четвъртък, 14 Декември 2017 00:23 ч.

Сънят ни предпазва от трупане на килограми

19.06.2017   |   23:15
Прочетена: 796   |
Коментари: 0
Сънят ни предпазва от трупане на килограми

Ако през делничните дни е трудно да се наспим, то е добре да наваксваме през уикендите. А недостигът на сън нарушава метаболизма и хормоналния баланс, съобщи Ройтерс.

Изданието се позовава на корейски учени, които са установили, че ако човек не получава необходимата му доза сън, може да натрупа килограми.

„Недостатъчният сън е неизбежен в много случаи, но е рисков фактор за затлъстяване, високо кръвно налягане, коронарна болест на сърцето, както и за смърт“ – каза ръководителят на изследването д-р Юн Чан-хо от болницата към Сеулския университет.

Сънят е по-полезен от дрямката, защото е по-дълбок и следва естествения ритъм на тялото. За да определят как сънят през уикенда се отразява на теглото, учените са използвали данни от национално изследване, обхванало 2000 души на възраст от 19 до 82 години.

Резултатите показват, че хората, които се успиват през уикенда (около 43 процента), обикновено не си доспиват през работните дни. Тези, които стават и тогава рано, през седмицата често са на по-лек режим.

Индексът на телесната маса на поспаланковците обаче е по-нисък от този на ранобудниците. Разликата е малка, но статистически значима. Освен това, колкото повече спи човекът през уикенда, толкова по-нисък е индексът на телесната маса.

Всеки допълнителен час сън води до 0,12 по-малък индекс.

„Хората, които спят по-малко, обикновено похапват повече през деня. Освен това те стоят по-дълго пред екраните“ – каза Жан-Пиер Шапю от университета на Отава, който не е участвал в изследването.

Според него 30-минутни упражнения, натоварващи сърцето, помагат много за добър сън.


Топ новини
Циркът на Керязов с Мария Игнатова вбеси жена му
13.12.2017   |
22:45   |
1557
Коментари: 0
Съпругата на цирковия акробат Енчо Керязов Дима му е дала последен шанс да приключи драмата с тв водещата Мария Игнатова. Това разказват близки до семейството, което висяло на...