продажбата на акциите на дружеството продължават да говорят, че „Пътища - Пловдив” АД е на Георги Гергов. Има ли Гергов нещо общо с фирмата?
-Не. Дори на мен ми е странно, че половин година след финализиране на сделката този въпрос все още се обсъжда. Г-н Гергов е бивш собственик на дружеството, но от средата на март тази година той няма нищо общо с дружеството нито юридически, нито фактически. Това беше нормална търговска сделка, в която Георги Гергов беше продавач, и тя е приключила.
-Кои са собствениците на дружеството и какви промени успяха да направят?
-Това не е тайна, а публичен факт, който може да се види в Търговския регистър. Собственик на „Пътища Пловдив“ е благоевградският строителен предприемач Асен Савев. Той има над 35 години опит в бранша, като е започнал кариерата си от най-ниското стъпало. Аз работя с него от 4 години и за това време натрупах безценен опит. Няма много хора, от които да се учи човек в този сектор у нас.
Но по-важното е, че рядко се среща собственик, който работи с такова доверие към своя екип. На практика като мениджър имам пълна оперативна самостоятелност. Промяната е осезаема: през 2013 г. компанията е изпълнявала 4-5 проекта, а днес имаме над 15 обекта. От 300 човека през миналата година, към днешна дата за "Пътища Пловдив" работят около 400. Успяхме да наваксаме закъснението на заплатите и изплатихме 4-те наследени от предишния собственик просрочени възнаграждения на нашите служители. Последните години не са били много активни за компанията, фирмата е била в застой. А нашата политика е друга. Имаме амбициите да работим не само по регионални проекти, но и национални. Сега участваме в търга за магистрала "Струма", ще се пробваме и за "Хемус". А защо не след година да имаме възможност да съберем експертиза и кураж да се явим и на международни търгове. Амбициозни сме, а това е добро начало.
-Ремонтът на южното платно на бул. „Христо Ботев” продължи три месеца и половина. Защо толкова бавно се извършва преасфалтиране на участък с дължина един километър?
-Едно уточнение - участъкът, който "Пътища Пловдив" ремонтира, е с обща дължина 2 км. Знам, че на жителите на Пловдив този период от 3 месеца им се е видял ужасно дълъг.
Неудобството за шофьорите за съжаление е неизменна част от ремонт и рехабилитация на един път. Само че има нещо много важно - не всички дейности са видими за гражданите отстрани. След подписване на договор изпълнителят започва работа по съгласуване на изпълнението на един проект с редица други институции. Това например са КАТ, с които направихме такава организация на временното движение, че да сведем до минимум неудобствата за шофьорите. Тези 2 км бяха разделени на 6 участъка, с възможност за включване в движението от пресечки, с което нашата работа се усложни, но пък беше по-удобно за хората.Това отнема време, съгласуване, изчакване на разрешение. Да, сигурно понякога изглежда, че ремонтите закъсняват. Но всъщност често се налага да се справяме с проблеми, които никой, не само ние, но и възложителят, не е подозирал, че ще се изпречат в процеса на работа. И е важно да се знае, че фирмата изпълнител на един обект в пътното строителство няма никаква изгода да забавя изпълнението на дадена работа. Ние получаваме своето заплащане, само след като един обект е завършен и е приет от възложителя. Така че имаме само изгода да работим възможно най-бързо.
-Подлезът на Централна гара се наводнява заради фугата на бул. „Христо Ботев”. Кога течът от булеварда ще бъде отстранен?
-В проекта, който получихме от общината, подобен проблем не съществуваше. Но това са нормални рискове, когато се работи по подобни проекти. Важното е, че с общината намерихме решение на проблема, подали сме техническото предложение и оферта. Получихме одобрение и до края на тази седмица въпросът ще бъде решен.
-Докъде стигна реконструкцията на надлез „Скобелева майка”?
Този проект всъщност включва три подобекта. Първият е основен ремонт на надлез Скобелева майка и подпорните стени към него. Срокът, за който трябва да го изпълним е до края на 2015 г. Предвижда се разваляне на съществуващите тротоари и изграждане на нови, фрезоване в зоната на подпорните стени, усилване на пътната плоча с армиран стоманобетон, както и смяна на уличното осветление. По подпорните стени се предвижда торкретиране и усилване на устоите на надлеза.
Към момента са отстранени компрометирани настилки, парапети и предпазната ограда. Работата по обекта ще продължи и през 2015 г. Вторият етап е текущ ремонт на бул. "Цариградско шосе" от надлез "Скобелева майка" до кръстовището с бул. „Освобождение“ Този подобект включва основен ремонт на пътната настилка на двете платна на булеварда и цялостно преасфалтиране.
До момента е приключил ремонтът на южното платно. На северното платно ще работим през 2015 г. Третият етап е изграждане на трета лента за ляв завой към бул. "Освобождение" и изместване на контактната мрежа за тролейбуси. Този подобект също е планиран за 2015 г.
-Кога надлезът ще бъде пуснат за движение?
-Смятам, че ще спазим сроковете по договор и в началото на есента на 2015 г. надлезът ще е готов. За съжаление и на този обект възникват непредвидени проблеми, по чието решение се работи, но трябва да се справим в сроковете.
-Отразява ли се кризата в държавата върху бизнеса и в частност върху вашата фирма, която разчита предимно на държавни и общински поръчки?
-Последните няколко години са много трудни, както е и за почти всички сектори от икономиката. Заради финансовата криза в нашия сектор се разчита основно на държавни поръчки, финансирани с европейски пари, което означава отложено плащане. За да се справяме е необходимо да имаме и текуща работа, което означава градски инфраструктурни проекти, финансирани от общините, които също не са в особено добро финансово състояние. Така че се търси баланса от общините - кое е най-належащо да се прави и за което могат да се отделят пари. А ние трябва да се включваме и в двете посоки на работа, за да може да осигурим работа и финанси на екипа си. В това е моята задача основно за следващите месеци - да структурирам бизнес план, който да позволи с текущи малки проекти и национално значими да развиваме компанията.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни